birdi leon carlsen leif podcast

I denne podcast svarer Leif Carlsen og jeg igen på gode spørgsmål fra lytterne.

Denne gang kan du bla. høre om:

  1. Derfor er tilbud ofte spild af tid
  2. Sådan motiverer du sine sælgere
  3. Facebook kan bruges konstruktivt på denne måde

Og for lige at uddybe et af punkterne her, så vil jeg igen, igen pointere, at det er hul i hovedet at skrive tilbud i en uendelighed.

Der er mange sælgere der skriver sig halvt bevidstløse – uden at få noget ud af det. Det skyldes ofte, erfarer jeg, at det er blevet en vane, at sende noget til kunden – men det kan være en tidsrøver.

Før du sender et tilbud skal du tjekke disse ting:

  1. Kan jeg lukke salget uden tilbud, dvs. lige nu?
  2. Er kunden langt nok i købsprocessen til at et tilbud er værdifuldt?
  3. Skal jeg i stedet for tilbud blot følge op når kunden er moden?
  4. Skal tilbudet være kort (en mail) eller meget udførligt?
  5. Skal det mailes eller gennemgås sammen med kunden på et møde?

En af de fejl mange begår, er at de ikke prioriterer. Når du fx. ser på disse tre parametre, er det meget nemmere at vurdere hvor megen tid og energi du skal bruge på et evt. tilbud:

a. Hvor moden er kunden (lige begyndt på at orientere sig eller klar til køb)?

b. Hvor stor er den aktuelle ordre (lille eller stort DB)?

c. Hvor strategisk vigtig er kunden (lille eller stort fremtidigt potentiale)?

Når jeg vurderer disse tre parametre – og handler ud fra dem – så sker der to ting:

Jeg sparer tid

Jeg tjener flere penge – fordi min hitrate øges betydeligt

Well: Er du klar til at lytte?

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer
Gratis e-bog om møde-booking

Gratis e-bog om møde-booking

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få en gratis e-bog om mødebooking.

 

Du får også en gang imellem et nyhedsbrev med gode tips og tricks til at forbedre dit salg i din virksomhed.

Tak for din tilmelding. Kig i din indbakke for mere information og din gratis e-bog!