fbpx

Velkommen til Leon Birdis blog

Gratis viden om salg, mersalg, kundeservice og mødebooking…

Husk også at følge med i min podcast.

 

Leon Birdi - Lad os tage en snak

Bevis: Systematisk mersalg virker!

“Jamen virker det?” spørger mange af mine kunder, når jeg siger at de skal systematisere deres mersalg. Det gør det - og mens jeg venter på SK-et-eller-andet her i Aalborg Flughafen, så får du lige...

Skal svømmehaller tjene penge?

Svømmehaller? Tjene penge? Er det relevant, spørger mange mig. De er jo kommunale og får støtte. De skal da ikke tjene penge! Jo, kære medborgere, det skal de. Hvordan tror du ellers at de skal...

Hvad afgør om du har succes med mersalg?

Svaret er enkelt: Systematik og fokus. Jeg er lidt irriteret: Det er SÅ nemt - og så er der kæmpe forskel på hvad udbyttet bliver. Hør her: Jeg har gennemført en omfattende træningsprogram for en...

Sådan gafler du et nyt emne om dagen!

Du kender det godt: Der mangler lidt ordrer i bogen. Du venter på at de tilbud der er ude kommer hjem. De kommer - men så bliver noget annulleret eller flyttet - og lige pludselig er der manko. Øv!...

Den enkleste vej til at nå sine salgsmål?

…er at ringe til nye kunder… I stedet for at klynke over at de fleste siger “nej tak” til et møde. Hør lige her: Jeg sad sammen med en sælger i november 2010. Han sagde: "Jeg har brugt så meget tid...

Er du i gang med at støbe fundamentet?

Krisen forsvinder en dag. Pludselig, uden at vi lige opfatter det, er den væk. Markedet vil vokse. Aktierne vil stige i kurs hurtigt. Boligpriserne kommer til at finde tilbage til en mere naturligt...

Hotelpriser rasler ned!

JP skriver i dag om priserne der er presset ned af finanskrisen. Det er gamle nyheder, men det er relevant, for hvordan reagerer dine sælgere, bookingmedarbejdere eller receptionister når jeres...

Find fem fejl!

Stakkels kriseramte frisør. Stakkels kriseramte bilsælger. Stakkels dem der tror at alle kunder køber. Det gør de nemlig ikke: De lader sig inspirere og de er påvirkelige. Find lige fejlene i min...

Test: HotelBooster øger servicen målbart!

Den første test af HotelBooster (salgskursus på dvd for bla. hoteller) ser lovende ud. Vi har testet produktet på udvalgte hoteller og konferencecentre i Danmark. Her får du det første testresultat...

Finanskrisen kræver mersalg

Vil du lære om mersalg? Ønsker du en kur der modvirker finanskrisen? Se her: En af mine gode kunder har mistet ca. 20% kunder i første kvartal i år - sammenlignet med samme periode sidste år. Deres...

Det er da politisk ukorrekt, det der “Helvede”

Ja. Det er det. I øvrigt er “Sælg for Helvede” tyvstjålet fra en af mine gode kunder, en salgsdirektør i it-branchen. Der gik et rygte om at han i sine unge dage håndterede salgsmødet fredag...

Halløj, sælger. Kræv mere af din salgschef!

Halløj, sælger. Kræv mere af din salgschef!

Din salgschef er til for dig - og omvendt… Din salgschef er din træner, din coach og din støttepædagog. Din salgschef skal hjælpe dig som sælger til at blive motiveret så du kan motivere andre. Din...

Sådan kæler du for detaljerne på kundemødet

Du skal til kundemøde. Du skal begynde godt, have en god dialog, afdække behov og påvirke behov. Du skal en masse ting - og det kan godt virke lidt uoverskueligt. Få en række gode og konkrete input...

Persontyper

Der er dem der snakker og klapper dig på ryggen, dem der mumler og ser ned i bordet og dem der er seriøse og ikke viser følelser. De kan alle have behov (og penge) - men nogle kan være nemmere end...

Efter canvas… Sådan forbereder du kundemødet

Fedt! Vi fik aftalt et møde. Nu begynder det virkeligt sjove, nemlig mødet med kunden. Der hvor fårene skilles fra bukkene - men vent lige lidt: Du skal nemlig forberede dig. Bare lidt. Lyt lige med...

Telefoncanvas – effektiv mødebooking

Så skal der møder i hus. Det er her de fleste sælgere går kolde - og laver overspringsbevægelser. Drikker sig syge i kaffe, opfinder opgaver der ikke er vigtige (men trygge) og fedter rundt....

Sådan udvælger du emner

Inden du kaster dig over telefonen for at aftale møder, så lyt lige med her, hvor vi gennemgår kunsten at udvælge emner. [audio src="https://birdi.dk/wp-content/uploads/2012/02/2.mp3"...

Læs flere indlæg fra min Facebook-side herunder…

De fleste leads bliver kolde efter få timer - men mange får ikke svaret før der er gået længere tid. I denne video ser du matematikken bag - og du lærer hvorfor og hvordan du får kontaktet dine leads lynhurtigt...

Udbyttet? En markant vækst i dit salg - intet mindre!
... See MoreSee Less

View on Facebook

Du kan tjene mange penge ved at have en podcast. En podcast der skaffer dig varme leads - især hvis du lever af at sælge din viden. Hvordan? Se her:

youtu.be/-UdZILnt8gc
... See MoreSee Less

View on Facebook

Lever du af at sælge din viden? Så vil jeg gerne have din hjælp. Som tak får du et gratis kursus i at sælge via podcast.

Start med at besvare en hurtig undersøgelse (45 sekunder) via linket her: lnkd.in/ermX7cR

...så kvitterer jeg med at invitere dig med på det første betakursus - helt gratis.

Dit udbytte: At du lærer mine tricks om hvordan man sælger via podcasts...

Kun relevant hvis du sælger din viden, fx som rådgiver, konsulent, revisor, forsikringsmægler, advokat etc.
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Du kender det sikkert: Interesseret, ser fidusen, vil gerne... Men kan ikke beslutte sig... Måske du som sælger taler med en tidsrøver - som har tid og kaffe, men ingen penge at gøre godt med. Det kan du lave om på! I videoen lærer du fire personer at kende - og hold øje med Mr. PaPo - det ham (eller hende) du vil tale med... ... See MoreSee Less

View on Facebook

Som sælger er det ikke ligegyldigt hvad pris du sælger til. Hvis du fx giver 10-20% rabat så er konsekvensen, at du skal sælge meget mere, for at holde din indtjening. Prøv fx at udregne konsekvensen af 20% rabat hvis du har en dækningsgrad på 60... Så skal du øge dit salg med 33% for at holde indtjeningen. I denne video får du tips til hvordan du holder dit - og kundens - fokus på alt andet end pris. Læs også denne artikel om at kommunikere værdi: www.amino.dk/blogs/leonbirdi/archive/2015/06/08/en-simpel-formel-der-g-248-r-det-nemmere-at-boost... ... See MoreSee Less

View on Facebook

Jeg har netop udgivet udsendelse 34 sammen med min gode ven Leif Carlsen - i dag om at få fingeren ud og ringe retur til de varme leads, du modtager. Altså før din konkurrent ringer. Jeg afventer i øvrigt stadig at høre fra den bilforhandler i Herlev som jeg forespurgte om en prøvetur hos. Jeg reagerede på en helsides annonce i Berlingske. Det var i 2015... ... See MoreSee Less

View on Facebook

8 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Du sælger til Peter. Men ikke til Pernille. Men de er ansat i samme organisation... Hvordan kan det mon være? Det er nok fordi Pernille slet ikke kender til indkøbsaftalen. Eller fordi hun synes det er besværligt. Eller fordi hun bare ikke gider... Men hvis du har styr på dit dybdesalg, så er der færre situationer af den slags. Se med og bliv rigere 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

Video, Video... Klik ind her - du bliver med garanti klogere, end du gør med Netflix 🙂 birdi.dk/salesboostertv/ ... See MoreSee Less

View on Facebook

8 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Du har styr på dit mersalg, håber jeg. Men hvad med krydssalget, altså det håndværk at sælge andre afdelingers ydelser ind til kunden. Hos bilforhandleren kan det være sælgeren der introducerer kunden for værkføreren - så sælger man både bilen og den efterfølgende service inkl. reservedele, vinterdækservice og evt. reparationer. Det er der penge i.

Det kan også være tech-virksomheden som både sælger hardware, software, udvikling og kurser - her er krydssalg helt essentielt for både kundens oplevelse (one stop shop) og virksomhedens bundlinje.

I denne video får du helt konkrete ideer til at starte med at krydssælge - værsgo 🙂
... See MoreSee Less

View on Facebook

8 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

Kun mersalg. I denne video får du korte, konkrete tips til at sælge mere. Til at sælge flere varer - eller dyrere varer. Enkelt og måske noget du kan gøre mere af 🙂 ... See MoreSee Less

View on Facebook

Kunden har købt. Varen er leveret. Fakturaen er sendt. Alle er glade - men husker du at gennemføre struktureret gensalg? Mange overser denne fantastiske disciplin, som både booster kundens oplevelse og din bundlinje... Her får du tips og opskriften på hvordan du kan gøre. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Her får du en lynhurtig oversigt over dine muligheder for mersalg. Jeg taler både om mersalg, krydssalg og gensalg - altsammen oversete discipliner for mange sælgere. Så oversete, at de nogle gange kan redde din bundlinje... ... See MoreSee Less

View on Facebook

11 SBTV Mød Mr. Papo ... See MoreSee Less

View on Facebook

8 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

01 SBTV Intro ... See MoreSee Less

View on Facebook

8 months ago

Salesbooster - Vi booster dit salg

09 SBTV Kundemapping ... See MoreSee Less

View on Facebook

Mine nyeste podcasts

#45 - Den Moderne Sælger II

29/01/2018

Som Leon Birdi og Leif Carlsen var inde på i episode #38, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resultater. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både og. Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. Den gennemsnitlige kunde tager i dag ca. 60 % af købsprocessen selv før han eller hun kontakter en sælger. Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling og content marketing indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder. Dette er igen temaet i denne episode #45, hvor Mr. Classic Sales a.k.a. Leon Birdi taler med Mr. Social Selling a.k.a. Leif Carlsen. Leon og Leif taler om hvordan du som en moderne sælger kan arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling. Læs endnu mere om den nye måde at sælge på her: https://birdi.dk/blog/det-hele-hodet-jeg-aner-ikke-hvordan-jeg-skal-styre-mit-salg-mere/

#44 Eric Ziengs er gæst - om at booste salget via ambassadører

04/01/2018

Kunden som ambassadørDet kunne lyde som en ligegyldig frase, ligesom "kunden i centrum" - men Eric Ziengs er ikke manden der taler i fraser. Han er marketing-guru, kontant og tydelig i sit budskab... ...og så er han gæst i denne podcast nummer 44. Vi taler altså om kundeambassadører. Om de kunder der er så glade for dig, at de vil gøre nærmest alt for at hjælpe dig til at få endnu mere succes. Om de kunder der er så glade, tilfredse og loyale, at de burde lønnes som sælgere, fordi de tilfører penge i kassen. Det kan du høre I podcasten taler vi blandt andet om: Hvad er en ambassadør? Hvordan du kan identificere ambassadører? Hvad er det, der har gjort dem til ambassadører? Er ambassadører udelukkende kunder, som har købt? Hvor går grænsen mellem at bruge og udnytte en ambassadør? Mere fra podcastenEn ambassadør er en ekstraordinært tilfreds og loyal kunde - og i denne podcast får du inspiration til at gøre dine kunder til ambassadører. Influencer marketing er ikke det samme som ambassadører - det er direkte eller indirekte betalt omtale og gør slet ikke det samme for kunderne som den ægte ambassadør. Ambassadøren er med til at gøre din salgstragt mere effektiv. De påvirker andre kunder til at starte salgsprocessen længere nede i tragten   Vi taler også om, hvordan NPS - Net Promoter Score - er interessant når du skal skabe og identificere ambassadører. Hvad siger de om mig? Ud over Google Alerts er der et par services der kan hjælpe dig til at se, hvem der skriver hvad om dig: Talkwalker Alerts Overskrift.dk Rigtig go' fornøjelse!  

#43 Sælg mere ved at have styr på KPI'erne

15/10/2017

Key Performance Indicator... ...eller KPI i daglig tale kan lyde meget teknisk eller klogt. For klogt, måske. Men i virkeligheden er KPI'er bare en smart måde at gøre alt dit salgsarbejde gennemsigtigt på. Den gennemsigtighed skal ikke bruges til at slå medarbejderne oven i hovedet med. Den skal naturligvis bruges til at skabe overblik over tre ting: MulighederFx. hvor mange møder haft vi haft denne måned? Indsatser Fx. på hvor mange af disse møder har vi forsøgt et mersalg? Resultater Fx. hvad har vi solgt på de mersalgsforsøg? KPI'er kan naturligvis også bruges o produktionen, kundeservice og på alle andre funktioner der kan måles. Som Rasmus Brushøj fra Databoard siger: KPI' er et instrumentbræt som giver et overblik over virksomheden. I podcasten taler vi bla. om: Hvad er KPI'er? Hvorfor skal jeg kende mine KPI'er? Hvad skal jeg måle? Hvordan bruger jeg bedst den viden jeg får frem? Vi taler også om, hvorfor du ikke skal printe og hænge op. Vi taler om, hvorfor du skal bruge real-time data til at vise organisationens nøgletal på en skærm. Du kan også høre om, at du faktisk kan spare manpower ved at måle digitalt fx via Google Spreadsheets - og ikke kun via en tung Officepakke. Hvordan gør vi det selv?Rasmus Brushøj giver konkrete input om, hvordan han selv arbejder med KPI'er i sin virksomhed - og giver dig ideer til hvad du kan gøre i dit firma. Endelig taler vi om, hvad du kan gøre for at komme i gang med at bruge dine KPI'er til at skabe mere værdi i firmaet. God fornøjelse. Læs mere om at måle i denne populære artikel

Lyt til resten på Podcast siden.

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





    Share This