Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak

Pinocchio og Leon ønsker dig et Godt Priming-år!

Nej - dette er ikke Disneys Juleshow... Dette er et billede af en lille fyr der bliver manipuleret. Via snore. Her får du et kort nytårsbrev om den gode manipulation. I fagsprog kaldes en del af manipulationen for "priming". At prime er noget man gør når man maler. Så...

Tre ting der fastholder kunden så du lukker ordren

Jeg ved godt... At du tænker: "Det er endnu en af de der overskrifter..." og det er det da - men den er sand. Når du har læst de næste linier er du sikkert enig med mig i hvor nemt det er at sælge - og det modsatte. Listen up: Min kone har længe gået og tænkt over...

Pirater er gode for din bundlinie!

Hvorfor eksisterer piratkopier? Og hvad har det med dit salg at gøre? Har du hørt at Sony er blevet hacket? ...og ikke nok med det: Der er blevet stjålet en spillefilm som nu kan ses gratis på nettet. Det kan du læse om i en masse medier i dag - bla. på version2.dk...

Vi skræmmer turisterne væk, siger de. Men vi kan godt!

Mens vi igen må læse om den tilfældige service vi udsætter vores turister for, så synes jeg du skal have denne inspiration direkte fra hverdagens service-helte i Lyngby nord for København. Jeg ved godt at eksemplerne er fra detail-branchen og ikke fra...

Når du sveder bliver du rig – uden rigtigt at svede.

Jeg siger det tit - jeg ser det sjældent: Mennesker der gider lidt mere har ofte succes. Så på billedet her. Det er ret enkelt at dekode, ikke? Kunden køber 2 x 6 flasker vin. Kunden har fået god rådgivning, et venligt nik der indikerer "Du er set og du er velkommen"...

SAS: Service And Smiles?

SAS er i krise. Igen - eller stadig. Efter at formand Schur slog fast at SAS var "back on track" er man tilbage på nul. På trods af fyringer, nedskæringer på bobler og servietter og selv om de nordiske stater hjælper gevaldigt til, så er selskabet på vej mod endnu en...

Du skal flytte – og lidt tips…

Bare rolig. Jeg har ikke opsagt dit lejemål eller købt dit hus - jeg tillader mig blot at ændre lidt på måden du får nyheder fra birdi.dk på. Fremover får du mit nyhedsbrev som - ja et brev - snarere end en blogpost i en mail. Same, same - only different. Hvis du er...

Modtag bedre service!

  En god øvelse i at yde bedre service: Når du har håndværkere derhjemme, det være sig en tømrer, murer, vvs'er eller andre gode folk med værktøjet på rette sted, så prøv om du kan få dem til at sige: "Det er så fedt at komme hos jer. I er altid så venlige..." Hvis du...

Kommunal service… En umulig opgave?

Nogle offentligt ansatte vil sige "ja". De vil sige at det er umuligt at yde den gode gamle service af flere årsager: Der bliver skåret ned Alt bliver gjort elektronisk Kunden (borgeren) vil have mere og mere ...så den opgave er helt håbløs. Man kan jo ikke både skære...

Moms, moms, moms. Hvad med målsætning, planlægning og action?

På det glimrende site www.takeoff.dk kan man i dag læse om fremgang i hotel-, restaurations- og rejsebranchen. Det er godt at konstatere fremgang. Dels er det godt for en branche der slider for at levere resultater og dels er en øget møde- og hotelomsætning en sikker...

Jeg er en fiasko – derfor har jeg succes…

Jeg var ude at løbe en tur i morges. På vejen kom jeg forbi et hus hvor der bor en mand der er en fiasko. Det fik mig til at tænke på en anden mand - han var engang i samme branche som den første mand. Også han er en fiasko. Faktisk en af de store. Begge var de engang...

Gratis podcast

Kort besked til dig, kære læser: Nu er der gratis podcast om opsøgende salg. Lige her: https://birdi.dk/salesbooster/ Del gerne med venner og kolleger 🙂 Sælg for Hævlede!

Hvad skal varen koste?

Eller: Sådan sælger du mere - til den rette pris.   Jeg fik min inspiration til den evige pris vs. salg udfordring to gange i dag. Det kræver et blogindlæg: Først ringede en af mine gode, gamle kunder med en opgave: Vi skal have et kursus i at sælge varen til rette...

Turisterne kommer – ikke…

Hvorfor: Vi er dyre, dårlige og sure... Set med de kritiske briller 🙂 Hvad gør vi så? Altså ud over at snakke? Vi tænker os om og ser på hvor vi reelt kan rykke. Det er et enkelt regnestykke. Turister danner deres mening ud fra tre parametre: 1. Prisen 2. Varen 3....

To x fem sekunder er nok til at gøre en forskel!

I dag var jeg i SuperBest. Jeg skulle købe lidt mad. Min søn på otte år var med og vi havde haft en dejlig dag med bowling og frokost i byen. Nu skulle vi et kort smut ind i SuperBest og derefter hjem og lave god mad. Banal hverdagsaktivitet - men der skete noget...

90% af dine kunder lyver – eller tier…

Det er skræmmende: 90-95 af dine kunder fortæller dig ikke at de er utilfredse når de køber billige produkter! Så når en kunde brokker sig, ja så er der op mod 19 andre der også sure - men de giver sig ikke til kende. Lidt bedre er det, hvis vi taler om dyre...

Service er 90% bullshit

Skuespil, snyd, bedrag, løgn og iscenesat skuespil... Ikke for alle, men for nogle. Men det virker! På et kursus for nogle år siden talte vi om at tilføre (iscenesat) service i en hotelreception. Vi brainstormede over dette spørgsmål: "Hvad kan vi gøre fra gæsten...

Side 4 af 9« Første...23456...Sidste »

Mine nyeste podcasts

En pose blandet salgsguf

27/09/2016

En podcast skal ikke altid være strømlinet. I dag er vi i
mix-mode og har talt om en række emner der sikkert har din
interesse, hvis du arbejder med salg og salgsledelse. Her er
emnerne:

• Forandringsparathed som sælger
• Service
• Salgsledelse
• Nørden som sælger
• Hvorfor skal du bruge dit personlige LinkedIn netværk i
virksomhedens interesse?
• Rabatter
• Dur telefonsalg overhovedet mere?
• Hvordan du kommer forbi gatekeepers
• Sådan holder du energien oppe i salget
Det er igen Leon Birdi fra birdi.dk og Leif Carlsen fra Social Selling
Company der har været i studiet. Denne gang i vor hidtil
længste podcast - perfekt til turen tværs over landet på vej til
spændende møder.

Lytterne spørger - vi svarer. Salg og service - få et boost!

27/09/2016

Velkommen til endnu en fed podcast med Social Selling Co. og Leon Birdi Hver måned - og nogle gange hyppigere - podcaster vi om spændende emner i kategorien "salg" og "social selling".   Denne gang taler vi bla. om: Sådan strukturerer du ugen så du bliver en mere effektiv sælger Drop de interne møder og sælg mere! Hvornår er det bedst at ringe canvas? Hvordan behandler - og forebygger - du indvendinger? Når der kun er et par minutter til at lukke salget... Hvad gør du så? Sådan generere du leads via de sociale medier ...og meget mere. Alle disse relevante emner har vi fået takket været vores ihærdige og trofaste følgere på Facebook og via Linkedin Vil du hellere se vores podcast som video? Det fixer vi. Kig her: God fornøjelse - og tak fordi du lytter med!

Lytterne spørger - vi svarer. Del II

27/09/2016

Velkommen til endnu en fed podcast med Social Selling Co. og Leon Birdi Hver måned - og nogle gange hyppigere - podcaster vi om spændende emner i kategorien "salg" og "social selling".   Denne gang taler vi bla. om: Derfor skal du skræve færre tilbud! Derfor skal du ikke maile alle dine tilbud Hvordan Facebook kan benyttes på en konstruktiv måde Hvordan du skaber værdi for kunden via de sociale medier Hvordan du motiverer dine sælgere til at blive ved og ved og ved... ...og meget mere. Alle disse relevante emner har vi fået takket været vores ihærdige og trofaste følgere på Facebook og via Linkedin God fornøjelse - og tak fordi du lytter med!    

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Gratis e-bog om møde-booking

Gratis e-bog om møde-booking

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få en gratis e-bog om mødebooking.

 

Du får også en gang imellem et nyhedsbrev med gode tips og tricks til at forbedre dit salg i din virksomhed.

Tak for din tilmelding. Kig i din indbakke for mere information og din gratis e-bog!

Share This