Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak
Kunderne annullerer – nu skal vi slås!

Kunderne annullerer – nu skal vi slås!

Når kunderne annullerer skal vi ikke give op "Vi har en booking til 110 personer i aften - men vi kommer ikke..." "I fredags havde jeg fem gæster i min restaurant - jeg plejer at have 50!" "Konferencen på 500 pax der skulle gennemføres næste uge er udskudt til...

Drop opfølgningssamtalen. Indfør gensalg!

Drop opfølgningssamtalen. Indfør gensalg!

Se denne sølle brandbil. Den er købt af en kunde. Solgt af en sælger. Men det er længe siden. Den er sikkert stadig i brug et sted i Mellemeuropa og den slukker sikkert stadig ildebrande... Men der er flere ting, som ikke er gode: • Måske den ikke starter med det...

Den Moderne Salgstragt

Den Moderne Salgstragt

Er du en moderne sælger? Eller tror du stadig at salgstrappen og kold canvas er eneste vej til Porsche og succes? I denne episode kan du høre Leif Carlsen - aka Mr. Social Selling aka Mr Linkedin - og jeg tale om den moderne salgstragt - som ikke er en tragt men...

Næste år bliver bedre…

Næste år bliver bedre…

...hvis du får 100% styr på vejen fra salgsbudget til handling. For intet kommer af sig selv - eller rettere: En del af din omsætning kommer automatisk - resten skal du finde. Men hvordan? I denne artikel får du verdens enkleste opskrift på at lave et rigtigt...

Tilfredse kunder er intet værd!

Tilfredse kunder er intet værd!

Tilfredse kunder? Intet værd?? Nemlig. Jo, selvfølgelig er kunden noget værd nu og her - alene fordi kunden lægger omsætning - men set i et større perspektiv er det ikke de kunder, der giver dig tre eller fire stjerner, som du bliver rig af. Pointen er, at kunder der...

Stop med at smile!

Stop med at smile!

Ja, du læste rigtigt! I denne episode nummer 48 har jeg en spændende og superklog herre med i studiet. Han hedder Tomas Gleesen og er konsulent med speciale i servicedesign. Tomas har en masse erfaring med at udvikle virksomhedens service - og han taler ikke om at...

Hvis sælgerne forsvandt…

Hvis sælgerne forsvandt…

Tænk hvis alle dine sælgere forsvandt i morgen! Der findes en interessant tv-serie om hvad der ville ske med Jorden, hvis alle vi mennesker pludselig forsvandt. Den første dag ville alt være normalt. Lyses på gader og facader ville tænde om aftenen - slukke næste...

Sådan undgår du at tale pris

Sådan undgår du at tale pris

Det er en dårlig vane - det med priser! Du kender det sikkert. Kunden ringer og spørger: "Hvad koster den nye Volvo XC40?" "Hvad koster et værelse fra fredag til søndag?" "Hvad tager I for at lave et årsregnskab?" Uanset om du er revisor, advokat, tøjsælger eller...

Er du den gammeldags sælgertype? Bliv reddet nu!

Er du den gammeldags sælgertype? Bliv reddet nu!

Salg er ikke som i gamle dage. Jo, du kan da stadig dukke uanmeldt op og sælge. Det skal jeg faktisk undervise en af mine kunder i om et par uger. Og du kan osse ringe og booke møder - det underviste jeg i sidste uge - og det virkede sgu! Men du må ikke tro, at det er...

Podcast #43 Sælg mere – ved at kende dine KPI’er

Podcast #43 Sælg mere – ved at kende dine KPI’er

Mere salg fordi du kender dine KPI'er. Data er der rigeligt af - men bruger vi dem godt nok? I denne podcast har jeg en gæst igen. Det er iværksætter og ejer, Rasmus Brushøj fra Databoard Aps som er med, fordi han er KPI-guru. Rasmus og jeg taler bla. om værdien af at...

Jubiii! Jubilæmspodcast med lytterønsker…

Jubiii! Jubilæmspodcast med lytterønsker…

Tak for 100.000 downloads! Med denne podcastepisode fejrer jeg, at du som lytter har bidraget til at gøre min "Sælg For Helvede" podcast til en succes. Du kan bla. høre om: Video som salgsbooster Trusted Adviser Hvordan podcasts påvirker salget Sådan sælger du mere...

Skab en god salgskultur – tre logiske punkter…

Skab en god salgskultur – tre logiske punkter…

Er din salgskultur på plads? Det er nemt at bede din medarbejder om at: Kontakte flere kunder Ringe kunden op og sælge mere Holde døren Det virker bare ikke altid efter hensigten. Eller også virker det for en tid. I værste fald virker det slet ikke. Årsagen er ikke,...

Derfor – og sådan – skal du podcaste dig til flere kunder…

Derfor – og sådan – skal du podcaste dig til flere kunder…

Kan du også podcaste dig til flere kunder? 1950: Cold calling er cool 1980: Direct mail er den nye vej til kunderne 2000: Websider gør dig synlig 2010: Podcast giver dig gratis reklame ...men er du også en podcaster? Alene ordet podcast kan få mange der arbejder med...

Ny podcast – om at få styr på marketing

Ny podcast – om at få styr på marketing

Michael Rasmussen fra Attivo er en interessant og behagelig mand. Han forstår hvordan marketing virker - og hvad der skal til for at få samspillet mellem salgsafdelingen og marketingafdelingen til at køre optimalt. Michael har netop udgivet bogen "Ledelse af...

Transaktionsanalyse: Fem fantastiske tips til at kommunikere bedre.

Transaktionsanalyse: Fem fantastiske tips til at kommunikere bedre.

Du ved godt hvornår du fik formuleret dig skarpt - og hvornår du skulle have holdt kæft, ikke? Du ved sikkert også, at noget af det du gør med garanti fremkalder en bestemt reaktion hos de fleste. Ved du også, at meget af det du siger og gør er ubevidst? Altså: Du...

Mine seks bedste tips til mere konvertering.

Mine seks bedste tips til mere konvertering.

Kunderne skifter købsmetode. Skift salgsmetode, kære sælger! Her er et par tips til bedre konvertering... Der er canvas. Der er telefonsalg. Der er møder. Der er tilbud. Der er social selling. Der er en række elementer i salgstrappen som du kan justere - og her får du...

Disruption er ufarlig når du har styr på kunderejsen

Det er ikke farligt, det der disruption, vel? Man skulle tro det. Disruption er vor tids store plage. Du læser om det i avisen - som snart selv er så disrupted at den ikke findes mere. Du hører om det på tv og du læser om det på nettet. Min gode ven og...

Læs flere indlæg fra min Facebook-side herunder…

Som sælger er det ikke ligegyldigt hvad pris du sælger til. Hvis du fx giver 10-20% rabat så er konsekvensen, at du skal sælge meget mere, for at holde din indtjening. Prøv fx at udregne konsekvensen af 20% rabat hvis du har en dækningsgrad på 60... Så skal du øge dit salg med 33% for at holde indtjeningen. I denne video får du tips til hvordan du holder dit - og kundens - fokus på alt andet end pris. Læs også denne artikel om at kommunikere værdi: www.amino.dk/blogs/leonbirdi/archive/2015/06/08/en-simpel-formel-der-g-248-r-det-nemmere-at-boost... ... See MoreSee Less

View on Facebook

Jeg har netop udgivet udsendelse 34 sammen med min gode ven Leif Carlsen - i dag om at få fingeren ud og ringe retur til de varme leads, du modtager. Altså før din konkurrent ringer. Jeg afventer i øvrigt stadig at høre fra den bilforhandler i Herlev som jeg forespurgte om en prøvetur hos. Jeg reagerede på en helsides annonce i Berlingske. Det var i 2015... ... See MoreSee Less

View on Facebook

Du sælger til Peter. Men ikke til Pernille. Men de er ansat i samme organisation... Hvordan kan det mon være? Det er nok fordi Pernille slet ikke kender til indkøbsaftalen. Eller fordi hun synes det er besværligt. Eller fordi hun bare ikke gider... Men hvis du har styr på dit dybdesalg, så er der færre situationer af den slags. Se med og bliv rigere 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

Video, Video... Klik ind her - du bliver med garanti klogere, end du gør med Netflix 🙂 birdi.dk/salesboostertv/ ... See MoreSee Less

View on Facebook

Du har styr på dit mersalg, håber jeg. Men hvad med krydssalget, altså det håndværk at sælge andre afdelingers ydelser ind til kunden. Hos bilforhandleren kan det være sælgeren der introducerer kunden for værkføreren - så sælger man både bilen og den efterfølgende service inkl. reservedele, vinterdækservice og evt. reparationer. Det er der penge i.

Det kan også være tech-virksomheden som både sælger hardware, software, udvikling og kurser - her er krydssalg helt essentielt for både kundens oplevelse (one stop shop) og virksomhedens bundlinje.

I denne video får du helt konkrete ideer til at starte med at krydssælge - værsgo 🙂
... See MoreSee Less

View on Facebook

Kun mersalg. I denne video får du korte, konkrete tips til at sælge mere. Til at sælge flere varer - eller dyrere varer. Enkelt og måske noget du kan gøre mere af 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

Kunden har købt. Varen er leveret. Fakturaen er sendt. Alle er glade - men husker du at gennemføre struktureret gensalg? Mange overser denne fantastiske disciplin, som både booster kundens oplevelse og din bundlinje... Her får du tips og opskriften på hvordan du kan gøre. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Her får du en lynhurtig oversigt over dine muligheder for mersalg. Jeg taler både om mersalg, krydssalg og gensalg - altsammen oversete discipliner for mange sælgere. Så oversete, at de nogle gange kan redde din bundlinje... ... See MoreSee Less

View on Facebook

11 SBTV Mød Mr. Papo ... See MoreSee Less

View on Facebook

10 SBTV Købscenteret ... See MoreSee Less

View on Facebook

Denne video handlermom svartider. De fleste leads er varme i kort tid - derfor skal vi ringe retur lynhurtigt... Se om du er sløv eller kvik 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

03 SBTV Screening ... See MoreSee Less

View on Facebook

02 SBTV Målsøger ... See MoreSee Less

View on Facebook

01 SBTV Intro ... See MoreSee Less

View on Facebook

08 SBTV Taktik ... See MoreSee Less

View on Facebook

09 SBTV Kundemapping ... See MoreSee Less

View on Facebook

05 SBTV Brug tiden rigtigt ... See MoreSee Less

View on Facebook

04 SBTV Prioritering af leads ... See MoreSee Less

View on Facebook

07 SBTV Genkald ... See MoreSee Less

View on Facebook

2 weeks ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Den ultimative guide til det ultimative tilbud... Se med og juster dine tilbud, så de reelt taler med kunden og ikke bare er en opremsning af produkter, priser og betingelser. Det er nemmere end du tror. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Dine tilbud er dårlige. Du skriver for meget om prisen og dine betingelser. Til gengæld skriver du alt for lidt om kundens udbytte, hans pains og gains og om værdien af at vælge din løsning... Så brug en time eller to på at rette det til, mens du har tid.

Gratis video med opskriften på succes med tilbud?

Den får du da her: www.youtube.com/watch?v=gZacInwVzls&t=61s
... See MoreSee Less

View on Facebook

Sælger TV episode 2: Spilder du også 95 % af dine emner?

I episode 2 kan du bl.a. høre om hvorfor telefoncanvas ikke er spild af tid - selv om du måske oplever at 95 % af dine samtaler ikke fører til et møde. Den gode nyhed er nemlig, at du kan kombinere analog og digital kommunikation - så du får meget mere ud af dine kolde leads.

I ugen brevkasse med spørgsmål fra seerne besvarer vi et spørgsmål om hvorvidt konkurrencer er en god måde at tiltrække kunder på.
... See MoreSee Less

View on Facebook

Dine sælgere skal levere resultater. Her får du tips til at blive den mest effektive salgsleder, ved bla. at have styr på jeres pipeline, den daglige opfølgning og effektiv, lærende feedback. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Mine nyeste podcasts

#45 - Den Moderne Sælger II

29/01/2018

Som Leon Birdi og Leif Carlsen var inde på i episode #38, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resultater. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både og. Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. Den gennemsnitlige kunde tager i dag ca. 60 % af købsprocessen selv før han eller hun kontakter en sælger. Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling og content marketing indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder. Dette er igen temaet i denne episode #45, hvor Mr. Classic Sales a.k.a. Leon Birdi taler med Mr. Social Selling a.k.a. Leif Carlsen. Leon og Leif taler om hvordan du som en moderne sælger kan arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling. Læs endnu mere om den nye måde at sælge på her: https://birdi.dk/blog/det-hele-hodet-jeg-aner-ikke-hvordan-jeg-skal-styre-mit-salg-mere/

#44 Eric Ziengs er gæst - om at booste salget via ambassadører

04/01/2018

Kunden som ambassadørDet kunne lyde som en ligegyldig frase, ligesom "kunden i centrum" - men Eric Ziengs er ikke manden der taler i fraser. Han er marketing-guru, kontant og tydelig i sit budskab... ...og så er han gæst i denne podcast nummer 44. Vi taler altså om kundeambassadører. Om de kunder der er så glade for dig, at de vil gøre nærmest alt for at hjælpe dig til at få endnu mere succes. Om de kunder der er så glade, tilfredse og loyale, at de burde lønnes som sælgere, fordi de tilfører penge i kassen. Det kan du høre I podcasten taler vi blandt andet om: Hvad er en ambassadør? Hvordan du kan identificere ambassadører? Hvad er det, der har gjort dem til ambassadører? Er ambassadører udelukkende kunder, som har købt? Hvor går grænsen mellem at bruge og udnytte en ambassadør? Mere fra podcastenEn ambassadør er en ekstraordinært tilfreds og loyal kunde - og i denne podcast får du inspiration til at gøre dine kunder til ambassadører. Influencer marketing er ikke det samme som ambassadører - det er direkte eller indirekte betalt omtale og gør slet ikke det samme for kunderne som den ægte ambassadør. Ambassadøren er med til at gøre din salgstragt mere effektiv. De påvirker andre kunder til at starte salgsprocessen længere nede i tragten   Vi taler også om, hvordan NPS - Net Promoter Score - er interessant når du skal skabe og identificere ambassadører. Hvad siger de om mig? Ud over Google Alerts er der et par services der kan hjælpe dig til at se, hvem der skriver hvad om dig: Talkwalker Alerts Overskrift.dk Rigtig go' fornøjelse!  

#43 Sælg mere ved at have styr på KPI'erne

15/10/2017

Key Performance Indicator... ...eller KPI i daglig tale kan lyde meget teknisk eller klogt. For klogt, måske. Men i virkeligheden er KPI'er bare en smart måde at gøre alt dit salgsarbejde gennemsigtigt på. Den gennemsigtighed skal ikke bruges til at slå medarbejderne oven i hovedet med. Den skal naturligvis bruges til at skabe overblik over tre ting: MulighederFx. hvor mange møder haft vi haft denne måned? Indsatser Fx. på hvor mange af disse møder har vi forsøgt et mersalg? Resultater Fx. hvad har vi solgt på de mersalgsforsøg? KPI'er kan naturligvis også bruges o produktionen, kundeservice og på alle andre funktioner der kan måles. Som Rasmus Brushøj fra Databoard siger: KPI' er et instrumentbræt som giver et overblik over virksomheden. I podcasten taler vi bla. om: Hvad er KPI'er? Hvorfor skal jeg kende mine KPI'er? Hvad skal jeg måle? Hvordan bruger jeg bedst den viden jeg får frem? Vi taler også om, hvorfor du ikke skal printe og hænge op. Vi taler om, hvorfor du skal bruge real-time data til at vise organisationens nøgletal på en skærm. Du kan også høre om, at du faktisk kan spare manpower ved at måle digitalt fx via Google Spreadsheets - og ikke kun via en tung Officepakke. Hvordan gør vi det selv?Rasmus Brushøj giver konkrete input om, hvordan han selv arbejder med KPI'er i sin virksomhed - og giver dig ideer til hvad du kan gøre i dit firma. Endelig taler vi om, hvad du kan gøre for at komme i gang med at bruge dine KPI'er til at skabe mere værdi i firmaet. God fornøjelse. Læs mere om at måle i denne populære artikel

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Share This