Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak

Test: HotelBooster øger servicen målbart!

Den første test af HotelBooster (salgskursus på dvd for bla. hoteller) ser lovende ud. Vi har testet produktet på udvalgte hoteller og konferencecentre i Danmark. Her får du det første testresultat fra et dansk konferencehotel i en mellemstor dansk by. Hotellet har...

Finanskrisen kræver mersalg

Vil du lære om mersalg? Ønsker du en kur der modvirker finanskrisen? Se her: En af mine gode kunder har mistet ca. 20% kunder i første kvartal i år - sammenlignet med samme periode sidste år. Deres omkostninger er nogenlunde de samme - så på bundlinien mangler de nu...

Mindre markedsføring, færre reklamer… Krise, siger TV2

Det var TV2 der sagde det. Jeg siger: Det er muligt. Der er nok noget om snakken. Det er irriterende og det kan koste dig penge. Men! For der er altid et “men” i min verden: Det kan du gøre noget ved. Fra i morgen… Der er faktisk mange virksomheder der ikke...

Det er da politisk ukorrekt, det der “Helvede”

Ja. Det er det. I øvrigt er “Sælg for Helvede” tyvstjålet fra en af mine gode kunder, en salgsdirektør i it-branchen. Der gik et rygte om at han i sine unge dage håndterede salgsmødet fredag eftermiddag på følgende måde: Døren gik op, salgsdirektøren trampede ind,...

Book flere møder – og bliv rigere, gladere og mindre stresset

Jeg glæder mig. På onsdag skal jeg igen ud til en ny kunde og træne sælgerne i at booke møder. Telefoncanvas hedder det jo. Det er noget af det jeg elsker mest: At opleve at ti friske og positive sælgere går fra at “hade” canvas til at de synes at det egentlig er ok....

Halløj, sælger. Kræv mere af din salgschef!

Din salgschef er til for dig - og omvendt… Din salgschef er din træner, din coach og din støttepædagog. Din salgschef skal hjælpe dig som sælger til at blive motiveret så du kan motivere andre. Din salgschef skal hjælpe dig med at forbedre din teknik, så du i sidste...

Sådan kæler du for detaljerne på kundemødet

Du skal til kundemøde. Du skal begynde godt, have en god dialog, afdække behov og påvirke behov. Du skal en masse ting - og det kan godt virke lidt uoverskueligt. Få en række gode og konkrete input her. [audio src="https://birdi.dk/wp-content/uploads/2012/02/6.mp3"...

Persontyper

Der er dem der snakker og klapper dig på ryggen, dem der mumler og ser ned i bordet og dem der er seriøse og ikke viser følelser. De kan alle have behov (og penge) - men nogle kan være nemmere end andre at kommunikere med. Lær om persontyper - og få inspiration til at...

Efter canvas… Sådan forbereder du kundemødet

Fedt! Vi fik aftalt et møde. Nu begynder det virkeligt sjove, nemlig mødet med kunden. Der hvor fårene skilles fra bukkene - men vent lige lidt: Du skal nemlig forberede dig. Bare lidt. Lyt lige med et sekund eller to. [audio...

Telefoncanvas – effektiv mødebooking

Så skal der møder i hus. Det er her de fleste sælgere går kolde - og laver overspringsbevægelser. Drikker sig syge i kaffe, opfinder opgaver der ikke er vigtige (men trygge) og fedter rundt. Hvorfor? Fordi de (endnu) ikke har lyttet til denne podcast: [audio...

Sådan udvælger du emner

Inden du kaster dig over telefonen for at aftale møder, så lyt lige med her, hvor vi gennemgår kunsten at udvælge emner. [audio src="https://birdi.dk/wp-content/uploads/2012/02/2.mp3" options="controls"...

Inden du ringer til dine emner

Du kan faktisk øge canvas-scoren (antallet af møder pr. opkald) ved at forberede dig minimalt. Lyt med her og spar tid og energi. Få de nyeste podcast ved at abonnere på...

Mine nyeste podcasts

#45 - Den Moderne Sælger II

29/01/2018

Som Leon Birdi og Leif Carlsen var inde på i episode #38, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resultater. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både og. Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. Den gennemsnitlige kunde tager i dag ca. 60 % af købsprocessen selv før han eller hun kontakter en sælger. Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling og content marketing indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder. Dette er igen temaet i denne episode #45, hvor Mr. Classic Sales a.k.a. Leon Birdi taler med Mr. Social Selling a.k.a. Leif Carlsen. Leon og Leif taler om hvordan du som en moderne sælger kan arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling. Læs endnu mere om den nye måde at sælge på her: https://birdi.dk/blog/det-hele-hodet-jeg-aner-ikke-hvordan-jeg-skal-styre-mit-salg-mere/

#44 Eric Ziengs er gæst - om at booste salget via ambassadører

04/01/2018

Kunden som ambassadørDet kunne lyde som en ligegyldig frase, ligesom "kunden i centrum" - men Eric Ziengs er ikke manden der taler i fraser. Han er marketing-guru, kontant og tydelig i sit budskab... ...og så er han gæst i denne podcast nummer 44. Vi taler altså om kundeambassadører. Om de kunder der er så glade for dig, at de vil gøre nærmest alt for at hjælpe dig til at få endnu mere succes. Om de kunder der er så glade, tilfredse og loyale, at de burde lønnes som sælgere, fordi de tilfører penge i kassen. Det kan du høre I podcasten taler vi blandt andet om: Hvad er en ambassadør? Hvordan du kan identificere ambassadører? Hvad er det, der har gjort dem til ambassadører? Er ambassadører udelukkende kunder, som har købt? Hvor går grænsen mellem at bruge og udnytte en ambassadør? Mere fra podcastenEn ambassadør er en ekstraordinært tilfreds og loyal kunde - og i denne podcast får du inspiration til at gøre dine kunder til ambassadører. Influencer marketing er ikke det samme som ambassadører - det er direkte eller indirekte betalt omtale og gør slet ikke det samme for kunderne som den ægte ambassadør. Ambassadøren er med til at gøre din salgstragt mere effektiv. De påvirker andre kunder til at starte salgsprocessen længere nede i tragten   Vi taler også om, hvordan NPS - Net Promoter Score - er interessant når du skal skabe og identificere ambassadører. Hvad siger de om mig? Ud over Google Alerts er der et par services der kan hjælpe dig til at se, hvem der skriver hvad om dig: Talkwalker Alerts Overskrift.dk Rigtig go' fornøjelse!  

#43 Sælg mere ved at have styr på KPI'erne

15/10/2017

Key Performance Indicator... ...eller KPI i daglig tale kan lyde meget teknisk eller klogt. For klogt, måske. Men i virkeligheden er KPI'er bare en smart måde at gøre alt dit salgsarbejde gennemsigtigt på. Den gennemsigtighed skal ikke bruges til at slå medarbejderne oven i hovedet med. Den skal naturligvis bruges til at skabe overblik over tre ting: MulighederFx. hvor mange møder haft vi haft denne måned? Indsatser Fx. på hvor mange af disse møder har vi forsøgt et mersalg? Resultater Fx. hvad har vi solgt på de mersalgsforsøg? KPI'er kan naturligvis også bruges o produktionen, kundeservice og på alle andre funktioner der kan måles. Som Rasmus Brushøj fra Databoard siger: KPI' er et instrumentbræt som giver et overblik over virksomheden. I podcasten taler vi bla. om: Hvad er KPI'er? Hvorfor skal jeg kende mine KPI'er? Hvad skal jeg måle? Hvordan bruger jeg bedst den viden jeg får frem? Vi taler også om, hvorfor du ikke skal printe og hænge op. Vi taler om, hvorfor du skal bruge real-time data til at vise organisationens nøgletal på en skærm. Du kan også høre om, at du faktisk kan spare manpower ved at måle digitalt fx via Google Spreadsheets - og ikke kun via en tung Officepakke. Hvordan gør vi det selv?Rasmus Brushøj giver konkrete input om, hvordan han selv arbejder med KPI'er i sin virksomhed - og giver dig ideer til hvad du kan gøre i dit firma. Endelig taler vi om, hvad du kan gøre for at komme i gang med at bruge dine KPI'er til at skabe mere værdi i firmaet. God fornøjelse. Læs mere om at måle i denne populære artikel

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Share This