Boost salget – fjern barriererne
Kender du de situationer hvor det er svært at være kunde?
Du skal måske betale før du får varen.
Du skal acceptere en masse betingelser.
Du kan ikke komme til at prøve før køb.
Den kan ikke byttes.
Der er ingen returret.
Alle disse små begrænsninger er det jeg kalder for “salgsbarrierer” – altså ting der gør det lidt sværere for kunden at beslutte sig til et køb.
Dem fjerner jeg hos de kunder jeg samarbejder med – og så sælger de mere. I min egen virksomhed er det helt væk – så jeg lukker flere ordrer end konkurrenterne!
Få inspiration her…
Facebook kommentarer
ELSKER DET.
Tak, Kadri 🙂
lol
Dejligt at se dig Leon og inspirerende. Håber du har en skøn dag og får en masse glade kunder. (y)
Tak i lige måde, Jonas!
Du er skarp Leon Birdi 🙂
Tak, kære ven 🙂
Din kone er ikke besværlig! Jeg vil tro (min egen overbevisning) at 98% af forbrugerne har det på nøjagtig samme måde som din kone OG mig;)
Så er problemet altså større end jeg troede… Tak for info – jeg vil straks bede alle detailhandlere om at se med – og se at få justeret deres restriktive byttepolitik 🙂
Så er vi to der får MEGA travlt 😉
Sitting at a cafe right now and as many other places they have put a code for the bathroom. The line is long and hard to get attention of the service people and I am about to pee my pants. Not coming here again. Probably because they won’t let me in again after I have peed in my pants. Point being: they make it harder for me to enjoy my time here. 😱😭
Haha – excellent example. Better hurry 😅
😂 next in line!!!! Hope they know the code to the freaking door!!!!!!!!!!!
Update: mission complete! 🙏
Hej Leon, rigtig god video, med nogle gode pointer.
Kan du komme i tanke om evt. barriere i diverse bureauer i DK? WEb, design etc.
Det noget sværere at tage en hjemmeside retur.
Tak 🙂 Ja, det kan fx være at man ikke laver et grundigt tilbud, men beder om penge for at lave en skitse. Eller at man vil sælge hele løsningen i stedet for at benytte salamimetoden. Giver det mening?
…eller en sætning til en kommende kunde: Jeg fakturerer dig først når du er 100% tilfreds… De færreste udnytter den mulighed – men måske en del tænker, at der ikke er noget i vejen for at komme i gang…
Leon Birdi Giver god mening.
Desværre sker der ofte det, at man bruger rigtig mange timer på workshops, møder og kracspecifikationer, for at kunden hopper fra til sidst.
– derfor tror jeg mange tager penge for de indledende ting.
Selvfølgelig kan man argumentere for, at hvis du skaber nok værdi og er en god sælger, går kunden ingen steder.
Christian Petersen Det forstår jeg fuldt ud. På den anden side: Jeg oplever, at jo mere tid jeg bruger på mine kunder, jo mere køber de. Er consulting og design så langt fra hinanden?
Leon Birdi Nej, ofte overlapper de to ganske glimrende.
Du har nogle fine pointer. Dem tykker jeg videre på 😉
Ha’ en glimrende dag!
Christian Petersen Tak i lige måde 🙂
Super brugbart! 🙂
Tak, Maria Schytt – og velkommen til 🙂
Yak, Maria Schytt – og velkommen til 🙂
Tak 🙂