Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak

Syv veje til nye kunder…

Opsøgende salg - nye kunder. Jeg ved godt at jeg råber op om mersalg, canvas (mødebooking) og go' service. Det står jeg inde for - og jeg vil til enhver tid udfordre dig og alle andre sælgere på om der er skub nok på de tre fronter. Men der er andet du kan gøre. Her...

Mødebooking er blevet lidt nemmere!

...for nu kan du købe mit nye online kursus i den ædle kunst at booke møder. Det gør du lige her: KURSUS i MØDEBOOKING Og du kommer til at lære en masse om mødebooking, planlægning af din hverdag så du får det gjort og du får tips og konkrete "hvad skal jeg sige"...

Konflikthåndtering på tre minutter

Jeg underviser jævnligt i konflikthåndtering. Ofte i forbindelse med at en kunde bliver sur og hidser sig op. Men også mellem kolleger på en arbejdsplads. Det kan gå vildt for sig. Og med denne korte artikel vil jeg give dig tre gode råd som du kan bruge når du selv...

Pinocchio og Leon ønsker dig et Godt Priming-år!

Nej - dette er ikke Disneys Juleshow... Dette er et billede af en lille fyr der bliver manipuleret. Via snore. Her får du et kort nytårsbrev om den gode manipulation. I fagsprog kaldes en del af manipulationen for "priming". At prime er noget man gør når man maler. Så...

Tre ting der fastholder kunden så du lukker ordren

Jeg ved godt... At du tænker: "Det er endnu en af de der overskrifter..." og det er det da - men den er sand. Når du har læst de næste linier er du sikkert enig med mig i hvor nemt det er at sælge - og det modsatte. Listen up: Min kone har længe gået og tænkt over...

Pirater er gode for din bundlinie!

Hvorfor eksisterer piratkopier? Og hvad har det med dit salg at gøre? Har du hørt at Sony er blevet hacket? ...og ikke nok med det: Der er blevet stjålet en spillefilm som nu kan ses gratis på nettet. Det kan du læse om i en masse medier i dag - bla. på version2.dk...

Vi skræmmer turisterne væk, siger de. Men vi kan godt!

Mens vi igen må læse om den tilfældige service vi udsætter vores turister for, så synes jeg du skal have denne inspiration direkte fra hverdagens service-helte i Lyngby nord for København. Jeg ved godt at eksemplerne er fra detail-branchen og ikke fra...

Når du sveder bliver du rig – uden rigtigt at svede.

Jeg siger det tit - jeg ser det sjældent: Mennesker der gider lidt mere har ofte succes. Så på billedet her. Det er ret enkelt at dekode, ikke? Kunden køber 2 x 6 flasker vin. Kunden har fået god rådgivning, et venligt nik der indikerer "Du er set og du er velkommen"...

SAS: Service And Smiles?

SAS er i krise. Igen - eller stadig. Efter at formand Schur slog fast at SAS var "back on track" er man tilbage på nul. På trods af fyringer, nedskæringer på bobler og servietter og selv om de nordiske stater hjælper gevaldigt til, så er selskabet på vej mod endnu en...

Du skal flytte – og lidt tips…

Bare rolig. Jeg har ikke opsagt dit lejemål eller købt dit hus - jeg tillader mig blot at ændre lidt på måden du får nyheder fra birdi.dk på. Fremover får du mit nyhedsbrev som - ja et brev - snarere end en blogpost i en mail. Same, same - only different. Hvis du er...

Modtag bedre service!

  En god øvelse i at yde bedre service: Når du har håndværkere derhjemme, det være sig en tømrer, murer, vvs'er eller andre gode folk med værktøjet på rette sted, så prøv om du kan få dem til at sige: "Det er så fedt at komme hos jer. I er altid så venlige..." Hvis du...

Kommunal service… En umulig opgave?

Nogle offentligt ansatte vil sige "ja". De vil sige at det er umuligt at yde den gode gamle service af flere årsager: Der bliver skåret ned Alt bliver gjort elektronisk Kunden (borgeren) vil have mere og mere ...så den opgave er helt håbløs. Man kan jo ikke både skære...

Moms, moms, moms. Hvad med målsætning, planlægning og action?

På det glimrende site www.takeoff.dk kan man i dag læse om fremgang i hotel-, restaurations- og rejsebranchen. Det er godt at konstatere fremgang. Dels er det godt for en branche der slider for at levere resultater og dels er en øget møde- og hotelomsætning en sikker...

Jeg er en fiasko – derfor har jeg succes…

Jeg var ude at løbe en tur i morges. På vejen kom jeg forbi et hus hvor der bor en mand der er en fiasko. Det fik mig til at tænke på en anden mand - han var engang i samme branche som den første mand. Også han er en fiasko. Faktisk en af de store. Begge var de engang...

