Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak

Hvad skal varen koste?

Eller: Sådan sælger du mere - til den rette pris.   Jeg fik min inspiration til den evige pris vs. salg udfordring to gange i dag. Det kræver et blogindlæg: Først ringede en af mine gode, gamle kunder med en opgave: Vi skal have et kursus i at sælge varen til rette...

Turisterne kommer – ikke…

Hvorfor: Vi er dyre, dårlige og sure... Set med de kritiske briller 🙂 Hvad gør vi så? Altså ud over at snakke? Vi tænker os om og ser på hvor vi reelt kan rykke. Det er et enkelt regnestykke. Turister danner deres mening ud fra tre parametre: 1. Prisen 2. Varen 3....

To x fem sekunder er nok til at gøre en forskel!

I dag var jeg i SuperBest. Jeg skulle købe lidt mad. Min søn på otte år var med og vi havde haft en dejlig dag med bowling og frokost i byen. Nu skulle vi et kort smut ind i SuperBest og derefter hjem og lave god mad. Banal hverdagsaktivitet - men der skete noget...

90% af dine kunder lyver – eller tier…

Det er skræmmende: 90-95 af dine kunder fortæller dig ikke at de er utilfredse når de køber billige produkter! Så når en kunde brokker sig, ja så er der op mod 19 andre der også sure - men de giver sig ikke til kende. Lidt bedre er det, hvis vi taler om dyre...

Service er 90% bullshit

Skuespil, snyd, bedrag, løgn og iscenesat skuespil... Ikke for alle, men for nogle. Men det virker! På et kursus for nogle år siden talte vi om at tilføre (iscenesat) service i en hotelreception. Vi brainstormede over dette spørgsmål: "Hvad kan vi gøre fra gæsten...

Har du smidt dine kunder ud?

...læs mere her: http://www.amino.dk/blogs/leonbirdi/archive/2012/11/08/smid-dine-kunder-ud.aspx God fornøjelse med oprydningen 🙂

Så er der video til hotel- og konferencefolket!

Dette er en reklame: Nu kan du få inspiration på en ny måde. Køb adgang til hele "Hotelbooster på Video" hvor der er en times super brugbar inspiration... ...eller køb de afsnit som er relevante for netop dig, fx: Booking Reception Restaurant God fornøjelse. Boost for...

Er du til film?

Det er jeg. Her er min (meget roste...) Hotelbooster DVD på nettet - lige til at streame. Der er 11 kapitler i alt. Første kapitel er ude nu. Resten...

Mersalgscirkus?

Ud over at være en sympatisk butik - dette Cirkus Arli - så kan de noget som mange andre ikke kan. De kan sælge! Mersælge! Da vi (som vi plejer) tog med gode venner i cirkus her i weekenden, talte vi om hvordan det egentlig løber rundt: a. Hvor meget kan et cirkus som...

Sådan får du en langt bedre ferie for de samme penge…

Der findes usandheder der er gentaget så mange gange, at selv kloge mennesker tror på dem. En af dem er følgende: "Pakkerejser er billige" Hvad? Er det løgn? Ja - set i forhold til alternativerne - så er det. Det kan godt være, at du sparer på totalprisen hos den...

Samsung + Hifi-klubben + fejl = God oplevelse…

Sådan er det i min familie: Do it yoursælf ellers bliver det ikke til noget. Det handler om min fødselsdagsgave. "Jeg ønsker mig et nyt tv" siger jeg til fruen i god tid inden den 21. maj hvor jeg ifølge diverse offentlige papirer er født. På dagen: Kein...

Danmark mangler turister? Yes – of course – we are off course!

Det er ikke kun klimaet eller krisen som skal have skylden. Det er også vores kultur som har andel i problemet... Og det er helt sikkert ikke nok at øge markedsføringen - for det vil give nye turister med for lav genkøbsfrekvens! Nå, tilbage til kulturen. Vor kultur??...

Tripadvisor? Respekt eller til grin?

Jeg sidder på et tag i Tyrkiet. Eller rettere: Jeg sidder på et hoteltag i Cappadocia i Tyrkiet. Og hvorfor fa'en gør jeg så det? Dels fordi jeg er på sommerferie - og dels fordi dette hotel er nummer et på Tripadvisors liste over hoteller i dette område:...

Ha’ en go’ sommer!

Kære bloglæser. Nu er det blevet juli og jeg vil drage ud i verden for at teste hoteller... ...nej. Jeg vil ej. Jeg vil holde ferie - og forholde mig til det jeg møder - og så får du selvfølgelig en melding når jeg vender tilbage. Jeg var lige et smut på besøg hos TV2...

Sådan sælger du på telefonen… Uden at være irriterende

Det er ret enkelt (det er ikke det samme som nemt). 1. Læs denne artikel om forfærdelige telefonsælgere - og gør IKKE som dem. 2. Fortæl hvad du hedder: "Goddag - mit navn er Frederik Håkansson" - Og hold kæft = Lad modtager fange dit navn - og giv ham tid til at...

Buler i bilen og viral markedsføring der virker…

En dag da jeg kom hen til min bil, var der en bule i den. Øv! Jeg kørte til Mercedes: Ny dør. Bilen er leaset - glem det! Jeg kørte til Tidy Car: 10.000 kroner Bilen er altså stadig leaset - glem det! ...og så kørte jeg til NoPaint. 3.000 kroner. Aha!...

Mine nyeste podcasts

#45 - Den Moderne Sælger II

29/01/2018

Som Leon Birdi og Leif Carlsen var inde på i episode #38, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resultater. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både og. Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. Den gennemsnitlige kunde tager i dag ca. 60 % af købsprocessen selv før han eller hun kontakter en sælger. Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling og content marketing indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder. Dette er igen temaet i denne episode #45, hvor Mr. Classic Sales a.k.a. Leon Birdi taler med Mr. Social Selling a.k.a. Leif Carlsen. Leon og Leif taler om hvordan du som en moderne sælger kan arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling. Læs endnu mere om den nye måde at sælge på her: https://birdi.dk/blog/det-hele-hodet-jeg-aner-ikke-hvordan-jeg-skal-styre-mit-salg-mere/

#44 Eric Ziengs er gæst - om at booste salget via ambassadører

04/01/2018

Kunden som ambassadørDet kunne lyde som en ligegyldig frase, ligesom "kunden i centrum" - men Eric Ziengs er ikke manden der taler i fraser. Han er marketing-guru, kontant og tydelig i sit budskab... ...og så er han gæst i denne podcast nummer 44. Vi taler altså om kundeambassadører. Om de kunder der er så glade for dig, at de vil gøre nærmest alt for at hjælpe dig til at få endnu mere succes. Om de kunder der er så glade, tilfredse og loyale, at de burde lønnes som sælgere, fordi de tilfører penge i kassen. Det kan du høre I podcasten taler vi blandt andet om: Hvad er en ambassadør? Hvordan du kan identificere ambassadører? Hvad er det, der har gjort dem til ambassadører? Er ambassadører udelukkende kunder, som har købt? Hvor går grænsen mellem at bruge og udnytte en ambassadør? Mere fra podcastenEn ambassadør er en ekstraordinært tilfreds og loyal kunde - og i denne podcast får du inspiration til at gøre dine kunder til ambassadører. Influencer marketing er ikke det samme som ambassadører - det er direkte eller indirekte betalt omtale og gør slet ikke det samme for kunderne som den ægte ambassadør. Ambassadøren er med til at gøre din salgstragt mere effektiv. De påvirker andre kunder til at starte salgsprocessen længere nede i tragten   Vi taler også om, hvordan NPS - Net Promoter Score - er interessant når du skal skabe og identificere ambassadører. Hvad siger de om mig? Ud over Google Alerts er der et par services der kan hjælpe dig til at se, hvem der skriver hvad om dig: Talkwalker Alerts Overskrift.dk Rigtig go' fornøjelse!  

#43 Sælg mere ved at have styr på KPI'erne

15/10/2017

Key Performance Indicator... ...eller KPI i daglig tale kan lyde meget teknisk eller klogt. For klogt, måske. Men i virkeligheden er KPI'er bare en smart måde at gøre alt dit salgsarbejde gennemsigtigt på. Den gennemsigtighed skal ikke bruges til at slå medarbejderne oven i hovedet med. Den skal naturligvis bruges til at skabe overblik over tre ting: MulighederFx. hvor mange møder haft vi haft denne måned? Indsatser Fx. på hvor mange af disse møder har vi forsøgt et mersalg? Resultater Fx. hvad har vi solgt på de mersalgsforsøg? KPI'er kan naturligvis også bruges o produktionen, kundeservice og på alle andre funktioner der kan måles. Som Rasmus Brushøj fra Databoard siger: KPI' er et instrumentbræt som giver et overblik over virksomheden. I podcasten taler vi bla. om: Hvad er KPI'er? Hvorfor skal jeg kende mine KPI'er? Hvad skal jeg måle? Hvordan bruger jeg bedst den viden jeg får frem? Vi taler også om, hvorfor du ikke skal printe og hænge op. Vi taler om, hvorfor du skal bruge real-time data til at vise organisationens nøgletal på en skærm. Du kan også høre om, at du faktisk kan spare manpower ved at måle digitalt fx via Google Spreadsheets - og ikke kun via en tung Officepakke. Hvordan gør vi det selv?Rasmus Brushøj giver konkrete input om, hvordan han selv arbejder med KPI'er i sin virksomhed - og giver dig ideer til hvad du kan gøre i dit firma. Endelig taler vi om, hvad du kan gøre for at komme i gang med at bruge dine KPI'er til at skabe mere værdi i firmaet. God fornøjelse. Læs mere om at måle i denne populære artikel

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Share This