Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak

Hvad kan vi lære af Trump? Altså om at sælge…

Forleden dag holdt jeg et foredrag om internationalt salg. Deltagerne var 100 sælgere, kundeservicemedarbejdere og marketingfolk. Vi talte om opsøgende salg via telefon. Om drop-in møder hvor man bare vælter ind ad døren og smider om sig med brochurer. Og så talte vi...

Når salgsledelse ikke virker…

De fleste salgschefer ved godt at sælgerne hverken er dovne eller dumme. På den anden side er der desværre er der mange situationer hvor tiltroen til sælgerne er for stor. Det sker fx når lederen beder om ny eller justeret adfærd. Sælgerne ved godt hvad de skal. De...

Sælg med det samme. Drop tilbudsfasen

Kender du det med at være en utålmodig sælger? Du vil gerne have møder - der har du det som en fisk i vandet. Du kan også godt lide at få ordren, ikke? Men det der med at skrive tilbud, ordne bilag og aflevere kørselsregnskab... Det er ikke din spidskompentence, vel?...

Drop canvas og lær at social selle!

Nu er der nok en sælger eller to der bliver vred. For jeg påstår, at canvas skal skiftes ud med social selling - og det skal den naturligvis ikke hos alle. Men hvis du synes at mødebooking er blevet sværere og sværere, så overvej om jeg trods alt har en pointe i denne...

Glem canvas og få kunder med Social Selling – en guide

Canvas er ikke død. Men i mange firmaer, store som små, er de sociale medier død rent salgsmæssigt. Det er ikke "social selling" at smide rabatter op på Facebook en gang i mellem. Det er ikke social selling at smide en konstant strøm af biler til salg, huse til salg...

Er Trump den fødte sælger?

Donald Trump kan sælge! Kan du? I denne podcast ser jeg ikke på Trumps vilde idéer. Jeg ignorerer hans mur mod Mexico. Jeg glemmer det der med kvinderne. Til gengæld bemærker jeg, at den undertippede mand med det vilde hår nu er USA's præsident. Det er ret godt solgt....

Fona. Computercity. Hvem er den næste?

Hvorfor er detailhandlen så presset? ...og hvorfor er det nu igen en elektronikkæde der bukker under her i efteråret 2016? Som salgs- og servicerådgiver kunne jeg fristes til at sige: "For lav værdi for kunden - mand jer dog op!" Men så enkelt tror jeg ikke det er....

Lytterne spørger – Vi svarer. Del 3 af 3

Ny podcast med spørgsmål fra lytterne. I denne podcast er jeg igen sammen med Mr. Linkedin, Leif Carlsen fra Social Selling Company Vi har sllået vores egen rekord. Det betyder at du kan starte bilen og køre tværs over Danmark uden at skifte kanal - nu er der nemlig...

Kom så på Facebook – ellers er du dåm!

...undskyld. Det var ikke pænt sagt - men se lige her: Kun 50% af alle danske virksomheder er på de sociale medier. Det er helt tosset. Hvorfor? Fordi: Det er ikke farligt. Det er ikke svært. Det kræver ikke en afdeling med 12 mand. Du kan være i gang om en time. Lyt...

Service for dummies. Hvorfor skal det være så svært?

Det er så nemt - men så svært. Jeg har holdt sommerferie - og jeg er sur! Her går man hele året og arbejder hårdt, sparer penge sammen og glæder sig til at brænde dem af på ferien. Og hvad møder man så? Hundehoveder og hængerøve. Klamphuggere og skidesprællere,...

Hold på kunden, kære ejendomsmægler

Der er brancher som har det svært. Der er brancher der har det nemt. Som ejendomsmægler er der en ting der er svært: At holde på kunden år efter år. For det går nemt 5-10 år fra jeg sætter en bolig til salg og køber en ny - til jeg igen skal samme mølle igennem....

Nyhed! Vores meget populære podcasts om salg er på video!

Se med her - og glæd dig til to timers salgsboost med Leif Carlsen - Social Selling Company - du ved, ham der er ekspert i social selling. Nåh ja, jeg er også med i en birolle som manden der kan lære dig alt om salg. I denne video kan du bla. høre om: Sådan lukker du...

Disruption… Går ejendomsmægleren fri?

Uber gør det mod Taxi. Netflix mod Blockbuster. Men hvem driller ejendomsmæglerne? Det nye vi skal være bange for er hverken pest eller kolera, flygtninge eller Donald Trump. Det nye, som vi skal have respekt for - det kaldes "disruption". Disruption er en...

Gæsteblog: 7 tips til at få kunderne til at komme igen og igen

Dette blogindlæg er skrevet af Mads Phikamphon fra www.dreammodels.dk Mads arbejder med at tilbyde forbrugeren de bedste priser på parfume og makeup - og han har en meget klar holdning til begrebet service. Læs med og glæd dig over, at der er andre en kedelige...

God service? Ikke godt nok!

Det er rigtigt! God service er ikke nok - der skal mere til. Forestil dig en almindelig dag. Du tanker bilen, køber en kage hos bageren og bestiller en vare på nettet. Simple transaktioner, velkendte og uproblematiske. Hvor mange af disse købsoplevelser er...

Har du styr på dine svartider?

Ifølge en (ikke helt ny) undersøgelse fra Forbes, bliver tre ud af fire leads tabt på gulvet... Du har sikkert en "Kontakt Mig" boks på din hjemmeside. Det kaldes også en "Call To Action" boks - eller CTA for de indforståede. Den er værdifuld, fordi de fleste kunder...

Nørden som sælger

Ikke-sælgeren som sælger ...eller nørden som sælger. Pointen i den seneste podcast er, at du muligvis har et uudnyttet potentiale i din tekniske afdeling, i R&D eller et andet sted i organisationen hvor specialisten arbejder. Sælgeren er jo den der opsøger kunden og...

Tre tips til at sælge – men kun for ikke-sælgere!

Let's face it: Du er en nørd. En indadvendt og coladrikkende specialist. Du tænker, at "salg" er at overskride grænser - og du er glad for at de der hurtige drenge i de sorte BMW'er kører det med salget. For det er ikke dig. Du er intelligent. Du er godt skolet. Du...

To timers salgsinspiration lige her!

Hvis du har en lang gåtur - eller en dejlig tog- eller køretur på ca. 200 km - så tilbyder vi her den seneste megapodcast fra mit gode samarbejde med Leif Carlsen fra Social Selling Company. Vi taler om mange ting: Service - hvorfor? Hvordan? Få mere energi når du...

Mine nyeste podcasts

#45 - Den Moderne Sælger II

29/01/2018

Som Leon Birdi og Leif Carlsen var inde på i episode #38, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resultater. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både og. Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. Den gennemsnitlige kunde tager i dag ca. 60 % af købsprocessen selv før han eller hun kontakter en sælger. Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling og content marketing indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder. Dette er igen temaet i denne episode #45, hvor Mr. Classic Sales a.k.a. Leon Birdi taler med Mr. Social Selling a.k.a. Leif Carlsen. Leon og Leif taler om hvordan du som en moderne sælger kan arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling. Læs endnu mere om den nye måde at sælge på her: https://birdi.dk/blog/det-hele-hodet-jeg-aner-ikke-hvordan-jeg-skal-styre-mit-salg-mere/

#44 Eric Ziengs er gæst - om at booste salget via ambassadører

04/01/2018

Kunden som ambassadørDet kunne lyde som en ligegyldig frase, ligesom "kunden i centrum" - men Eric Ziengs er ikke manden der taler i fraser. Han er marketing-guru, kontant og tydelig i sit budskab... ...og så er han gæst i denne podcast nummer 44. Vi taler altså om kundeambassadører. Om de kunder der er så glade for dig, at de vil gøre nærmest alt for at hjælpe dig til at få endnu mere succes. Om de kunder der er så glade, tilfredse og loyale, at de burde lønnes som sælgere, fordi de tilfører penge i kassen. Det kan du høre I podcasten taler vi blandt andet om: Hvad er en ambassadør? Hvordan du kan identificere ambassadører? Hvad er det, der har gjort dem til ambassadører? Er ambassadører udelukkende kunder, som har købt? Hvor går grænsen mellem at bruge og udnytte en ambassadør? Mere fra podcastenEn ambassadør er en ekstraordinært tilfreds og loyal kunde - og i denne podcast får du inspiration til at gøre dine kunder til ambassadører. Influencer marketing er ikke det samme som ambassadører - det er direkte eller indirekte betalt omtale og gør slet ikke det samme for kunderne som den ægte ambassadør. Ambassadøren er med til at gøre din salgstragt mere effektiv. De påvirker andre kunder til at starte salgsprocessen længere nede i tragten   Vi taler også om, hvordan NPS - Net Promoter Score - er interessant når du skal skabe og identificere ambassadører. Hvad siger de om mig? Ud over Google Alerts er der et par services der kan hjælpe dig til at se, hvem der skriver hvad om dig: Talkwalker Alerts Overskrift.dk Rigtig go' fornøjelse!  

#43 Sælg mere ved at have styr på KPI'erne

15/10/2017

Key Performance Indicator... ...eller KPI i daglig tale kan lyde meget teknisk eller klogt. For klogt, måske. Men i virkeligheden er KPI'er bare en smart måde at gøre alt dit salgsarbejde gennemsigtigt på. Den gennemsigtighed skal ikke bruges til at slå medarbejderne oven i hovedet med. Den skal naturligvis bruges til at skabe overblik over tre ting: MulighederFx. hvor mange møder haft vi haft denne måned? Indsatser Fx. på hvor mange af disse møder har vi forsøgt et mersalg? Resultater Fx. hvad har vi solgt på de mersalgsforsøg? KPI'er kan naturligvis også bruges o produktionen, kundeservice og på alle andre funktioner der kan måles. Som Rasmus Brushøj fra Databoard siger: KPI' er et instrumentbræt som giver et overblik over virksomheden. I podcasten taler vi bla. om: Hvad er KPI'er? Hvorfor skal jeg kende mine KPI'er? Hvad skal jeg måle? Hvordan bruger jeg bedst den viden jeg får frem? Vi taler også om, hvorfor du ikke skal printe og hænge op. Vi taler om, hvorfor du skal bruge real-time data til at vise organisationens nøgletal på en skærm. Du kan også høre om, at du faktisk kan spare manpower ved at måle digitalt fx via Google Spreadsheets - og ikke kun via en tung Officepakke. Hvordan gør vi det selv?Rasmus Brushøj giver konkrete input om, hvordan han selv arbejder med KPI'er i sin virksomhed - og giver dig ideer til hvad du kan gøre i dit firma. Endelig taler vi om, hvad du kan gøre for at komme i gang med at bruge dine KPI'er til at skabe mere værdi i firmaet. God fornøjelse. Læs mere om at måle i denne populære artikel

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Share This