Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak

Skal svømmehaller tjene penge?

Svømmehaller? Tjene penge? Er det relevant, spørger mange mig. De er jo kommunale og får støtte. De skal da ikke tjene penge! Jo, kære medborgere, det skal de. Hvordan tror du ellers at de skal kunne udvikle sig? Det er i øvrigt ikke alle - langt fra - der er...

Hvad afgør om du har succes med mersalg?

Svaret er enkelt: Systematik og fokus. Jeg er lidt irriteret: Det er SÅ nemt - og så er der kæmpe forskel på hvad udbyttet bliver. Hør her: Jeg har gennemført en omfattende træningsprogram for en kædeforretning. Målet var en ting, nemlig at omsætte for 5% mere. De fem...

Sådan gafler du et nyt emne om dagen!

Du kender det godt: Der mangler lidt ordrer i bogen. Du venter på at de tilbud der er ude kommer hjem. De kommer - men så bliver noget annulleret eller flyttet - og lige pludselig er der manko. Øv! Så skal vi til at canvasse. Nye emner. Folk jeg ikke kender. Du ser på...

Den enkleste vej til at nå sine salgsmål?

…er at ringe til nye kunder… I stedet for at klynke over at de fleste siger “nej tak” til et møde. Hør lige her: Jeg sad sammen med en sælger i november 2010. Han sagde: "Jeg har brugt så meget tid på at ordne en masse praktiske ting, at jeg ikke har fået ordrer nok....

Er du i gang med at støbe fundamentet?

Krisen forsvinder en dag. Pludselig, uden at vi lige opfatter det, er den væk. Markedet vil vokse. Aktierne vil stige i kurs hurtigt. Boligpriserne kommer til at finde tilbage til en mere naturligt leje. Der vil blive solgt flere biler… …men er du klar? Er du allerede...

Hotelpriser rasler ned!

JP skriver i dag om priserne der er presset ned af finanskrisen. Det er gamle nyheder, men det er relevant, for hvordan reagerer dine sælgere, bookingmedarbejdere eller receptionister når jeres priser er presset? Lader de sig presse? Har de et forprogrammeret...

Find fem fejl!

Stakkels kriseramte frisør. Stakkels kriseramte bilsælger. Stakkels dem der tror at alle kunder køber. Det gør de nemlig ikke: De lader sig inspirere og de er påvirkelige. Find lige fejlene i min historie nedenfor: For et par uger siden var mit hår (igen) blevet for...

Test: HotelBooster øger servicen målbart!

Den første test af HotelBooster (salgskursus på dvd for bla. hoteller) ser lovende ud. Vi har testet produktet på udvalgte hoteller og konferencecentre i Danmark. Her får du det første testresultat fra et dansk konferencehotel i en mellemstor dansk by. Hotellet har...

Finanskrisen kræver mersalg

Vil du lære om mersalg? Ønsker du en kur der modvirker finanskrisen? Se her: En af mine gode kunder har mistet ca. 20% kunder i første kvartal i år - sammenlignet med samme periode sidste år. Deres omkostninger er nogenlunde de samme - så på bundlinien mangler de nu...

Mindre markedsføring, færre reklamer… Krise, siger TV2

Det var TV2 der sagde det. Jeg siger: Det er muligt. Der er nok noget om snakken. Det er irriterende og det kan koste dig penge. Men! For der er altid et “men” i min verden: Det kan du gøre noget ved. Fra i morgen… Der er faktisk mange virksomheder der ikke...

Det er da politisk ukorrekt, det der “Helvede”

Ja. Det er det. I øvrigt er “Sælg for Helvede” tyvstjålet fra en af mine gode kunder, en salgsdirektør i it-branchen. Der gik et rygte om at han i sine unge dage håndterede salgsmødet fredag eftermiddag på følgende måde: Døren gik op, salgsdirektøren trampede ind,...

Book flere møder – og bliv rigere, gladere og mindre stresset

Jeg glæder mig. På onsdag skal jeg igen ud til en ny kunde og træne sælgerne i at booke møder. Telefoncanvas hedder det jo. Det er noget af det jeg elsker mest: At opleve at ti friske og positive sælgere går fra at “hade” canvas til at de synes at det egentlig er ok....

Halløj, sælger. Kræv mere af din salgschef!

Din salgschef er til for dig - og omvendt… Din salgschef er din træner, din coach og din støttepædagog. Din salgschef skal hjælpe dig som sælger til at blive motiveret så du kan motivere andre. Din salgschef skal hjælpe dig med at forbedre din teknik, så du i sidste...

Sådan kæler du for detaljerne på kundemødet

Du skal til kundemøde. Du skal begynde godt, have en god dialog, afdække behov og påvirke behov. Du skal en masse ting - og det kan godt virke lidt uoverskueligt. Få en række gode og konkrete input her. [audio src="http://birdi.dk/wp-content/uploads/2012/02/6.mp3"...

Persontyper

Der er dem der snakker og klapper dig på ryggen, dem der mumler og ser ned i bordet og dem der er seriøse og ikke viser følelser. De kan alle have behov (og penge) - men nogle kan være nemmere end andre at kommunikere med. Lær om persontyper - og få inspiration til at...

Efter canvas… Sådan forbereder du kundemødet

Fedt! Vi fik aftalt et møde. Nu begynder det virkeligt sjove, nemlig mødet med kunden. Der hvor fårene skilles fra bukkene - men vent lige lidt: Du skal nemlig forberede dig. Bare lidt. Lyt lige med et sekund eller to. [audio...

Telefoncanvas – effektiv mødebooking

Så skal der møder i hus. Det er her de fleste sælgere går kolde - og laver overspringsbevægelser. Drikker sig syge i kaffe, opfinder opgaver der ikke er vigtige (men trygge) og fedter rundt. Hvorfor? Fordi de (endnu) ikke har lyttet til denne podcast: [audio...

Sådan udvælger du emner

Inden du kaster dig over telefonen for at aftale møder, så lyt lige med her, hvor vi gennemgår kunsten at udvælge emner. [audio src="http://birdi.dk/wp-content/uploads/2012/02/2.mp3" options="controls"...

Inden du ringer til dine emner

Du kan faktisk øge canvas-scoren (antallet af møder pr. opkald) ved at forberede dig minimalt. Lyt med her og spar tid og energi. Få de nyeste podcast ved at abonnere på dem...

Side 8 af 8« Første...45678

Mine nyeste podcasts

En pose blandet salgsguf

27/09/2016

En podcast skal ikke altid være strømlinet. I dag er vi i
mix-mode og har talt om en række emner der sikkert har din
interesse, hvis du arbejder med salg og salgsledelse. Her er
emnerne:

• Forandringsparathed som sælger
• Service
• Salgsledelse
• Nørden som sælger
• Hvorfor skal du bruge dit personlige LinkedIn netværk i
virksomhedens interesse?
• Rabatter
• Dur telefonsalg overhovedet mere?
• Hvordan du kommer forbi gatekeepers
• Sådan holder du energien oppe i salget
Det er igen Leon Birdi fra birdi.dk og Leif Carlsen fra Social Selling
Company der har været i studiet. Denne gang i vor hidtil
længste podcast - perfekt til turen tværs over landet på vej til
spændende møder.

Lytterne spørger - vi svarer. Del II

27/09/2016

Velkommen til endnu en fed podcast med Social Selling Co. og Leon Birdi Hver måned - og nogle gange hyppigere - podcaster vi om spændende emner i kategorien "salg" og "social selling".   Denne gang taler vi bla. om: Derfor skal du skræve færre tilbud! Derfor skal du ikke maile alle dine tilbud Hvordan Facebook kan benyttes på en konstruktiv måde Hvordan du skaber værdi for kunden via de sociale medier Hvordan du motiverer dine sælgere til at blive ved og ved og ved... ...og meget mere. Alle disse relevante emner har vi fået takket været vores ihærdige og trofaste følgere på Facebook og via Linkedin God fornøjelse - og tak fordi du lytter med!    

Lytterne spørger - vi svarer. Del III

27/09/2016

Tredje og sidste del - tre timer med salgstræning direkte i dit øre... Hvorfor er svenskere bedre til at yde service? Er kundetilfredshedsanalyser spild af penge? Hvad i alverden er værdibaseret salg egentlig? Hvordan kan man vende et "nej" til et ja? Spørgeteknikker der virker... Dette og meget mere kan du høre i denne tredje og sidste del af vores "lytterne spørger - vi svarer podcast". Vi kommer med vores syn på kundeanalyser - og vi griller alle jer der analyserer jer halvt ihjel. Leon hidser sig op over virksomheder der ikke bruger mere energi på at sælge - mens Leif er den voksne og fornuftige. Vi påstår at tyskere og svenskere generelt er bedre mennesker - og vi kommer også med gode råd til hvordan vi kan kopiere disse østlige og sydlige naboers gode kundeservice. Så taler vi om spørgeteknikker - og her er faktisk en del at lære, selv for den øvede sælger. Der kommer også en lang, lang dialog om værdibaseret salg - og du får en meget kort konklusion, som hjælper dig til at komme i gang med en værdibaseret dialog med dine kunder. Næste podcast kommer til at omhandle et tema - mere herom på på vores respektive Facbook-profiler 🙂  

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Share This
Gratis e-bog om møde-booking

Gratis e-bog om møde-booking

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få en gratis e-bog om mødebooking.

 

Du får også en gang imellem et nyhedsbrev med gode tips og tricks til at forbedre dit salg i din virksomhed.

Tak for din tilmelding. Kig i din indbakke for mere information og din gratis e-bog!