Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak

Disruption… Går ejendomsmægleren fri?

Uber gør det mod Taxi. Netflix mod Blockbuster. Men hvem driller ejendomsmæglerne? Det nye vi skal være bange for er hverken pest eller kolera, flygtninge eller Donald Trump. Det nye, som vi skal have respekt for - det kaldes "disruption". Disruption er en...

Gæsteblog: 7 tips til at få kunderne til at komme igen og igen

Dette blogindlæg er skrevet af Mads Phikamphon fra www.dreammodels.dk Mads arbejder med at tilbyde forbrugeren de bedste priser på parfume og makeup - og han har en meget klar holdning til begrebet service. Læs med og glæd dig over, at der er andre en kedelige...

God service? Ikke godt nok!

Det er rigtigt! God service er ikke nok - der skal mere til. Forestil dig en almindelig dag. Du tanker bilen, køber en kage hos bageren og bestiller en vare på nettet. Simple transaktioner, velkendte og uproblematiske. Hvor mange af disse købsoplevelser er...

Har du styr på dine svartider?

Ifølge en (ikke helt ny) undersøgelse fra Forbes, bliver tre ud af fire leads tabt på gulvet... Du har sikkert en "Kontakt Mig" boks på din hjemmeside. Det kaldes også en "Call To Action" boks - eller CTA for de indforståede. Den er værdifuld, fordi de fleste kunder...

Nørden som sælger

Ikke-sælgeren som sælger ...eller nørden som sælger. Pointen i den seneste podcast er, at du muligvis har et uudnyttet potentiale i din tekniske afdeling, i R&D eller et andet sted i organisationen hvor specialisten arbejder. Sælgeren er jo den der opsøger kunden...

Tre tips til at sælge – men kun for ikke-sælgere!

Let's face it: Du er en nørd. En indadvendt og coladrikkende specialist. Du tænker, at "salg" er at overskride grænser - og du er glad for at de der hurtige drenge i de sorte BMW'er kører det med salget. For det er ikke dig. Du er intelligent. Du er godt skolet. Du...

To timers salgsinspiration lige her!

Hvis du har en lang gåtur - eller en dejlig tog- eller køretur på ca. 200 km - så tilbyder vi her den seneste megapodcast fra mit gode samarbejde med Leif Carlsen fra Social Selling Company. Vi taler om mange ting: Service - hvorfor? Hvordan? Få mere energi når du...

Hold kadencen når du sælger. Få mere energi!

Det er ikke altid let at bevare drivet - energien når du er sælger. Det tror jeg at de fleste kender til. Jeg gør! Men jeg ved også, at du kan gøre en del selv. Det kan du høre mere om i denne halve times podcast. Jeg taler blandt andet om: Sådan bliver du mere stolt...

Få solgt mere med det rigtige tilbud: Ny podcast

Så har jeg igen været i studiet med Leif Carlsen (aka Mr. Social Selling Dude) og vi har talt os varme om emnet: Gode tilbud der virkelig sælger. Hvis du ikke abonnerer på mine podcasts via iTunes (stor fejl!) så kan du lytte herunder. Ellers er du velkommen til at...

Content sælger! Ny podcast om salg via historier og billeder

Leif Carlsen fra Social Selling Company ved meget om sociale medier. Sammen med ham har jeg igen været i studiet for at tale om salg via content - altså det at fortælle historier for at tiltrække nye kunder. Hør om: Hvad er content? Hvilke forskellige former for...

Dette tilbud er elendigt! Kan du finde fejlene?

  Det er selvfølgelig et karikeret eksempel. Men kan du finde fejlene? Husk på, at tilbudsfasen er "last line of defence" mod dine konkurrenter. Derfor skal dine tilbud være knivskarpe - og din opfølgning ligeså. Når du har overvejet hvad der er forkert ved...

Sådan programmerer du dig selv til at sælge mere.

  To ting du kan gøre hver dag - for at yde den bedste service - eller for at sælge mere. Ligemeget hvor mange ting vi får at vide, så er der noget som er vigtigere. Det der er vigtigere end viden er motivation. Hvis din chef forlanger at du er yderst høflig,...

Gør den anonyme kundeservicemedarbejder til et større aktiv.

Klogere brug af supportmedarbejderen skaber langt bedre salg. Du har sikkert en afdeling med en eller flere af dem. Du har måske 100 af dem. De er stabile, særdeles kompetente og har meget stor viden om jeres produkter. De kender produkternes stærke og svage sider, og...

Året er snart slut – tips til at lukke de sidste ordrer.

Selv om vi ikke opfordrer til at presse dine kunder til at købe, så vil vi gerne give dig en masse tips som du kan lade dig inspirere af op til årsskiftet. Igen er jeg gået i podcast-studiet med min gode ven, Leif Carlsen fra Social Selling Company. Denne gang får du...

Unselling – idag sammen med Social Selling Company

Der er en ny dreng i sælgerskolens klasse. Han hedder ikke Sælger Helge og han har hverken brede dæk eller fælge. Den nye dreng hedder Rådgiver Rolig og arbejder med fokus på at være til gavn og nytte for sine kunder. Han presser ikke på - men han husker naturligvis...