Gratis podcast

Kort besked til dig, kære læser: Nu er der gratis podcast om opsøgende salg. Lige her: https://birdi.dk/salesbooster/ Del gerne med venner og kolleger 🙂 Sælg for Hævlede!

Mine nyeste podcasts

#45 - Den Moderne Sælger II

29/01/2018

Som Leon Birdi og Leif Carlsen var inde på i episode #38, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resultater. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både og. Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. Den gennemsnitlige kunde tager i dag ca. 60 % af købsprocessen selv før han eller hun kontakter en sælger. Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling og content marketing indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder. Dette er igen temaet i denne episode #45, hvor Mr. Classic Sales a.k.a. Leon Birdi taler med Mr. Social Selling a.k.a. Leif Carlsen. Leon og Leif taler om hvordan du som en moderne sælger kan arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling. Læs endnu mere om den nye måde at sælge på her: https://birdi.dk/blog/det-hele-hodet-jeg-aner-ikke-hvordan-jeg-skal-styre-mit-salg-mere/

#44 Eric Ziengs er gæst - om at booste salget via ambassadører

04/01/2018

Kunden som ambassadørDet kunne lyde som en ligegyldig frase, ligesom "kunden i centrum" - men Eric Ziengs er ikke manden der taler i fraser. Han er marketing-guru, kontant og tydelig i sit budskab... ...og så er han gæst i denne podcast nummer 44. Vi taler altså om kundeambassadører. Om de kunder der er så glade for dig, at de vil gøre nærmest alt for at hjælpe dig til at få endnu mere succes. Om de kunder der er så glade, tilfredse og loyale, at de burde lønnes som sælgere, fordi de tilfører penge i kassen. Det kan du høre I podcasten taler vi blandt andet om: Hvad er en ambassadør? Hvordan du kan identificere ambassadører? Hvad er det, der har gjort dem til ambassadører? Er ambassadører udelukkende kunder, som har købt? Hvor går grænsen mellem at bruge og udnytte en ambassadør? Mere fra podcastenEn ambassadør er en ekstraordinært tilfreds og loyal kunde - og i denne podcast får du inspiration til at gøre dine kunder til ambassadører. Influencer marketing er ikke det samme som ambassadører - det er direkte eller indirekte betalt omtale og gør slet ikke det samme for kunderne som den ægte ambassadør. Ambassadøren er med til at gøre din salgstragt mere effektiv. De påvirker andre kunder til at starte salgsprocessen længere nede i tragten   Vi taler også om, hvordan NPS - Net Promoter Score - er interessant når du skal skabe og identificere ambassadører. Hvad siger de om mig? Ud over Google Alerts er der et par services der kan hjælpe dig til at se, hvem der skriver hvad om dig: Talkwalker Alerts Overskrift.dk Rigtig go' fornøjelse!  

#43 Sælg mere ved at have styr på KPI'erne

15/10/2017

Key Performance Indicator... ...eller KPI i daglig tale kan lyde meget teknisk eller klogt. For klogt, måske. Men i virkeligheden er KPI'er bare en smart måde at gøre alt dit salgsarbejde gennemsigtigt på. Den gennemsigtighed skal ikke bruges til at slå medarbejderne oven i hovedet med. Den skal naturligvis bruges til at skabe overblik over tre ting: MulighederFx. hvor mange møder haft vi haft denne måned? Indsatser Fx. på hvor mange af disse møder har vi forsøgt et mersalg? Resultater Fx. hvad har vi solgt på de mersalgsforsøg? KPI'er kan naturligvis også bruges o produktionen, kundeservice og på alle andre funktioner der kan måles. Som Rasmus Brushøj fra Databoard siger: KPI' er et instrumentbræt som giver et overblik over virksomheden. I podcasten taler vi bla. om: Hvad er KPI'er? Hvorfor skal jeg kende mine KPI'er? Hvad skal jeg måle? Hvordan bruger jeg bedst den viden jeg får frem? Vi taler også om, hvorfor du ikke skal printe og hænge op. Vi taler om, hvorfor du skal bruge real-time data til at vise organisationens nøgletal på en skærm. Du kan også høre om, at du faktisk kan spare manpower ved at måle digitalt fx via Google Spreadsheets - og ikke kun via en tung Officepakke. Hvordan gør vi det selv?Rasmus Brushøj giver konkrete input om, hvordan han selv arbejder med KPI'er i sin virksomhed - og giver dig ideer til hvad du kan gøre i dit firma. Endelig taler vi om, hvad du kan gøre for at komme i gang med at bruge dine KPI'er til at skabe mere værdi i firmaet. God fornøjelse. Læs mere om at måle i denne populære artikel

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Share This