fbpx

Dette er interessant – og måske en lettelse for mange af jer der arbejder i servicejobs. Ifølge helt nye undersøgelser fra USA – eller mere præcist “International Service University” i Illinois – er der ikke belæg for at øget service giver forbedret bundlinie!

Det er uformelle studier af den amerikanske discountsektor, som understøtter påstanden om at forringet service i visse tilfælde øger bundlinien, der har igangsat undersøgelsen.

Professor i “Human Behavior and Service Culture” Dr. Loo F. S. Lirpa udtaler i en pressemeddelelse fra i dag, 1. april 2012, at: “…customer service is dead!”

Begrundelsen finder han i undersøgelsen der er gennemført i perioden 1. april 2010 – 1. april 2011. Her er foretaget gennemgribende interviews, mystery shopping og økonomiske analyser fra bla. detailkæder, hoteller og flyselskaber.

De viser en entydig sammenhæng mellem apatisk adfærd, dårligt samarbejde og flabet kommunikation med kunder – og indtjening.

Faktisk er relationen i størrelsesordenen 1:7 sådan at forstå, at for hver elendig medarbejder man hyrer, skaffer man indirekte 7 nye kunder.

Beviset for denne tese – der jo er noget bullshit fordi det er første april, men det har du vel gættet – er at du skal stoppe med at læse nu.

Tak for opmærksomheden. God april 2012.

Servicér for Helvede 🙂

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer