Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak

Du skal flytte – og lidt tips…

Bare rolig. Jeg har ikke opsagt dit lejemål eller købt dit hus - jeg tillader mig blot at ændre lidt på måden du får nyheder fra birdi.dk på. Fremover får du mit nyhedsbrev som - ja et brev - snarere end en blogpost i en mail. Same, same - only different. Hvis du er...

Modtag bedre service!

  En god øvelse i at yde bedre service: Når du har håndværkere derhjemme, det være sig en tømrer, murer, vvs'er eller andre gode folk med værktøjet på rette sted, så prøv om du kan få dem til at sige: "Det er så fedt at komme hos jer. I er altid så venlige..."...

Kommunal service… En umulig opgave?

Nogle offentligt ansatte vil sige "ja". De vil sige at det er umuligt at yde den gode gamle service af flere årsager: Der bliver skåret ned Alt bliver gjort elektronisk Kunden (borgeren) vil have mere og mere ...så den opgave er helt håbløs. Man kan jo ikke både skære...

Moms, moms, moms. Hvad med målsætning, planlægning og action?

På det glimrende site www.takeoff.dk kan man i dag læse om fremgang i hotel-, restaurations- og rejsebranchen. Det er godt at konstatere fremgang. Dels er det godt for en branche der slider for at levere resultater og dels er en øget møde- og hotelomsætning en sikker...

Jeg er en fiasko – derfor har jeg succes…

Jeg var ude at løbe en tur i morges. På vejen kom jeg forbi et hus hvor der bor en mand der er en fiasko. Det fik mig til at tænke på en anden mand - han var engang i samme branche som den første mand. Også han er en fiasko. Faktisk en af de store. Begge var de engang...

Gratis podcast

Kort besked til dig, kære læser: Nu er der gratis podcast om opsøgende salg. Lige her: http://birdi.dk/salesbooster/ Del gerne med venner og kolleger 🙂 Sælg for Hævlede!

Hvad skal varen koste?

Eller: Sådan sælger du mere - til den rette pris.   Jeg fik min inspiration til den evige pris vs. salg udfordring to gange i dag. Det kræver et blogindlæg: Først ringede en af mine gode, gamle kunder med en opgave: Vi skal have et kursus i at sælge varen til...

Turisterne kommer – ikke…

Hvorfor: Vi er dyre, dårlige og sure... Set med de kritiske briller 🙂 Hvad gør vi så? Altså ud over at snakke? Vi tænker os om og ser på hvor vi reelt kan rykke. Det er et enkelt regnestykke. Turister danner deres mening ud fra tre parametre: 1. Prisen 2. Varen 3....

To x fem sekunder er nok til at gøre en forskel!

I dag var jeg i SuperBest. Jeg skulle købe lidt mad. Min søn på otte år var med og vi havde haft en dejlig dag med bowling og frokost i byen. Nu skulle vi et kort smut ind i SuperBest og derefter hjem og lave god mad. Banal hverdagsaktivitet - men der skete noget...

90% af dine kunder lyver – eller tier…

Det er skræmmende: 90-95 af dine kunder fortæller dig ikke at de er utilfredse når de køber billige produkter! Så når en kunde brokker sig, ja så er der op mod 19 andre der også sure - men de giver sig ikke til kende. Lidt bedre er det, hvis vi taler om dyre...

Service er 90% bullshit

Skuespil, snyd, bedrag, løgn og iscenesat skuespil... Ikke for alle, men for nogle. Men det virker! På et kursus for nogle år siden talte vi om at tilføre (iscenesat) service i en hotelreception. Vi brainstormede over dette spørgsmål: "Hvad kan vi gøre fra gæsten...

Har du smidt dine kunder ud?

...læs mere her: http://www.amino.dk/blogs/leonbirdi/archive/2012/11/08/smid-dine-kunder-ud.aspx God fornøjelse med oprydningen 🙂

Så er der video til hotel- og konferencefolket!

Dette er en reklame: Nu kan du få inspiration på en ny måde. Køb adgang til hele "Hotelbooster på Video" hvor der er en times super brugbar inspiration... ...eller køb de afsnit som er relevante for netop dig, fx: Booking Reception Restaurant God fornøjelse. Boost for...

Er du til film?

Det er jeg. Her er min (meget roste...) Hotelbooster DVD på nettet - lige til at streame. Der er 11 kapitler i alt. Første kapitel er ude nu. Resten...

Mersalgscirkus?

Ud over at være en sympatisk butik - dette Cirkus Arli - så kan de noget som mange andre ikke kan. De kan sælge! Mersælge! Da vi (som vi plejer) tog med gode venner i cirkus her i weekenden, talte vi om hvordan det egentlig løber rundt: a. Hvor meget kan et cirkus som...

Sådan får du en langt bedre ferie for de samme penge…

Der findes usandheder der er gentaget så mange gange, at selv kloge mennesker tror på dem. En af dem er følgende: "Pakkerejser er billige" Hvad? Er det løgn? Ja - set i forhold til alternativerne - så er det. Det kan godt være, at du sparer på totalprisen hos den...

Samsung + Hifi-klubben + fejl = God oplevelse…

Sådan er det i min familie: Do it yoursælf ellers bliver det ikke til noget. Det handler om min fødselsdagsgave. "Jeg ønsker mig et nyt tv" siger jeg til fruen i god tid inden den 21. maj hvor jeg ifølge diverse offentlige papirer er født. På dagen: Kein...

Side 4 af 8« Første...23456...Sidste »

Mine nyeste podcasts

En pose blandet salgsguf

27/09/2016

En podcast skal ikke altid være strømlinet. I dag er vi i
mix-mode og har talt om en række emner der sikkert har din
interesse, hvis du arbejder med salg og salgsledelse. Her er
emnerne:

• Forandringsparathed som sælger
• Service
• Salgsledelse
• Nørden som sælger
• Hvorfor skal du bruge dit personlige LinkedIn netværk i
virksomhedens interesse?
• Rabatter
• Dur telefonsalg overhovedet mere?
• Hvordan du kommer forbi gatekeepers
• Sådan holder du energien oppe i salget
Det er igen Leon Birdi fra birdi.dk og Leif Carlsen fra Social Selling
Company der har været i studiet. Denne gang i vor hidtil
længste podcast - perfekt til turen tværs over landet på vej til
spændende møder.

Lytterne spørger - vi svarer. Del II

27/09/2016

Velkommen til endnu en fed podcast med Social Selling Co. og Leon Birdi Hver måned - og nogle gange hyppigere - podcaster vi om spændende emner i kategorien "salg" og "social selling".   Denne gang taler vi bla. om: Derfor skal du skræve færre tilbud! Derfor skal du ikke maile alle dine tilbud Hvordan Facebook kan benyttes på en konstruktiv måde Hvordan du skaber værdi for kunden via de sociale medier Hvordan du motiverer dine sælgere til at blive ved og ved og ved... ...og meget mere. Alle disse relevante emner har vi fået takket været vores ihærdige og trofaste følgere på Facebook og via Linkedin God fornøjelse - og tak fordi du lytter med!    

Lytterne spørger - vi svarer. Del III

27/09/2016

Tredje og sidste del - tre timer med salgstræning direkte i dit øre... Hvorfor er svenskere bedre til at yde service? Er kundetilfredshedsanalyser spild af penge? Hvad i alverden er værdibaseret salg egentlig? Hvordan kan man vende et "nej" til et ja? Spørgeteknikker der virker... Dette og meget mere kan du høre i denne tredje og sidste del af vores "lytterne spørger - vi svarer podcast". Vi kommer med vores syn på kundeanalyser - og vi griller alle jer der analyserer jer halvt ihjel. Leon hidser sig op over virksomheder der ikke bruger mere energi på at sælge - mens Leif er den voksne og fornuftige. Vi påstår at tyskere og svenskere generelt er bedre mennesker - og vi kommer også med gode råd til hvordan vi kan kopiere disse østlige og sydlige naboers gode kundeservice. Så taler vi om spørgeteknikker - og her er faktisk en del at lære, selv for den øvede sælger. Der kommer også en lang, lang dialog om værdibaseret salg - og du får en meget kort konklusion, som hjælper dig til at komme i gang med en værdibaseret dialog med dine kunder. Næste podcast kommer til at omhandle et tema - mere herom på på vores respektive Facbook-profiler 🙂  

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Share This
Gratis e-bog om møde-booking

Gratis e-bog om møde-booking

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få en gratis e-bog om mødebooking.

 

Du får også en gang imellem et nyhedsbrev med gode tips og tricks til at forbedre dit salg i din virksomhed.

Tak for din tilmelding. Kig i din indbakke for mere information og din gratis e-bog!