Mere salg fordi du kender dine KPI’er.

Data er der rigeligt af – men bruger vi dem godt nok?

I denne podcast har jeg en gæst igen. Det er iværksætter og ejer, Rasmus Brushøj fra Databoard Aps som er med, fordi han er KPI-guru. Rasmus og jeg taler bla. om værdien af at kende sine KPI’er – især i salgsafdelingen.

Du kan høre om:

  • Hvad er KPI’er?
  • Hvordan bruger jeg dem?
  • Hvorfor frygter mange virksomheder dem?
  • Hvordan kan jeg bruge dem til at udvikle sælgerne?

Helt lavpraktisk er KPI’er interessante fordi mange beslutninger bliver truffet ud fra tro, håb og antagelser. Det kan være sælgeren der (altid) har de svære og sure kunder, key account manageren der har de svære kunder og kundeservicemedarbejderen med det umulige distrikt. Når medarbejdere ikke leverer de resultater der forventes, altså budgetteret salg, kundetilfredshed eller andre målbare ting, så er mange tilbøjelige til at pege udad.

Der er naturligvis sjældent kun en korrekt forklaring på fx manglende resultater – men ofte kommer årsagerne ikke frem i lyset.

Det er er et KPI’er komme ind i billedet – simpelthen fordi ledelsen med de rette data bliver klogere. De får viden om mål, indsatser og resultater. Den viden kan de enten tæve medarbejderne med – eller også kan de konsultere. Rådgive. Aftale. Planlægge.

De fleste slår ikke medarbejderne oven i hovedet. De fleste bruger faktisk deres nøgletal til at skabe fremgang med. Men hvis ikke der er styr på KPI’erne, så er det svært at være leder – og medarbejder.

Så det er det, Rasmus og jeg taler om…

Rasmus deler ud af sine egne erfaringer og giver konkrete råd om, hvordan du som leder kan styre din virksomhed bedre ved at have den rette viden – som ikke er forældet.

God fornøjelse 🙂

Vil du ha’ et foredrag om salg? Eller om excellente kundeoplevelser der bidrager til bundlinjen? Læs mere her.

 

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer
Gratis e-bog om møde-booking

Gratis e-bog om møde-booking

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få en gratis e-bog om mødebooking.

 

Du får også en gang imellem et nyhedsbrev med gode tips og tricks til at forbedre dit salg i din virksomhed.

Tak for din tilmelding. Kig i din indbakke for mere information og din gratis e-bog!