fbpx

Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak
Ny podcast – om at få styr på marketing

Ny podcast – om at få styr på marketing

Michael Rasmussen fra Attivo er en interessant og behagelig mand. Han forstår hvordan marketing virker - og hvad der skal til for at få samspillet mellem salgsafdelingen og marketingafdelingen til...

Mine seks bedste tips til mere konvertering.

Mine seks bedste tips til mere konvertering.

Kunderne skifter købsmetode. Skift salgsmetode, kære sælger! Her er et par tips til bedre konvertering... Der er canvas. Der er telefonsalg. Der er møder. Der er tilbud. Der er social selling. Der...

Gør det nemt for kunden – og luk flere ordrer…

Gør det nemt for kunden – og luk flere ordrer…

Boost salget - fjern barriererne Kender du de situationer hvor det er svært at være kunde? Du skal måske betale før du får varen. Du skal acceptere en masse betingelser. Du kan ikke komme til at...

Social Selling og den gode, gamle sælger

Social Selling og den gode, gamle sælger

Hvis du tror, at det gælder om at være hurtig, så tager du måske fejl. Vi skal reagere kvikt på henvendelser fra potentielle kunder. Især når de kommer for første gang og beder om et tilbud, en pris...

Mersalg – en kort guide.

Mersalg – en kort guide.

Mersalg er mere end benzintankens "to Marsbar for tyve kroner" Mersalg er mere end dumme spørgsmål som medarbejderen stiller for ikke at blive fyret. Mersalg er værdiskabende for kunden. For dig....

Hvad kan vi lære af Trump? Altså om at sælge…

Hvad kan vi lære af Trump? Altså om at sælge…

Forleden dag holdt jeg et foredrag om internationalt salg. Deltagerne var 100 sælgere, kundeservicemedarbejdere og marketingfolk. Vi talte om opsøgende salg via telefon. Om drop-in møder hvor man...

Når salgsledelse ikke virker…

Når salgsledelse ikke virker…

De fleste salgschefer ved godt at sælgerne hverken er dovne eller dumme. På den anden side er der desværre er der mange situationer hvor tiltroen til sælgerne er for stor. Det sker fx når lederen...

Sælg med det samme. Drop tilbudsfasen

Sælg med det samme. Drop tilbudsfasen

Kender du det med at være en utålmodig sælger? Du vil gerne have møder - der har du det som en fisk i vandet. Du kan også godt lide at få ordren, ikke? Men det der med at skrive tilbud, ordne bilag...

Drop canvas og lær at social selle!

Drop canvas og lær at social selle!

Nu er der nok en sælger eller to der bliver vred. For jeg påstår, at canvas skal skiftes ud med social selling - og det skal den naturligvis ikke hos alle. Men hvis du synes at mødebooking er blevet...

Er Trump den fødte sælger?

Er Trump den fødte sælger?

Donald Trump kan sælge! Kan du? I denne podcast ser jeg ikke på Trumps vilde idéer. Jeg ignorerer hans mur mod Mexico. Jeg glemmer det der med kvinderne. Til gengæld bemærker jeg, at den...

Fona. Computercity. Hvem er den næste?

Fona. Computercity. Hvem er den næste?

Hvorfor er detailhandlen så presset? ...og hvorfor er det nu igen en elektronikkæde der bukker under her i efteråret 2016? Som salgs- og servicerådgiver kunne jeg fristes til at sige: "For lav værdi...

Lytterne spørger – Vi svarer. Del 3 af 3

Lytterne spørger – Vi svarer. Del 3 af 3

Ny podcast med spørgsmål fra lytterne. I denne podcast er jeg igen sammen med Mr. Linkedin, Leif Carlsen fra Social Selling Company Vi har sllået vores egen rekord. Det betyder at du kan starte...

Kom så på Facebook – ellers er du dåm!

Kom så på Facebook – ellers er du dåm!

...undskyld. Det var ikke pænt sagt - men se lige her: Kun 50% af alle danske virksomheder er på de sociale medier. Det er helt tosset. Hvorfor? Fordi: Det er ikke farligt. Det er ikke svært. Det...

Læs flere indlæg fra min Facebook-side herunder…

De fleste leads bliver kolde efter få timer - men mange får ikke svaret før der er gået længere tid. I denne video ser du matematikken bag - og du lærer hvorfor og hvordan du får kontaktet dine leads lynhurtigt...

Udbyttet? En markant vækst i dit salg - intet mindre!
... See MoreSee Less

View on Facebook

Du kan tjene mange penge ved at have en podcast. En podcast der skaffer dig varme leads - især hvis du lever af at sælge din viden. Hvordan? Se her:

youtu.be/-UdZILnt8gc
... See MoreSee Less

View on Facebook

Lever du af at sælge din viden? Så vil jeg gerne have din hjælp. Som tak får du et gratis kursus i at sælge via podcast.

Start med at besvare en hurtig undersøgelse (45 sekunder) via linket her: lnkd.in/ermX7cR

...så kvitterer jeg med at invitere dig med på det første betakursus - helt gratis.

Dit udbytte: At du lærer mine tricks om hvordan man sælger via podcasts...

Kun relevant hvis du sælger din viden, fx som rådgiver, konsulent, revisor, forsikringsmægler, advokat etc.
... See MoreSee Less

View on Facebook

1 month ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Du kender det sikkert: Interesseret, ser fidusen, vil gerne... Men kan ikke beslutte sig... Måske du som sælger taler med en tidsrøver - som har tid og kaffe, men ingen penge at gøre godt med. Det kan du lave om på! I videoen lærer du fire personer at kende - og hold øje med Mr. PaPo - det ham (eller hende) du vil tale med... ... See MoreSee Less

View on Facebook

Som sælger er det ikke ligegyldigt hvad pris du sælger til. Hvis du fx giver 10-20% rabat så er konsekvensen, at du skal sælge meget mere, for at holde din indtjening. Prøv fx at udregne konsekvensen af 20% rabat hvis du har en dækningsgrad på 60... Så skal du øge dit salg med 33% for at holde indtjeningen. I denne video får du tips til hvordan du holder dit - og kundens - fokus på alt andet end pris. Læs også denne artikel om at kommunikere værdi: www.amino.dk/blogs/leonbirdi/archive/2015/06/08/en-simpel-formel-der-g-248-r-det-nemmere-at-boost... ... See MoreSee Less

View on Facebook

Jeg har netop udgivet udsendelse 34 sammen med min gode ven Leif Carlsen - i dag om at få fingeren ud og ringe retur til de varme leads, du modtager. Altså før din konkurrent ringer. Jeg afventer i øvrigt stadig at høre fra den bilforhandler i Herlev som jeg forespurgte om en prøvetur hos. Jeg reagerede på en helsides annonce i Berlingske. Det var i 2015... ... See MoreSee Less

View on Facebook

8 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Du sælger til Peter. Men ikke til Pernille. Men de er ansat i samme organisation... Hvordan kan det mon være? Det er nok fordi Pernille slet ikke kender til indkøbsaftalen. Eller fordi hun synes det er besværligt. Eller fordi hun bare ikke gider... Men hvis du har styr på dit dybdesalg, så er der færre situationer af den slags. Se med og bliv rigere 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

Video, Video... Klik ind her - du bliver med garanti klogere, end du gør med Netflix 🙂 birdi.dk/salesboostertv/ ... See MoreSee Less

View on Facebook

8 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Du har styr på dit mersalg, håber jeg. Men hvad med krydssalget, altså det håndværk at sælge andre afdelingers ydelser ind til kunden. Hos bilforhandleren kan det være sælgeren der introducerer kunden for værkføreren - så sælger man både bilen og den efterfølgende service inkl. reservedele, vinterdækservice og evt. reparationer. Det er der penge i.

Det kan også være tech-virksomheden som både sælger hardware, software, udvikling og kurser - her er krydssalg helt essentielt for både kundens oplevelse (one stop shop) og virksomhedens bundlinje.

I denne video får du helt konkrete ideer til at starte med at krydssælge - værsgo 🙂
... See MoreSee Less

View on Facebook

8 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Kun mersalg. I denne video får du korte, konkrete tips til at sælge mere. Til at sælge flere varer - eller dyrere varer. Enkelt og måske noget du kan gøre mere af 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

Kunden har købt. Varen er leveret. Fakturaen er sendt. Alle er glade - men husker du at gennemføre struktureret gensalg? Mange overser denne fantastiske disciplin, som både booster kundens oplevelse og din bundlinje... Her får du tips og opskriften på hvordan du kan gøre. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Her får du en lynhurtig oversigt over dine muligheder for mersalg. Jeg taler både om mersalg, krydssalg og gensalg - altsammen oversete discipliner for mange sælgere. Så oversete, at de nogle gange kan redde din bundlinje... ... See MoreSee Less

View on Facebook

11 SBTV Mød Mr. Papo ... See MoreSee Less

View on Facebook

8 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

01 SBTV Intro ... See MoreSee Less

View on Facebook

8 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

09 SBTV Kundemapping ... See MoreSee Less

View on Facebook

Mine nyeste podcasts

#45 - Den Moderne Sælger II

29/01/2018

Som Leon Birdi og Leif Carlsen var inde på i episode #38, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resultater. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både og. Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. Den gennemsnitlige kunde tager i dag ca. 60 % af købsprocessen selv før han eller hun kontakter en sælger. Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling og content marketing indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder. Dette er igen temaet i denne episode #45, hvor Mr. Classic Sales a.k.a. Leon Birdi taler med Mr. Social Selling a.k.a. Leif Carlsen. Leon og Leif taler om hvordan du som en moderne sælger kan arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling. Læs endnu mere om den nye måde at sælge på her: https://birdi.dk/blog/det-hele-hodet-jeg-aner-ikke-hvordan-jeg-skal-styre-mit-salg-mere/

#44 Eric Ziengs er gæst - om at booste salget via ambassadører

04/01/2018

Kunden som ambassadørDet kunne lyde som en ligegyldig frase, ligesom "kunden i centrum" - men Eric Ziengs er ikke manden der taler i fraser. Han er marketing-guru, kontant og tydelig i sit budskab... ...og så er han gæst i denne podcast nummer 44. Vi taler altså om kundeambassadører. Om de kunder der er så glade for dig, at de vil gøre nærmest alt for at hjælpe dig til at få endnu mere succes. Om de kunder der er så glade, tilfredse og loyale, at de burde lønnes som sælgere, fordi de tilfører penge i kassen. Det kan du høre I podcasten taler vi blandt andet om: Hvad er en ambassadør? Hvordan du kan identificere ambassadører? Hvad er det, der har gjort dem til ambassadører? Er ambassadører udelukkende kunder, som har købt? Hvor går grænsen mellem at bruge og udnytte en ambassadør? Mere fra podcastenEn ambassadør er en ekstraordinært tilfreds og loyal kunde - og i denne podcast får du inspiration til at gøre dine kunder til ambassadører. Influencer marketing er ikke det samme som ambassadører - det er direkte eller indirekte betalt omtale og gør slet ikke det samme for kunderne som den ægte ambassadør. Ambassadøren er med til at gøre din salgstragt mere effektiv. De påvirker andre kunder til at starte salgsprocessen længere nede i tragten   Vi taler også om, hvordan NPS - Net Promoter Score - er interessant når du skal skabe og identificere ambassadører. Hvad siger de om mig? Ud over Google Alerts er der et par services der kan hjælpe dig til at se, hvem der skriver hvad om dig: Talkwalker Alerts Overskrift.dk Rigtig go' fornøjelse!  

#43 Sælg mere ved at have styr på KPI'erne

15/10/2017

Key Performance Indicator... ...eller KPI i daglig tale kan lyde meget teknisk eller klogt. For klogt, måske. Men i virkeligheden er KPI'er bare en smart måde at gøre alt dit salgsarbejde gennemsigtigt på. Den gennemsigtighed skal ikke bruges til at slå medarbejderne oven i hovedet med. Den skal naturligvis bruges til at skabe overblik over tre ting: MulighederFx. hvor mange møder haft vi haft denne måned? Indsatser Fx. på hvor mange af disse møder har vi forsøgt et mersalg? Resultater Fx. hvad har vi solgt på de mersalgsforsøg? KPI'er kan naturligvis også bruges o produktionen, kundeservice og på alle andre funktioner der kan måles. Som Rasmus Brushøj fra Databoard siger: KPI' er et instrumentbræt som giver et overblik over virksomheden. I podcasten taler vi bla. om: Hvad er KPI'er? Hvorfor skal jeg kende mine KPI'er? Hvad skal jeg måle? Hvordan bruger jeg bedst den viden jeg får frem? Vi taler også om, hvorfor du ikke skal printe og hænge op. Vi taler om, hvorfor du skal bruge real-time data til at vise organisationens nøgletal på en skærm. Du kan også høre om, at du faktisk kan spare manpower ved at måle digitalt fx via Google Spreadsheets - og ikke kun via en tung Officepakke. Hvordan gør vi det selv?Rasmus Brushøj giver konkrete input om, hvordan han selv arbejder med KPI'er i sin virksomhed - og giver dig ideer til hvad du kan gøre i dit firma. Endelig taler vi om, hvad du kan gøre for at komme i gang med at bruge dine KPI'er til at skabe mere værdi i firmaet. God fornøjelse. Læs mere om at måle i denne populære artikel

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





    Share This