fbpx

Lær kundeservice på den sjove måde - Leon Byrdy

 

En god øvelse i at yde bedre service: Når du har håndværkere derhjemme, det være sig en tømrer, murer, vvs’er eller andre gode folk med værktøjet på rette sted, så prøv om du kan få dem til at sige: “Det er så fedt at komme hos jer. I er altid så venlige…”

Hvis du kan så er der 2 x udbytte:

1. Du har fået respons på hvordan en serviceindsats blev modtaget – dette kan du overføre i dit job

2. Du får garanteret en bedre terrasse, mur eller rørinstallation – til samme pris

Vi har netop haft et rend af håndværkere i huset og med denne opskrift har de alle – og jeg mener alle givet udtryk for at de sjældent eller aldrig har haft det så behageligt på en opgave. Hvad vi gjorde?

1. Spurgte: “Hvem skal ha’ kaffe? Hvem skal ha’ te?” allerede om morgenen når de kom

2. Da vi udleverede kaffe/te stillede vi det på en bakke – hvor der også var chokolade, kage og vand

3. Hvis vi ikke var hjemme, bad vi vores søde au-pair om at give kaffe igen kl. 11 og 13

4. Tilbød dem at spise indenfor i vores spisestue i stedet for at sidde i en kold og beskidt Iveco

5. Fulgte med i arbejdet og gav feedback: “Flot arbejde!” eller “Det var hurtigt”

6. Fortalte chefen at hans medarbejdere var venlige, flittige og grundige – og bad ham sige det videre

7. Sørgede for at sige “go’ morgen” og “tak for i dag” når de kom og gik – i stedet for at håbe på at de bare indfandt sig og fixede det de nu skulle fixe

Pris: Fem minutter om dagen + et antal Nespressokapsler á DKK 3,50

Udbytte: Bedre oprydning, mere præcision og en fed, fed oplevelse.

Skal du snart ha’ håndværker?

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer