fbpx

Hvad koster den? Hvor meget rabat kan jeg få?

Nogen gange har vi sælgere lyst til at råbe: Så hold dog op med at snakke om den pris, for pokker!

Måske fordi kunden er den tiende der spørger.

Måske fordi vores produkter ikke er dyre.

Måske fordi vi ikke ved hvad vi skal gøre, når kunden er fokuseret på pris…

Jeg oplever, at de fleste sælgere lader sig påvirke negativt, når kunden vil tale pris eller rabat. Det er egentlig ærgerligt af to årsager:

  1. Kunder der spørger til pris er interesserede – ellers ville de jo ikke spørge. Så det er et købssignal når kunden spørger.
  2. Det kunne have været undgået – fx ved at styre ind på behov, udbytte og værdi, så kunden ikke spørger til prisen.

Derfor har jeg været i studiet med Leif Carlsen fra Social Selling Company og det er igen blevet til en længere episode om at undgå at tale pris og rabat med kunden. Ikke fordi vi ikke skal tale om det – men fordi vi som sælgere skal styre processen langt bedre, så der bliver talt om penge, når vi synes det er formålstjenligt.

I denne episode kan du høre om:

Hvorfor kunder spørger om pris for tidligt.

Hvad du kan gøre for at styre uden om prisen.

Hvordan du helt konkret tackler en sætning som: Hvad koster det?

Du får mange råd – og så får du fire helt konkrete sætninger, som bare virker. Lad være med at kopiere dem – men lad dig inspirere og udform din egen taktik til at tale mere om værdi og mindre om pris, når du har et kundemøde.

Lyt med herunder – eller fang os på Apple Podcast, Spotify, Podimo og 999 andre steder 🙂

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer