Stakkels kriseramte frisør. Stakkels kriseramte bilsælger. Stakkels dem der tror at alle kunder køber.

Det gør de nemlig ikke: De lader sig inspirere og de er påvirkelige. Find lige fejlene i min historie nedenfor:

For et par uger siden var mit hår (igen) blevet for langt. Jeg ringede til frisøren og bookede en tid til klipning. Da jeg ankom til frisøren blev jeg pr. automatik sat ned med en kop kaffe og et sladderblad.

Jeg spurgte om de villle vaske mit hår først, hvillket ikke var noget problem. Mens min søde frisør vasker mit hår siger jeg: “Det er da en supergod shampoo!”

Hun svarer glad, at det er en specielt kølende shampoo som de alle er glade for i salonen.

Efter et par sekunders pause spørger jeg: “Er den til salg her?”

“Ja!” smiler frisøren tilbage og skyller mit hår.

Vel tilbage foran kaffekoppen begynder klipningen. Jeg fortæller at jeg synes at min hårgele er lidt for klistret – og min frisør fortæller mig at jeg skal vælge en af de nye typer næste gang. De klistrer mindre, men er lige så gode som den “gamle” jeg har.

Under klipningen bemærker jeg at mit hår vist var blevet lige lovlig langt. “Jaa…” smiler min søde frisør tilbage “Du skal vist være hurtigere til at booke tid”

Det kan der være noget om – og havde jeg haft en frisøruddannelse selv, ville jeg garanteret også prioritere klipning på linie med produktudvikling, salg og undervisning…

Jeg spørger til sidst om de kan mærke krisen.

“Nej – heldigvis ikke – kun på produktsalget” smiler hun tilbage.

“Javel” responderer jeg “…shampoo, gele og sådan noget, ikke?”

“Nemlig” svarer hun og siger at nu er vi færdige.

Jeg betaler, takker og siger som afskedshilsen: “Nu vil jeg håbe at jeg husker at booke en tid om fire uger, så jeg ikke ligner en hippie igen næste gang…”

Find lige fejlene – og fortæl mig om der kunne være et par hundredetusinder i ekstra overskud hvert år hos den frisør der vælger at systematisere produktsalg og boooking af tider?

I THINK SO!!!

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer