Jeg er en glad mand. Jeg ser muligheder for detailbranchen her til lands. Hør nu lige her:

Jeg har netop læst denne bog: http://insidethemindoftheshopper.com/ og har lært en masse:

  1. Salget går amok når kunden er i dialog med en sælger (det vi kalder en ekspedient i Danmark)
  2. Butikker der er overskuelige øger salget markant (dvs. lave reoler som man kan se henover)
  3. 80% af kundens tid benyttes til at bevæge sig rundt i butikken – ikke på at købe eller se på varer
  4. Kunder der køber tilbudsvarer ved kun om 50% af varerne at de er nedsat – de sdste 50% køber de uden at vide at varen er sat ned.
  5. 40% af de kunder de ved at de køber en vare på tilbud, ville have købt den til fuld pris alligevel
  6. Kunder søger hurtigt mod bunden af butikken
  7. Når kunden rammer bunden af butikken, søger de til venstre og mod udgangen
  8. I England, Australien og Japan søger kunderne mod højre
  9. 45% af alle kunder benytter en indkøbsseddel
  10. Den mest effektive måde at promovere varer på er ikke lave pris – det er korrekt placering, fx. på endegavle

Hvad har din detailist gjort for dig i dag?

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer