Det er en dårlig vane – det med priser!

Du kender det sikkert. Kunden ringer og spørger:

“Hvad koster den nye Volvo XC40?”

“Hvad koster et værelse fra fredag til søndag?”

“Hvad tager I for at lave et årsregnskab?”

Uanset om du er revisor, advokat, tøjsælger eller noget helt andet, så spørger kunder til pris.

Men nu indfører jeg et totalt pris-forbud!

Og det gør jeg fordi det er helt skørt at svare!

Ja, det er skørt at svare på et spørgsmål om pris, når du ikke aner hvad kunden skal have.

Hvordan kan du svare på hvad et årsregnskab koster, når du ikke kender omfanget af arbejdet der skal gøres?

Hvordan kan du svare på hvad et hotelværelse koster, før du har fundet ud af om kunden skal have en suite eller et standardværelse?

Hvordan kan du dog tillade dig at svare, at den nye Volvo XC40 koster 435.000 kroner, når du ikke aner om kunden skal have den skrabede model eller den fede, udstyrstunge udgave som koster på den anden side af 600.000?

Det kan du ikke – med mindre du er så uøvet og kundestyret, at du stikker kunden den billigste pris…

Jeg er seriøs!

Som du nok kan høre på mig, så er jeg imod enhver form for utidig prissnak. Det er jeg fordi kunder ikke ved hvad de vil ha’ og derfor spørger til det de kan forholde sig til: Pris.

Men du må ikke svare! Du må lytte til min podcast og finde ud af:

Hvorfor er det dumt at tale pris?

Hvorfor går jeg glip af DB når jeg taler pris for tidligt?

Hvordan styrer jeg uden om pris, så jeg kan sælge dyrere?

Er du klar til en lille times konkret og værdiskabende podcast om priser?

Så lyt med her – og glæd dig over at du om en time har fået mine bedste prisundvigelses-tips.

Tips som jeg selv bruger.

Tips som sikrer min virksomhed øget omsætning hvert år.

Tips, som faktisk finansierer min bil. Og det er ikke en Skoda Fabia…

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer