Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak

Sådan gafler du et nyt emne om dagen!

Du kender det godt: Der mangler lidt ordrer i bogen. Du venter på at de tilbud der er ude kommer hjem. De kommer - men så bliver noget annulleret eller flyttet - og lige pludselig er der manko. Øv! Så skal vi til at canvasse. Nye emner. Folk jeg ikke kender. Du ser på...

Den enkleste vej til at nå sine salgsmål?

…er at ringe til nye kunder… I stedet for at klynke over at de fleste siger “nej tak” til et møde. Hør lige her: Jeg sad sammen med en sælger i november 2010. Han sagde: "Jeg har brugt så meget tid på at ordne en masse praktiske ting, at jeg ikke har fået ordrer nok....

Er du i gang med at støbe fundamentet?

Krisen forsvinder en dag. Pludselig, uden at vi lige opfatter det, er den væk. Markedet vil vokse. Aktierne vil stige i kurs hurtigt. Boligpriserne kommer til at finde tilbage til en mere naturligt leje. Der vil blive solgt flere biler… …men er du klar? Er du allerede...

Hotelpriser rasler ned!

JP skriver i dag om priserne der er presset ned af finanskrisen. Det er gamle nyheder, men det er relevant, for hvordan reagerer dine sælgere, bookingmedarbejdere eller receptionister når jeres priser er presset? Lader de sig presse? Har de et forprogrammeret...

Find fem fejl!

Stakkels kriseramte frisør. Stakkels kriseramte bilsælger. Stakkels dem der tror at alle kunder køber. Det gør de nemlig ikke: De lader sig inspirere og de er påvirkelige. Find lige fejlene i min historie nedenfor: For et par uger siden var mit hår (igen) blevet for...

Test: HotelBooster øger servicen målbart!

Den første test af HotelBooster (salgskursus på dvd for bla. hoteller) ser lovende ud. Vi har testet produktet på udvalgte hoteller og konferencecentre i Danmark. Her får du det første testresultat fra et dansk konferencehotel i en mellemstor dansk by. Hotellet har...

Finanskrisen kræver mersalg

Vil du lære om mersalg? Ønsker du en kur der modvirker finanskrisen? Se her: En af mine gode kunder har mistet ca. 20% kunder i første kvartal i år - sammenlignet med samme periode sidste år. Deres omkostninger er nogenlunde de samme - så på bundlinien mangler de nu...

Mindre markedsføring, færre reklamer… Krise, siger TV2

Det var TV2 der sagde det. Jeg siger: Det er muligt. Der er nok noget om snakken. Det er irriterende og det kan koste dig penge. Men! For der er altid et “men” i min verden: Det kan du gøre noget ved. Fra i morgen… Der er faktisk mange virksomheder der ikke...

Det er da politisk ukorrekt, det der “Helvede”

Ja. Det er det. I øvrigt er “Sælg for Helvede” tyvstjålet fra en af mine gode kunder, en salgsdirektør i it-branchen. Der gik et rygte om at han i sine unge dage håndterede salgsmødet fredag eftermiddag på følgende måde: Døren gik op, salgsdirektøren trampede ind,...

Book flere møder – og bliv rigere, gladere og mindre stresset

Jeg glæder mig. På onsdag skal jeg igen ud til en ny kunde og træne sælgerne i at booke møder. Telefoncanvas hedder det jo. Det er noget af det jeg elsker mest: At opleve at ti friske og positive sælgere går fra at “hade” canvas til at de synes at det egentlig er ok....

Halløj, sælger. Kræv mere af din salgschef!

Halløj, sælger. Kræv mere af din salgschef!

Din salgschef er til for dig - og omvendt… Din salgschef er din træner, din coach og din støttepædagog. Din salgschef skal hjælpe dig som sælger til at blive motiveret så du kan motivere andre. Din salgschef skal hjælpe dig med at forbedre din teknik, så du i sidste...

Sådan kæler du for detaljerne på kundemødet

Du skal til kundemøde. Du skal begynde godt, have en god dialog, afdække behov og påvirke behov. Du skal en masse ting - og det kan godt virke lidt uoverskueligt. Få en række gode og konkrete input her. [audio src="https://birdi.dk/wp-content/uploads/2012/02/6.mp3"...

Persontyper

Der er dem der snakker og klapper dig på ryggen, dem der mumler og ser ned i bordet og dem der er seriøse og ikke viser følelser. De kan alle have behov (og penge) - men nogle kan være nemmere end andre at kommunikere med. Lær om persontyper - og få inspiration til at...

Efter canvas… Sådan forbereder du kundemødet

Fedt! Vi fik aftalt et møde. Nu begynder det virkeligt sjove, nemlig mødet med kunden. Der hvor fårene skilles fra bukkene - men vent lige lidt: Du skal nemlig forberede dig. Bare lidt. Lyt lige med et sekund eller to. [audio...

Telefoncanvas – effektiv mødebooking

Så skal der møder i hus. Det er her de fleste sælgere går kolde - og laver overspringsbevægelser. Drikker sig syge i kaffe, opfinder opgaver der ikke er vigtige (men trygge) og fedter rundt. Hvorfor? Fordi de (endnu) ikke har lyttet til denne podcast: [audio...

Sådan udvælger du emner

Inden du kaster dig over telefonen for at aftale møder, så lyt lige med her, hvor vi gennemgår kunsten at udvælge emner.

Inden du ringer til dine emner

Du kan faktisk øge canvas-scoren (antallet af møder pr. opkald) ved at forberede dig minimalt. Lyt med her og spar tid og energi. Få de nyeste podcast ved at abonnere på...

Læs flere indlæg fra min Facebook-side herunder…

Du sælger til Peter. Men ikke til Pernille. Men de er ansat i samme organisation... Hvordan kan det mon være? Det er nok fordi Pernille slet ikke kender til indkøbsaftalen. Eller fordi hun synes det er besværligt. Eller fordi hun bare ikke gider... Men hvis du har styr på dit dybdesalg, så er der færre situationer af den slags. Se med og bliv rigere 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

Video, Video... Klik ind her - du bliver med garanti klogere, end du gør med Netflix 🙂 birdi.dk/salesboostertv/ ... See MoreSee Less

View on Facebook

Du har styr på dit mersalg, håber jeg. Men hvad med krydssalget, altså det håndværk at sælge andre afdelingers ydelser ind til kunden. Hos bilforhandleren kan det være sælgeren der introducerer kunden for værkføreren - så sælger man både bilen og den efterfølgende service inkl. reservedele, vinterdækservice og evt. reparationer. Det er der penge i.

Det kan også være tech-virksomheden som både sælger hardware, software, udvikling og kurser - her er krydssalg helt essentielt for både kundens oplevelse (one stop shop) og virksomhedens bundlinje.

I denne video får du helt konkrete ideer til at starte med at krydssælge - værsgo 🙂
... See MoreSee Less

View on Facebook

Kun mersalg. I denne video får du korte, konkrete tips til at sælge mere. Til at sælge flere varer - eller dyrere varer. Enkelt og måske noget du kan gøre mere af 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

Kunden har købt. Varen er leveret. Fakturaen er sendt. Alle er glade - men husker du at gennemføre struktureret gensalg? Mange overser denne fantastiske disciplin, som både booster kundens oplevelse og din bundlinje... Her får du tips og opskriften på hvordan du kan gøre. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Her får du en lynhurtig oversigt over dine muligheder for mersalg. Jeg taler både om mersalg, krydssalg og gensalg - altsammen oversete discipliner for mange sælgere. Så oversete, at de nogle gange kan redde din bundlinje... ... See MoreSee Less

View on Facebook

11 SBTV Mød Mr. Papo ... See MoreSee Less

View on Facebook

08 SBTV Taktik ... See MoreSee Less

View on Facebook

02 SBTV Målsøger ... See MoreSee Less

View on Facebook

03 SBTV Screening ... See MoreSee Less

View on Facebook

10 SBTV Købscenteret ... See MoreSee Less

View on Facebook

01 SBTV Intro ... See MoreSee Less

View on Facebook

07 SBTV Genkald ... See MoreSee Less

View on Facebook

09 SBTV Kundemapping ... See MoreSee Less

View on Facebook

05 SBTV Brug tiden rigtigt ... See MoreSee Less

View on Facebook

04 SBTV Prioritering af leads ... See MoreSee Less

View on Facebook

Denne video handlermom svartider. De fleste leads er varme i kort tid - derfor skal vi ringe retur lynhurtigt... Se om du er sløv eller kvik 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

1 week ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Den ultimative guide til det ultimative tilbud... Se med og juster dine tilbud, så de reelt taler med kunden og ikke bare er en opremsning af produkter, priser og betingelser. Det er nemmere end du tror. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Dine tilbud er dårlige. Du skriver for meget om prisen og dine betingelser. Til gengæld skriver du alt for lidt om kundens udbytte, hans pains og gains og om værdien af at vælge din løsning... Så brug en time eller to på at rette det til, mens du har tid.

Gratis video med opskriften på succes med tilbud?

Den får du da her: www.youtube.com/watch?v=gZacInwVzls&t=61s
... See MoreSee Less

View on Facebook

Sælger TV episode 2: Spilder du også 95 % af dine emner?

I episode 2 kan du bl.a. høre om hvorfor telefoncanvas ikke er spild af tid - selv om du måske oplever at 95 % af dine samtaler ikke fører til et møde. Den gode nyhed er nemlig, at du kan kombinere analog og digital kommunikation - så du får meget mere ud af dine kolde leads.

I ugen brevkasse med spørgsmål fra seerne besvarer vi et spørgsmål om hvorvidt konkurrencer er en god måde at tiltrække kunder på.
... See MoreSee Less

View on Facebook

Dine sælgere skal levere resultater. Her får du tips til at blive den mest effektive salgsleder, ved bla. at have styr på jeres pipeline, den daglige opfølgning og effektiv, lærende feedback. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Er der forskel? Ja, mersalg er at sælge flere eller dyrere varer. Det skal du naturligvis kunne - men her taler jeg omk krydssalg. Se med og find ud af hvorfor denne oversete disciplin er meget vigtig i mellemstore og store organisationer... ... See MoreSee Less

View on Facebook

Mine nyeste podcasts

#45 - Den Moderne Sælger II

29/01/2018

Som Leon Birdi og Leif Carlsen var inde på i episode #38, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resultater. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både og. Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. Den gennemsnitlige kunde tager i dag ca. 60 % af købsprocessen selv før han eller hun kontakter en sælger. Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling og content marketing indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder. Dette er igen temaet i denne episode #45, hvor Mr. Classic Sales a.k.a. Leon Birdi taler med Mr. Social Selling a.k.a. Leif Carlsen. Leon og Leif taler om hvordan du som en moderne sælger kan arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling. Læs endnu mere om den nye måde at sælge på her: https://birdi.dk/blog/det-hele-hodet-jeg-aner-ikke-hvordan-jeg-skal-styre-mit-salg-mere/

#44 Eric Ziengs er gæst - om at booste salget via ambassadører

04/01/2018

Kunden som ambassadørDet kunne lyde som en ligegyldig frase, ligesom "kunden i centrum" - men Eric Ziengs er ikke manden der taler i fraser. Han er marketing-guru, kontant og tydelig i sit budskab... ...og så er han gæst i denne podcast nummer 44. Vi taler altså om kundeambassadører. Om de kunder der er så glade for dig, at de vil gøre nærmest alt for at hjælpe dig til at få endnu mere succes. Om de kunder der er så glade, tilfredse og loyale, at de burde lønnes som sælgere, fordi de tilfører penge i kassen. Det kan du høre I podcasten taler vi blandt andet om: Hvad er en ambassadør? Hvordan du kan identificere ambassadører? Hvad er det, der har gjort dem til ambassadører? Er ambassadører udelukkende kunder, som har købt? Hvor går grænsen mellem at bruge og udnytte en ambassadør? Mere fra podcastenEn ambassadør er en ekstraordinært tilfreds og loyal kunde - og i denne podcast får du inspiration til at gøre dine kunder til ambassadører. Influencer marketing er ikke det samme som ambassadører - det er direkte eller indirekte betalt omtale og gør slet ikke det samme for kunderne som den ægte ambassadør. Ambassadøren er med til at gøre din salgstragt mere effektiv. De påvirker andre kunder til at starte salgsprocessen længere nede i tragten   Vi taler også om, hvordan NPS - Net Promoter Score - er interessant når du skal skabe og identificere ambassadører. Hvad siger de om mig? Ud over Google Alerts er der et par services der kan hjælpe dig til at se, hvem der skriver hvad om dig: Talkwalker Alerts Overskrift.dk Rigtig go' fornøjelse!  

#43 Sælg mere ved at have styr på KPI'erne

15/10/2017

Key Performance Indicator... ...eller KPI i daglig tale kan lyde meget teknisk eller klogt. For klogt, måske. Men i virkeligheden er KPI'er bare en smart måde at gøre alt dit salgsarbejde gennemsigtigt på. Den gennemsigtighed skal ikke bruges til at slå medarbejderne oven i hovedet med. Den skal naturligvis bruges til at skabe overblik over tre ting: MulighederFx. hvor mange møder haft vi haft denne måned? Indsatser Fx. på hvor mange af disse møder har vi forsøgt et mersalg? Resultater Fx. hvad har vi solgt på de mersalgsforsøg? KPI'er kan naturligvis også bruges o produktionen, kundeservice og på alle andre funktioner der kan måles. Som Rasmus Brushøj fra Databoard siger: KPI' er et instrumentbræt som giver et overblik over virksomheden. I podcasten taler vi bla. om: Hvad er KPI'er? Hvorfor skal jeg kende mine KPI'er? Hvad skal jeg måle? Hvordan bruger jeg bedst den viden jeg får frem? Vi taler også om, hvorfor du ikke skal printe og hænge op. Vi taler om, hvorfor du skal bruge real-time data til at vise organisationens nøgletal på en skærm. Du kan også høre om, at du faktisk kan spare manpower ved at måle digitalt fx via Google Spreadsheets - og ikke kun via en tung Officepakke. Hvordan gør vi det selv?Rasmus Brushøj giver konkrete input om, hvordan han selv arbejder med KPI'er i sin virksomhed - og giver dig ideer til hvad du kan gøre i dit firma. Endelig taler vi om, hvad du kan gøre for at komme i gang med at bruge dine KPI'er til at skabe mere værdi i firmaet. God fornøjelse. Læs mere om at måle i denne populære artikel

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Share This