Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak

Hold kadencen når du sælger. Få mere energi!

Det er ikke altid let at bevare drivet - energien når du er sælger. Det tror jeg at de fleste kender til. Jeg gør! Men jeg ved også, at du kan gøre en del selv. Det kan du høre mere om i denne halve times podcast. Jeg taler blandt andet om: Sådan bliver du mere stolt...

Få solgt mere med det rigtige tilbud: Ny podcast

Så har jeg igen været i studiet med Leif Carlsen (aka Mr. Social Selling Dude) og vi har talt os varme om emnet: Gode tilbud der virkelig sælger. Hvis du ikke abonnerer på mine podcasts via iTunes (stor fejl!) så kan du lytte herunder. Ellers er du velkommen til at...

Content sælger! Ny podcast om salg via historier og billeder

Leif Carlsen fra Social Selling Company ved meget om sociale medier. Sammen med ham har jeg igen været i studiet for at tale om salg via content - altså det at fortælle historier for at tiltrække nye kunder. Hør om: Hvad er content? Hvilke forskellige former for...

Dette tilbud er elendigt! Kan du finde fejlene?

  Det er selvfølgelig et karikeret eksempel. Men kan du finde fejlene? Husk på, at tilbudsfasen er "last line of defence" mod dine konkurrenter. Derfor skal dine tilbud være knivskarpe - og din opfølgning ligeså. Når du har overvejet hvad der er forkert ved tilbuddet...

Sådan programmerer du dig selv til at sælge mere.

  To ting du kan gøre hver dag - for at yde den bedste service - eller for at sælge mere. Ligemeget hvor mange ting vi får at vide, så er der noget som er vigtigere. Det der er vigtigere end viden er motivation. Hvis din chef forlanger at du er yderst høflig,...

Gør den anonyme kundeservicemedarbejder til et større aktiv.

Klogere brug af supportmedarbejderen skaber langt bedre salg. Du har sikkert en afdeling med en eller flere af dem. Du har måske 100 af dem. De er stabile, særdeles kompetente og har meget stor viden om jeres produkter. De kender produkternes stærke og svage sider, og...

Året er snart slut – tips til at lukke de sidste ordrer.

Selv om vi ikke opfordrer til at presse dine kunder til at købe, så vil vi gerne give dig en masse tips som du kan lade dig inspirere af op til årsskiftet. Igen er jeg gået i podcast-studiet med min gode ven, Leif Carlsen fra Social Selling Company. Denne gang får du...

Unselling – idag sammen med Social Selling Company

Der er en ny dreng i sælgerskolens klasse. Han hedder ikke Sælger Helge og han har hverken brede dæk eller fælge. Den nye dreng hedder Rådgiver Rolig og arbejder med fokus på at være til gavn og nytte for sine kunder. Han presser ikke på - men han husker naturligvis...

The Trusted Advisor. Lige i øret. Ny podcast.

The Trusted Advisor? Smarte ord. Konsulentsprog. På engelsk! Hvor fisefornemt og hellerupsk kan det blive? Ro på. Som du nok ved er jeg om nogen fortaler for at vi skal tale dansk. Ikke it'sk eller konsulentsk eller MBA'sk. Dansk, så vores modtagere forstår os... Men...

Mødebooking classic og moderne – ny podcast

Velkommen til podcast nummer to i serien hvor Leif Carlsen fra Social Selling Company og Leon Birdi gør dig klogere på hvordan den analoge mødebooking møder den digitale. Eller sagt på en anden måde: Her får du en times ny viden om hvordan du supplerer den hårde,...

Kender du “The Trusted Advisor”?

Det gør du sikkert. Det er nemlig den sælger som du selv køber af når du skal være stensikker på at gøre en god forretning. Ikke fordi du skal have den laveste pris. Ikke fordi du skal have det bedste produkt. Fordi du skal have den bedste, langtidsholdbare løsning...

Podcast: Social Selling møder Classic Selling

Verden ændrer sig. Salg bliver sværere med mindre du tænker nyt. Derfor har jeg allieret mig med Leif Carlsen fra Social Selling Company Leif er specialist i at sælge via Linkedin og andre sociale medier. Sammen har vi nu valgt at udgive en serie lærerige podcasts om...

Gæsteblog: 3 digitale tips til at forbedre kundeoplevelsen

Hej! I dag er "mit" blogindlæg slet ikke mit. Du får derimod glæde af at læse et super indlæg om bedre service på webshoppen. Indlægget er skrevet af Bjarke Bekhøj der driver virksomheden Compell - booster din hjemmeside God læselyst - med venlig hilsen Leon Birdi...

Derfor skal du ikke skrive tilbud!

Sender du også tilbud pr. automatik. Du ved: Møde, tilbud, rykke, ordre? Tror du, at det er smart at holde et møde, skrive et tilbud og satse på at kunden selv finder ud af resten? Så tro om... Nu skal du provokeres: Du skal ikke skrive tilbud mere! Eller... Ikke...

Account Manager – kan du reelt sælge?

 Du må undskylde, men jeg spørger fordi der er meget stor forskel på hvor mget din salgsledelse får ud af de (mange) penge du koster virksomheden hvert år. Skal vi lige starte her - med økonomien? Du er AM i en tech eller it-virksomhed. Du får nok 50.000 i løn om...

Sælg til børn – et par tips fra min søn…

Det er ofte børnene der har mest at sige når kunden skal vælge butik eller restaurant. Min egen søn, David på ti år, lægger faktisk mærke til mange ting når vi er ude at handle. Jeg tænkte på, at det kunne være sjovt at interviewe ham, for at høre hans mening om go'...

Salgsinspiration lige i øret – ny podcast!

Så er der sommerpodcast. Helt frisk og med en halv times salgsinspiration. Både til dig der arbejder med opsøgende salg - og til dig der tager imod mails og telefoner. Lyt med her, eller endnu bedre: Abonner på iTunes - så er du altid opdateret. Det koster gratis!...

Behov sat i system

Så er der endnu en lækker podcast. Denne gang om behov, prioritering af behov og kundens indkøbsmønster. Denne podcast er en del af min hyggelige og...

Sælg mindre – og sælg mere!

  Jo mindre du tilbyder - jo mere kan du sælge! Du har brochurer, skilte, hjemmesider, white-papers og andet akademisk stuff. Cool - men pas nu på: Jeg har en forstærker i stuen. Det er den du ser bagsiden af ovenfor. En Arcam AVR-400. Den er fantastisk. Meget god til...

Mine nyeste podcasts

#45 - Den Moderne Sælger II

29/01/2018

Som Leon Birdi og Leif Carlsen var inde på i episode #38, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resultater. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både og. Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. Den gennemsnitlige kunde tager i dag ca. 60 % af købsprocessen selv før han eller hun kontakter en sælger. Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling og content marketing indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder. Dette er igen temaet i denne episode #45, hvor Mr. Classic Sales a.k.a. Leon Birdi taler med Mr. Social Selling a.k.a. Leif Carlsen. Leon og Leif taler om hvordan du som en moderne sælger kan arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling. Læs endnu mere om den nye måde at sælge på her: https://birdi.dk/blog/det-hele-hodet-jeg-aner-ikke-hvordan-jeg-skal-styre-mit-salg-mere/

#44 Eric Ziengs er gæst - om at booste salget via ambassadører

04/01/2018

Kunden som ambassadørDet kunne lyde som en ligegyldig frase, ligesom "kunden i centrum" - men Eric Ziengs er ikke manden der taler i fraser. Han er marketing-guru, kontant og tydelig i sit budskab... ...og så er han gæst i denne podcast nummer 44. Vi taler altså om kundeambassadører. Om de kunder der er så glade for dig, at de vil gøre nærmest alt for at hjælpe dig til at få endnu mere succes. Om de kunder der er så glade, tilfredse og loyale, at de burde lønnes som sælgere, fordi de tilfører penge i kassen. Det kan du høre I podcasten taler vi blandt andet om: Hvad er en ambassadør? Hvordan du kan identificere ambassadører? Hvad er det, der har gjort dem til ambassadører? Er ambassadører udelukkende kunder, som har købt? Hvor går grænsen mellem at bruge og udnytte en ambassadør? Mere fra podcastenEn ambassadør er en ekstraordinært tilfreds og loyal kunde - og i denne podcast får du inspiration til at gøre dine kunder til ambassadører. Influencer marketing er ikke det samme som ambassadører - det er direkte eller indirekte betalt omtale og gør slet ikke det samme for kunderne som den ægte ambassadør. Ambassadøren er med til at gøre din salgstragt mere effektiv. De påvirker andre kunder til at starte salgsprocessen længere nede i tragten   Vi taler også om, hvordan NPS - Net Promoter Score - er interessant når du skal skabe og identificere ambassadører. Hvad siger de om mig? Ud over Google Alerts er der et par services der kan hjælpe dig til at se, hvem der skriver hvad om dig: Talkwalker Alerts Overskrift.dk Rigtig go' fornøjelse!  

#43 Sælg mere ved at have styr på KPI'erne

15/10/2017

Key Performance Indicator... ...eller KPI i daglig tale kan lyde meget teknisk eller klogt. For klogt, måske. Men i virkeligheden er KPI'er bare en smart måde at gøre alt dit salgsarbejde gennemsigtigt på. Den gennemsigtighed skal ikke bruges til at slå medarbejderne oven i hovedet med. Den skal naturligvis bruges til at skabe overblik over tre ting: MulighederFx. hvor mange møder haft vi haft denne måned? Indsatser Fx. på hvor mange af disse møder har vi forsøgt et mersalg? Resultater Fx. hvad har vi solgt på de mersalgsforsøg? KPI'er kan naturligvis også bruges o produktionen, kundeservice og på alle andre funktioner der kan måles. Som Rasmus Brushøj fra Databoard siger: KPI' er et instrumentbræt som giver et overblik over virksomheden. I podcasten taler vi bla. om: Hvad er KPI'er? Hvorfor skal jeg kende mine KPI'er? Hvad skal jeg måle? Hvordan bruger jeg bedst den viden jeg får frem? Vi taler også om, hvorfor du ikke skal printe og hænge op. Vi taler om, hvorfor du skal bruge real-time data til at vise organisationens nøgletal på en skærm. Du kan også høre om, at du faktisk kan spare manpower ved at måle digitalt fx via Google Spreadsheets - og ikke kun via en tung Officepakke. Hvordan gør vi det selv?Rasmus Brushøj giver konkrete input om, hvordan han selv arbejder med KPI'er i sin virksomhed - og giver dig ideer til hvad du kan gøre i dit firma. Endelig taler vi om, hvad du kan gøre for at komme i gang med at bruge dine KPI'er til at skabe mere værdi i firmaet. God fornøjelse. Læs mere om at måle i denne populære artikel

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Share This