fbpx

Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak

Har du styr på dine leads?

...jeg mener: Du har ti leads - men hvor mange af dem bliver til betalende kunder? Glæd dig til et dybdegående blogindlæg om dette emne. Lander til bededagsferien!  

Visitkort er for tøsedrenge!

Visitkort er for tøsedrenge!

Ja, det er blevet så moderne at undskylde. Derfor vil jeg gerne begynde med at undskylde overskriften. Jeg beklager. Det skal ikke ske igen (foreløbig). Jeg skal allerede nu trække i land hvis nogen...

I-Stedet-For-Salg!

I-Stedet-For-Salg!

Imens jeg sidder og udvikler ny hjemmeside til hotelbooster.com fik min webudviklerguru og jeg lyst til kaffe med en kage. Den kvikke unge dame i midten, Nina på Tivoli Hotel, kigger frisk på mig og...

Reklame for mig selv…

Ja, beklager men du er lige nødt til at læse dette brev som jeg fik fra en god samarbejdspartner. Lidt reklame (for sig selv) skal man jo gøre en gang imellem: "Hej gamle ven, Var på tur til...

Vi fandt en død person i skoven…

Vi fandt en død person i skoven…

Det er rigtigt - men det er egentlig ikke det historien handler om. Den handler faktisk om service - i et uhyggeligt skær: Min kone og jeg var ude at gå en hyggelig tur i Geels Skov. En pludselig...

Sådan afdækker du kundens behov

En klassisk unode i salg er følgende: Sælger kommer ind, sætter sig ned, åbner mappen og hiver brochurer ud. En klassisk salgstaktik blandt de bedste sælgere er derimod: Sælger kommer ind, sætter...

Ny forskning: Service alligevel ikke vigtigt

Ny forskning: Service alligevel ikke vigtigt

Dette er interessant - og måske en lettelse for mange af jer der arbejder i servicejobs. Ifølge helt nye undersøgelser fra USA - eller mere præcist "International Service University" i Illinois - er...

Luksusferie – få inspiration fra TV2 her

I tirsdags var jeg igen på Go' Morgen Danmark - denne gang med gode råd til at fejre efterlønsudbetalingen med en luksusferie. Se med her! http://youtu.be/UMQ5mEzvY50 ...og læs mere på TV2's...

Derfor fik jeg en ny kunde…

Konklusion: Svar med det samme. Ring i stedet for at maile. Speed, my friend! Baggrund: Søndag aften kl. 17.30 tikker der en mail ind fra et firma. De søger træning i telefoncanvas. "Kan du hjælpe...

Følg op, kære sælger!

Følg op, kære sælger!

Opfølgning? Follow-up? Hvorfor gør I det ikke? Er I bange? Dovne? Defokuserede? Magelige? Prøv at tænk på dine egne store indkøb. Indkøb hvor du har vredet tegnebogen med dine surt sammensparede...

Et glas vand kan gøre forskellen…

Et glas vand kan gøre forskellen…

En receptionist: Giver gæsten en hovedpinepille og smiler. En hotelboostet receptionist udleverer to piller og et glas vand - og smiler! Hvem er du? God weekend!

Vælg det bedste hotel til sommerferien…

Vælg det bedste hotel til sommerferien…

Alle hoteller har stjerner. Næsten alle. Og stjernerne skal give gæsterne en indikation af kvaliteten. Men stjerner er ikke alt - nogen gange langt fra. I gamle dage kunne man være nogenlunde sikker...

Ved du, at du kan få flere ordrer ved at…

Ved du, at du kan få flere ordrer ved at…

...opgradere kontakten? Say what? Jo se lige herunder: OK - det jeg prøver at sige er, at mange - også du, måske - gør det rigtige forkert. Eller gør det forkerte rigtigt - eller for sent....

Morgenmadstallerkentaxi? Ikke på min skiferie!

Morgenmadstallerkentaxi? Ikke på min skiferie!

Nå, kære venner udi det danske serviceland... Nu har jeg været på skiferie for at nyde sneen, solen og min syv-årige søn helt alene - og det var fantastisk! Ser vi bort fra kernen - at stå på ski -...

Læs flere indlæg fra min Facebook-side herunder…

This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts.
Click to show error
Error: Server configuration issue

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





    Share This