Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak
Modtag bedre service!

Modtag bedre service!

  En god øvelse i at yde bedre service: Når du har håndværkere derhjemme, det være sig en tømrer, murer, vvs'er eller andre gode folk med værktøjet på rette sted, så prøv om du kan få dem til...

Kommunal service… En umulig opgave?

Kommunal service… En umulig opgave?

Nogle offentligt ansatte vil sige "ja". De vil sige at det er umuligt at yde den gode gamle service af flere årsager: Der bliver skåret ned Alt bliver gjort elektronisk Kunden (borgeren) vil have...

Jeg er en fiasko – derfor har jeg succes…

Jeg er en fiasko – derfor har jeg succes…

Jeg var ude at løbe en tur i morges. På vejen kom jeg forbi et hus hvor der bor en mand der er en fiasko. Det fik mig til at tænke på en anden mand - han var engang i samme branche som den første...

Gratis podcast

Kort besked til dig, kære læser: Nu er der gratis podcast om opsøgende salg. Lige her: https://birdi.dk/salesbooster/ Del gerne med venner og kolleger 🙂 Sælg for Hævlede!

Hvad skal varen koste?

Hvad skal varen koste?

Eller: Sådan sælger du mere - til den rette pris.   Jeg fik min inspiration til den evige pris vs. salg udfordring to gange i dag. Det kræver et blogindlæg: Først ringede en af mine gode, gamle...

Turisterne kommer – ikke…

Turisterne kommer – ikke…

Hvorfor: Vi er dyre, dårlige og sure... Set med de kritiske briller 🙂 Hvad gør vi så? Altså ud over at snakke? Vi tænker os om og ser på hvor vi reelt kan rykke. Det er et enkelt regnestykke....

To x fem sekunder er nok til at gøre en forskel!

To x fem sekunder er nok til at gøre en forskel!

I dag var jeg i SuperBest. Jeg skulle købe lidt mad. Min søn på otte år var med og vi havde haft en dejlig dag med bowling og frokost i byen. Nu skulle vi et kort smut ind i SuperBest og derefter...

90% af dine kunder lyver – eller tier…

90% af dine kunder lyver – eller tier…

Det er skræmmende: 90-95 af dine kunder fortæller dig ikke at de er utilfredse når de køber billige produkter! Så når en kunde brokker sig, ja så er der op mod 19 andre der også sure - men de giver...

Service er 90% bullshit

Service er 90% bullshit

Skuespil, snyd, bedrag, løgn og iscenesat skuespil... Ikke for alle, men for nogle. Men det virker! På et kursus for nogle år siden talte vi om at tilføre (iscenesat) service i en hotelreception. Vi...

Har du smidt dine kunder ud?

Har du smidt dine kunder ud?

...læs mere her: http://www.amino.dk/blogs/leonbirdi/archive/2012/11/08/smid-dine-kunder-ud.aspx God fornøjelse med oprydningen 🙂

Så er der video til hotel- og konferencefolket!

Dette er en reklame: Nu kan du få inspiration på en ny måde. Køb adgang til hele "Hotelbooster på Video" hvor der er en times super brugbar inspiration... ...eller køb de afsnit som er relevante for...

Er du til film?

Det er jeg. Her er min (meget roste...) Hotelbooster DVD på nettet - lige til at streame. Der er 11 kapitler i alt. Første kapitel er ude nu. Resten følger:

Mersalgscirkus?

Mersalgscirkus?

Ud over at være en sympatisk butik - dette Cirkus Arli - så kan de noget som mange andre ikke kan. De kan sælge! Mersælge! Da vi (som vi plejer) tog med gode venner i cirkus her i weekenden, talte...

Samsung + Hifi-klubben + fejl = God oplevelse…

Samsung + Hifi-klubben + fejl = God oplevelse…

Sådan er det i min familie: Do it yoursælf ellers bliver det ikke til noget. Det handler om min fødselsdagsgave. "Jeg ønsker mig et nyt tv" siger jeg til fruen i god tid inden den 21. maj hvor jeg...

Læs flere indlæg fra min Facebook-side herunder…

Som sælger er det ikke ligegyldigt hvad pris du sælger til. Hvis du fx giver 10-20% rabat så er konsekvensen, at du skal sælge meget mere, for at holde din indtjening. Prøv fx at udregne konsekvensen af 20% rabat hvis du har en dækningsgrad på 60... Så skal du øge dit salg med 33% for at holde indtjeningen. I denne video får du tips til hvordan du holder dit - og kundens - fokus på alt andet end pris. Læs også denne artikel om at kommunikere værdi: www.amino.dk/blogs/leonbirdi/archive/2015/06/08/en-simpel-formel-der-g-248-r-det-nemmere-at-boost... ... See MoreSee Less

View on Facebook

Jeg har netop udgivet udsendelse 34 sammen med min gode ven Leif Carlsen - i dag om at få fingeren ud og ringe retur til de varme leads, du modtager. Altså før din konkurrent ringer. Jeg afventer i øvrigt stadig at høre fra den bilforhandler i Herlev som jeg forespurgte om en prøvetur hos. Jeg reagerede på en helsides annonce i Berlingske. Det var i 2015... ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Du sælger til Peter. Men ikke til Pernille. Men de er ansat i samme organisation... Hvordan kan det mon være? Det er nok fordi Pernille slet ikke kender til indkøbsaftalen. Eller fordi hun synes det er besværligt. Eller fordi hun bare ikke gider... Men hvis du har styr på dit dybdesalg, så er der færre situationer af den slags. Se med og bliv rigere 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

Video, Video... Klik ind her - du bliver med garanti klogere, end du gør med Netflix 🙂 birdi.dk/salesboostertv/ ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Du har styr på dit mersalg, håber jeg. Men hvad med krydssalget, altså det håndværk at sælge andre afdelingers ydelser ind til kunden. Hos bilforhandleren kan det være sælgeren der introducerer kunden for værkføreren - så sælger man både bilen og den efterfølgende service inkl. reservedele, vinterdækservice og evt. reparationer. Det er der penge i.

Det kan også være tech-virksomheden som både sælger hardware, software, udvikling og kurser - her er krydssalg helt essentielt for både kundens oplevelse (one stop shop) og virksomhedens bundlinje.

I denne video får du helt konkrete ideer til at starte med at krydssælge - værsgo 🙂
... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Kun mersalg. I denne video får du korte, konkrete tips til at sælge mere. Til at sælge flere varer - eller dyrere varer. Enkelt og måske noget du kan gøre mere af 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

Kunden har købt. Varen er leveret. Fakturaen er sendt. Alle er glade - men husker du at gennemføre struktureret gensalg? Mange overser denne fantastiske disciplin, som både booster kundens oplevelse og din bundlinje... Her får du tips og opskriften på hvordan du kan gøre. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Her får du en lynhurtig oversigt over dine muligheder for mersalg. Jeg taler både om mersalg, krydssalg og gensalg - altsammen oversete discipliner for mange sælgere. Så oversete, at de nogle gange kan redde din bundlinje... ... See MoreSee Less

View on Facebook

11 SBTV Mød Mr. Papo ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

02 SBTV Målsøger ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

10 SBTV Købscenteret ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

08 SBTV Taktik ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

03 SBTV Screening ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

05 SBTV Brug tiden rigtigt ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

01 SBTV Intro ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

07 SBTV Genkald ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

09 SBTV Kundemapping ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Denne video handlermom svartider. De fleste leads er varme i kort tid - derfor skal vi ringe retur lynhurtigt... Se om du er sløv eller kvik 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

04 SBTV Prioritering af leads ... See MoreSee Less

View on Facebook

6 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Den ultimative guide til det ultimative tilbud... Se med og juster dine tilbud, så de reelt taler med kunden og ikke bare er en opremsning af produkter, priser og betingelser. Det er nemmere end du tror. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Dine tilbud er dårlige. Du skriver for meget om prisen og dine betingelser. Til gengæld skriver du alt for lidt om kundens udbytte, hans pains og gains og om værdien af at vælge din løsning... Så brug en time eller to på at rette det til, mens du har tid.

Gratis video med opskriften på succes med tilbud?

Den får du da her: www.youtube.com/watch?v=gZacInwVzls&t=61s
... See MoreSee Less

View on Facebook

Mine nyeste podcasts

#45 - Den Moderne Sælger II

29/01/2018

Som Leon Birdi og Leif Carlsen var inde på i episode #38, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resultater. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både og. Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. Den gennemsnitlige kunde tager i dag ca. 60 % af købsprocessen selv før han eller hun kontakter en sælger. Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling og content marketing indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder. Dette er igen temaet i denne episode #45, hvor Mr. Classic Sales a.k.a. Leon Birdi taler med Mr. Social Selling a.k.a. Leif Carlsen. Leon og Leif taler om hvordan du som en moderne sælger kan arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling. Læs endnu mere om den nye måde at sælge på her: https://birdi.dk/blog/det-hele-hodet-jeg-aner-ikke-hvordan-jeg-skal-styre-mit-salg-mere/

#44 Eric Ziengs er gæst - om at booste salget via ambassadører

04/01/2018

Kunden som ambassadørDet kunne lyde som en ligegyldig frase, ligesom "kunden i centrum" - men Eric Ziengs er ikke manden der taler i fraser. Han er marketing-guru, kontant og tydelig i sit budskab... ...og så er han gæst i denne podcast nummer 44. Vi taler altså om kundeambassadører. Om de kunder der er så glade for dig, at de vil gøre nærmest alt for at hjælpe dig til at få endnu mere succes. Om de kunder der er så glade, tilfredse og loyale, at de burde lønnes som sælgere, fordi de tilfører penge i kassen. Det kan du høre I podcasten taler vi blandt andet om: Hvad er en ambassadør? Hvordan du kan identificere ambassadører? Hvad er det, der har gjort dem til ambassadører? Er ambassadører udelukkende kunder, som har købt? Hvor går grænsen mellem at bruge og udnytte en ambassadør? Mere fra podcastenEn ambassadør er en ekstraordinært tilfreds og loyal kunde - og i denne podcast får du inspiration til at gøre dine kunder til ambassadører. Influencer marketing er ikke det samme som ambassadører - det er direkte eller indirekte betalt omtale og gør slet ikke det samme for kunderne som den ægte ambassadør. Ambassadøren er med til at gøre din salgstragt mere effektiv. De påvirker andre kunder til at starte salgsprocessen længere nede i tragten   Vi taler også om, hvordan NPS - Net Promoter Score - er interessant når du skal skabe og identificere ambassadører. Hvad siger de om mig? Ud over Google Alerts er der et par services der kan hjælpe dig til at se, hvem der skriver hvad om dig: Talkwalker Alerts Overskrift.dk Rigtig go' fornøjelse!  

#43 Sælg mere ved at have styr på KPI'erne

15/10/2017

Key Performance Indicator... ...eller KPI i daglig tale kan lyde meget teknisk eller klogt. For klogt, måske. Men i virkeligheden er KPI'er bare en smart måde at gøre alt dit salgsarbejde gennemsigtigt på. Den gennemsigtighed skal ikke bruges til at slå medarbejderne oven i hovedet med. Den skal naturligvis bruges til at skabe overblik over tre ting: MulighederFx. hvor mange møder haft vi haft denne måned? Indsatser Fx. på hvor mange af disse møder har vi forsøgt et mersalg? Resultater Fx. hvad har vi solgt på de mersalgsforsøg? KPI'er kan naturligvis også bruges o produktionen, kundeservice og på alle andre funktioner der kan måles. Som Rasmus Brushøj fra Databoard siger: KPI' er et instrumentbræt som giver et overblik over virksomheden. I podcasten taler vi bla. om: Hvad er KPI'er? Hvorfor skal jeg kende mine KPI'er? Hvad skal jeg måle? Hvordan bruger jeg bedst den viden jeg får frem? Vi taler også om, hvorfor du ikke skal printe og hænge op. Vi taler om, hvorfor du skal bruge real-time data til at vise organisationens nøgletal på en skærm. Du kan også høre om, at du faktisk kan spare manpower ved at måle digitalt fx via Google Spreadsheets - og ikke kun via en tung Officepakke. Hvordan gør vi det selv?Rasmus Brushøj giver konkrete input om, hvordan han selv arbejder med KPI'er i sin virksomhed - og giver dig ideer til hvad du kan gøre i dit firma. Endelig taler vi om, hvad du kan gøre for at komme i gang med at bruge dine KPI'er til at skabe mere værdi i firmaet. God fornøjelse. Læs mere om at måle i denne populære artikel

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Share This