Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak
Sælg til børn – et par tips fra min søn…

Sælg til børn – et par tips fra min søn…

Det er ofte børnene der har mest at sige når kunden skal vælge butik eller restaurant. Min egen søn, David på ti år, lægger faktisk mærke til mange ting når vi er ude at handle. Jeg tænkte på, at det kunne være sjovt at interviewe ham, for at høre hans mening om go'...

Salgsinspiration lige i øret – ny podcast!

Salgsinspiration lige i øret – ny podcast!

Så er der sommerpodcast. Helt frisk og med en halv times salgsinspiration. Både til dig der arbejder med opsøgende salg - og til dig der tager imod mails og telefoner. Lyt med her, eller endnu bedre: Abonner på iTunes - så er du altid opdateret. Det koster gratis!...

Behov sat i system

Behov sat i system

Så er der endnu en lækker podcast. Denne gang om behov, prioritering af behov og kundens indkøbsmønster. Denne podcast er en del af min hyggelige og...

Sælg mindre – og sælg mere!

Sælg mindre – og sælg mere!

  Jo mindre du tilbyder - jo mere kan du sælge! Du har brochurer, skilte, hjemmesider, white-papers og andet akademisk stuff. Cool - men pas nu på: Jeg har en forstærker i stuen. Det er den du ser bagsiden af ovenfor. En Arcam AVR-400. Den er fantastisk. Meget...

Syv veje til nye kunder…

Syv veje til nye kunder…

Opsøgende salg - nye kunder. Jeg ved godt at jeg råber op om mersalg, canvas (mødebooking) og go' service. Det står jeg inde for - og jeg vil til enhver tid udfordre dig og alle andre sælgere på om der er skub nok på de tre fronter. Men der er andet du kan gøre. Her...

Mødebooking er blevet lidt nemmere!

Mødebooking er blevet lidt nemmere!

...for nu kan du købe mit nye online kursus i den ædle kunst at booke møder. Det gør du lige her: KURSUS i MØDEBOOKING Og du kommer til at lære en masse om mødebooking, planlægning af din hverdag så du får det gjort og du får tips og konkrete "hvad skal jeg sige"...

Konflikthåndtering på tre minutter

Konflikthåndtering på tre minutter

Jeg underviser jævnligt i konflikthåndtering. Ofte i forbindelse med at en kunde bliver sur og hidser sig op. Men også mellem kolleger på en arbejdsplads. Det kan gå vildt for sig. Og med denne korte artikel vil jeg give dig tre gode råd som du kan bruge når du selv...

Min ris var overkogt. Tjeneren overflødig. Men jeg holdt min mund…

Min ris var overkogt. Tjeneren overflødig. Men jeg holdt min mund…

I går aftes mødtes jeg med en af mine gode venner for at spise en hurtig middag. Det gør jeg ikke igen! Jo, altså jeg mødes gerne med min gode ven - men jeg kommer ikke tilbage til restauranten. Hør hvad der skete - og tag ved lære 🙂 "Vi skal i ______" sagde min...

Pinocchio og Leon ønsker dig et Godt Priming-år!

Pinocchio og Leon ønsker dig et Godt Priming-år!

Nej - dette er ikke Disneys Juleshow... Dette er et billede af en lille fyr der bliver manipuleret. Via snore. Her får du et kort nytårsbrev om den gode manipulation. I fagsprog kaldes en del af manipulationen for "priming". At prime er noget man gør når man maler. Så...

Tre ting der fastholder kunden så du lukker ordren

Tre ting der fastholder kunden så du lukker ordren

Jeg ved godt... At du tænker: "Det er endnu en af de der overskrifter..." og det er det da - men den er sand. Når du har læst de næste linier er du sikkert enig med mig i hvor nemt det er at sælge - og det modsatte. Listen up: Min kone har længe gået og tænkt over...

Pirater er gode for din bundlinie!

Pirater er gode for din bundlinie!

Hvorfor eksisterer piratkopier? Og hvad har det med dit salg at gøre? Har du hørt at Sony er blevet hacket? ...og ikke nok med det: Der er blevet stjålet en spillefilm som nu kan ses gratis på nettet. Det kan du læse om i en masse medier i dag - bla. på version2.dk...

Vi skræmmer turisterne væk, siger de. Men vi kan godt!

Vi skræmmer turisterne væk, siger de. Men vi kan godt!

Mens vi igen må læse om den tilfældige service vi udsætter vores turister for, så synes jeg du skal have denne inspiration direkte fra hverdagens service-helte i Lyngby nord for København. Jeg ved godt at eksemplerne er fra detail-branchen og ikke fra...

Når du sveder bliver du rig – uden rigtigt at svede.

Når du sveder bliver du rig – uden rigtigt at svede.

Jeg siger det tit - jeg ser det sjældent: Mennesker der gider lidt mere har ofte succes. Så på billedet her. Det er ret enkelt at dekode, ikke? Kunden køber 2 x 6 flasker vin. Kunden har fået god rådgivning, et venligt nik der indikerer "Du er set og du er velkommen"...

SAS: Service And Smiles?

SAS: Service And Smiles?

SAS er i krise. Igen - eller stadig. Efter at formand Schur slog fast at SAS var "back on track" er man tilbage på nul. På trods af fyringer, nedskæringer på bobler og servietter og selv om de nordiske stater hjælper gevaldigt til, så er selskabet på vej mod endnu en...

Du skal flytte – og lidt tips…

Du skal flytte – og lidt tips…

Bare rolig. Jeg har ikke opsagt dit lejemål eller købt dit hus - jeg tillader mig blot at ændre lidt på måden du får nyheder fra birdi.dk på. Fremover får du mit nyhedsbrev som - ja et brev - snarere end en blogpost i en mail. Same, same - only different. Hvis du er...

Modtag bedre service!

Modtag bedre service!

  En god øvelse i at yde bedre service: Når du har håndværkere derhjemme, det være sig en tømrer, murer, vvs'er eller andre gode folk med værktøjet på rette sted, så prøv om du kan få dem til at sige: "Det er så fedt at komme hos jer. I er altid så venlige..."...

Læs flere indlæg fra min Facebook-side herunder…

Du sælger til Peter. Men ikke til Pernille. Men de er ansat i samme organisation... Hvordan kan det mon være? Det er nok fordi Pernille slet ikke kender til indkøbsaftalen. Eller fordi hun synes det er besværligt. Eller fordi hun bare ikke gider... Men hvis du har styr på dit dybdesalg, så er der færre situationer af den slags. Se med og bliv rigere 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

Video, Video... Klik ind her - du bliver med garanti klogere, end du gør med Netflix 🙂 birdi.dk/salesboostertv/ ... See MoreSee Less

View on Facebook

Du har styr på dit mersalg, håber jeg. Men hvad med krydssalget, altså det håndværk at sælge andre afdelingers ydelser ind til kunden. Hos bilforhandleren kan det være sælgeren der introducerer kunden for værkføreren - så sælger man både bilen og den efterfølgende service inkl. reservedele, vinterdækservice og evt. reparationer. Det er der penge i.

Det kan også være tech-virksomheden som både sælger hardware, software, udvikling og kurser - her er krydssalg helt essentielt for både kundens oplevelse (one stop shop) og virksomhedens bundlinje.

I denne video får du helt konkrete ideer til at starte med at krydssælge - værsgo 🙂
... See MoreSee Less

View on Facebook

Kun mersalg. I denne video får du korte, konkrete tips til at sælge mere. Til at sælge flere varer - eller dyrere varer. Enkelt og måske noget du kan gøre mere af 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

Kunden har købt. Varen er leveret. Fakturaen er sendt. Alle er glade - men husker du at gennemføre struktureret gensalg? Mange overser denne fantastiske disciplin, som både booster kundens oplevelse og din bundlinje... Her får du tips og opskriften på hvordan du kan gøre. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Her får du en lynhurtig oversigt over dine muligheder for mersalg. Jeg taler både om mersalg, krydssalg og gensalg - altsammen oversete discipliner for mange sælgere. Så oversete, at de nogle gange kan redde din bundlinje... ... See MoreSee Less

View on Facebook

11 SBTV Mød Mr. Papo ... See MoreSee Less

View on Facebook

08 SBTV Taktik ... See MoreSee Less

View on Facebook

02 SBTV Målsøger ... See MoreSee Less

View on Facebook

03 SBTV Screening ... See MoreSee Less

View on Facebook

10 SBTV Købscenteret ... See MoreSee Less

View on Facebook

01 SBTV Intro ... See MoreSee Less

View on Facebook

07 SBTV Genkald ... See MoreSee Less

View on Facebook

09 SBTV Kundemapping ... See MoreSee Less

View on Facebook

05 SBTV Brug tiden rigtigt ... See MoreSee Less

View on Facebook

04 SBTV Prioritering af leads ... See MoreSee Less

View on Facebook

Denne video handlermom svartider. De fleste leads er varme i kort tid - derfor skal vi ringe retur lynhurtigt... Se om du er sløv eller kvik 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

1 week ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Den ultimative guide til det ultimative tilbud... Se med og juster dine tilbud, så de reelt taler med kunden og ikke bare er en opremsning af produkter, priser og betingelser. Det er nemmere end du tror. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Dine tilbud er dårlige. Du skriver for meget om prisen og dine betingelser. Til gengæld skriver du alt for lidt om kundens udbytte, hans pains og gains og om værdien af at vælge din løsning... Så brug en time eller to på at rette det til, mens du har tid.

Gratis video med opskriften på succes med tilbud?

Den får du da her: www.youtube.com/watch?v=gZacInwVzls&t=61s
... See MoreSee Less

View on Facebook

Sælger TV episode 2: Spilder du også 95 % af dine emner?

I episode 2 kan du bl.a. høre om hvorfor telefoncanvas ikke er spild af tid - selv om du måske oplever at 95 % af dine samtaler ikke fører til et møde. Den gode nyhed er nemlig, at du kan kombinere analog og digital kommunikation - så du får meget mere ud af dine kolde leads.

I ugen brevkasse med spørgsmål fra seerne besvarer vi et spørgsmål om hvorvidt konkurrencer er en god måde at tiltrække kunder på.
... See MoreSee Less

View on Facebook

Dine sælgere skal levere resultater. Her får du tips til at blive den mest effektive salgsleder, ved bla. at have styr på jeres pipeline, den daglige opfølgning og effektiv, lærende feedback. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Er der forskel? Ja, mersalg er at sælge flere eller dyrere varer. Det skal du naturligvis kunne - men her taler jeg omk krydssalg. Se med og find ud af hvorfor denne oversete disciplin er meget vigtig i mellemstore og store organisationer... ... See MoreSee Less

View on Facebook

Mine nyeste podcasts

#45 - Den Moderne Sælger II

29/01/2018

Som Leon Birdi og Leif Carlsen var inde på i episode #38, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resultater. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både og. Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. Den gennemsnitlige kunde tager i dag ca. 60 % af købsprocessen selv før han eller hun kontakter en sælger. Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling og content marketing indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder. Dette er igen temaet i denne episode #45, hvor Mr. Classic Sales a.k.a. Leon Birdi taler med Mr. Social Selling a.k.a. Leif Carlsen. Leon og Leif taler om hvordan du som en moderne sælger kan arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling. Læs endnu mere om den nye måde at sælge på her: https://birdi.dk/blog/det-hele-hodet-jeg-aner-ikke-hvordan-jeg-skal-styre-mit-salg-mere/

#44 Eric Ziengs er gæst - om at booste salget via ambassadører

04/01/2018

Kunden som ambassadørDet kunne lyde som en ligegyldig frase, ligesom "kunden i centrum" - men Eric Ziengs er ikke manden der taler i fraser. Han er marketing-guru, kontant og tydelig i sit budskab... ...og så er han gæst i denne podcast nummer 44. Vi taler altså om kundeambassadører. Om de kunder der er så glade for dig, at de vil gøre nærmest alt for at hjælpe dig til at få endnu mere succes. Om de kunder der er så glade, tilfredse og loyale, at de burde lønnes som sælgere, fordi de tilfører penge i kassen. Det kan du høre I podcasten taler vi blandt andet om: Hvad er en ambassadør? Hvordan du kan identificere ambassadører? Hvad er det, der har gjort dem til ambassadører? Er ambassadører udelukkende kunder, som har købt? Hvor går grænsen mellem at bruge og udnytte en ambassadør? Mere fra podcastenEn ambassadør er en ekstraordinært tilfreds og loyal kunde - og i denne podcast får du inspiration til at gøre dine kunder til ambassadører. Influencer marketing er ikke det samme som ambassadører - det er direkte eller indirekte betalt omtale og gør slet ikke det samme for kunderne som den ægte ambassadør. Ambassadøren er med til at gøre din salgstragt mere effektiv. De påvirker andre kunder til at starte salgsprocessen længere nede i tragten   Vi taler også om, hvordan NPS - Net Promoter Score - er interessant når du skal skabe og identificere ambassadører. Hvad siger de om mig? Ud over Google Alerts er der et par services der kan hjælpe dig til at se, hvem der skriver hvad om dig: Talkwalker Alerts Overskrift.dk Rigtig go' fornøjelse!  

#43 Sælg mere ved at have styr på KPI'erne

15/10/2017

Key Performance Indicator... ...eller KPI i daglig tale kan lyde meget teknisk eller klogt. For klogt, måske. Men i virkeligheden er KPI'er bare en smart måde at gøre alt dit salgsarbejde gennemsigtigt på. Den gennemsigtighed skal ikke bruges til at slå medarbejderne oven i hovedet med. Den skal naturligvis bruges til at skabe overblik over tre ting: MulighederFx. hvor mange møder haft vi haft denne måned? Indsatser Fx. på hvor mange af disse møder har vi forsøgt et mersalg? Resultater Fx. hvad har vi solgt på de mersalgsforsøg? KPI'er kan naturligvis også bruges o produktionen, kundeservice og på alle andre funktioner der kan måles. Som Rasmus Brushøj fra Databoard siger: KPI' er et instrumentbræt som giver et overblik over virksomheden. I podcasten taler vi bla. om: Hvad er KPI'er? Hvorfor skal jeg kende mine KPI'er? Hvad skal jeg måle? Hvordan bruger jeg bedst den viden jeg får frem? Vi taler også om, hvorfor du ikke skal printe og hænge op. Vi taler om, hvorfor du skal bruge real-time data til at vise organisationens nøgletal på en skærm. Du kan også høre om, at du faktisk kan spare manpower ved at måle digitalt fx via Google Spreadsheets - og ikke kun via en tung Officepakke. Hvordan gør vi det selv?Rasmus Brushøj giver konkrete input om, hvordan han selv arbejder med KPI'er i sin virksomhed - og giver dig ideer til hvad du kan gøre i dit firma. Endelig taler vi om, hvad du kan gøre for at komme i gang med at bruge dine KPI'er til at skabe mere værdi i firmaet. God fornøjelse. Læs mere om at måle i denne populære artikel

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Share This