The Trusted Advisor. Lige i øret. Ny podcast.

The Trusted Advisor? Smarte ord. Konsulentsprog. På engelsk! Hvor fisefornemt og hellerupsk kan det blive? Ro på. Som du nok ved er jeg om nogen fortaler for at vi skal tale dansk. Ikke it'sk eller konsulentsk eller MBA'sk. Dansk, så vores modtagere forstår os... Men...

Mødebooking classic og moderne – ny podcast

Velkommen til podcast nummer to i serien hvor Leif Carlsen fra Social Selling Company og Leon Birdi gør dig klogere på hvordan den analoge mødebooking møder den digitale. Eller sagt på en anden måde: Her får du en times ny viden om hvordan du supplerer den hårde,...

Kender du “The Trusted Advisor”?

Det gør du sikkert. Det er nemlig den sælger som du selv køber af når du skal være stensikker på at gøre en god forretning. Ikke fordi du skal have den laveste pris. Ikke fordi du skal have det bedste produkt. Fordi du skal have den bedste, langtidsholdbare løsning...

Podcast: Social Selling møder Classic Selling

Verden ændrer sig. Salg bliver sværere med mindre du tænker nyt. Derfor har jeg allieret mig med Leif Carlsen fra Social Selling Company Leif er specialist i at sælge via Linkedin og andre sociale medier. Sammen har vi nu valgt at udgive en serie lærerige podcasts om...

Gæsteblog: 3 digitale tips til at forbedre kundeoplevelsen

Hej! I dag er "mit" blogindlæg slet ikke mit. Du får derimod glæde af at læse et super indlæg om bedre service på webshoppen. Indlægget er skrevet af Bjarke Bekhøj der driver virksomheden Compell - booster din hjemmeside God læselyst - med venlig hilsen Leon Birdi...

Side 2 af 812345...Sidste »

Mine nyeste podcasts

En pose blandet salgsguf

27/09/2016

En podcast skal ikke altid være strømlinet. I dag er vi i
mix-mode og har talt om en række emner der sikkert har din
interesse, hvis du arbejder med salg og salgsledelse. Her er
emnerne:

• Forandringsparathed som sælger
• Service
• Salgsledelse
• Nørden som sælger
• Hvorfor skal du bruge dit personlige LinkedIn netværk i
virksomhedens interesse?
• Rabatter
• Dur telefonsalg overhovedet mere?
• Hvordan du kommer forbi gatekeepers
• Sådan holder du energien oppe i salget
Det er igen Leon Birdi fra birdi.dk og Leif Carlsen fra Social Selling
Company der har været i studiet. Denne gang i vor hidtil
længste podcast - perfekt til turen tværs over landet på vej til
spændende møder.

Lytterne spørger - vi svarer. Del II

27/09/2016

Velkommen til endnu en fed podcast med Social Selling Co. og Leon Birdi Hver måned - og nogle gange hyppigere - podcaster vi om spændende emner i kategorien "salg" og "social selling".   Denne gang taler vi bla. om: Derfor skal du skræve færre tilbud! Derfor skal du ikke maile alle dine tilbud Hvordan Facebook kan benyttes på en konstruktiv måde Hvordan du skaber værdi for kunden via de sociale medier Hvordan du motiverer dine sælgere til at blive ved og ved og ved... ...og meget mere. Alle disse relevante emner har vi fået takket været vores ihærdige og trofaste følgere på Facebook og via Linkedin God fornøjelse - og tak fordi du lytter med!    

Lytterne spørger - vi svarer. Del III

27/09/2016

Tredje og sidste del - tre timer med salgstræning direkte i dit øre... Hvorfor er svenskere bedre til at yde service? Er kundetilfredshedsanalyser spild af penge? Hvad i alverden er værdibaseret salg egentlig? Hvordan kan man vende et "nej" til et ja? Spørgeteknikker der virker... Dette og meget mere kan du høre i denne tredje og sidste del af vores "lytterne spørger - vi svarer podcast". Vi kommer med vores syn på kundeanalyser - og vi griller alle jer der analyserer jer halvt ihjel. Leon hidser sig op over virksomheder der ikke bruger mere energi på at sælge - mens Leif er den voksne og fornuftige. Vi påstår at tyskere og svenskere generelt er bedre mennesker - og vi kommer også med gode råd til hvordan vi kan kopiere disse østlige og sydlige naboers gode kundeservice. Så taler vi om spørgeteknikker - og her er faktisk en del at lære, selv for den øvede sælger. Der kommer også en lang, lang dialog om værdibaseret salg - og du får en meget kort konklusion, som hjælper dig til at komme i gang med en værdibaseret dialog med dine kunder. Næste podcast kommer til at omhandle et tema - mere herom på på vores respektive Facbook-profiler 🙂  

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Share This
Gratis e-bog om møde-booking

Gratis e-bog om møde-booking

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få en gratis e-bog om mødebooking.

 

Du får også en gang imellem et nyhedsbrev med gode tips og tricks til at forbedre dit salg i din virksomhed.

Tak for din tilmelding. Kig i din indbakke for mere information og din gratis e-bog!