Cool, ikke?
Et hotel i Københavns centrum. De har omkring 250 værelser og har mersolgt for 60.000 alene på opsalg ved check-in – ja, altså siden 1. marts!
60.000 på 15 dage – bare ved at stille et, simpelt spørgsmål til gæsterne når de checker ind.
Fejres bedst med kage og pilsnere. Skål og tillykke til receptionen!
PS: Speciel anerkendelse til den unge Nina – du var cool i dag 🙂
Facebook kommentarer
Og hvad spurgte de om? 🙂
Godt spørgsmål. De siger nogenlunde dette:
“Velkommen. Du har booket et dobbeltværelse. Det er klar til dig, men hvis du har lyst kan jeg tilbyde dig et større værelse med balkon / på øverste etage / med mere plads og en større seng.
Det koster DKK 200 pr. dag…”
Altså: Receptionisten fortæller gæsten hvad han har bestilt. Derefter fortæller han hvad han kan tilbyde – og sørger for at gøre det helt klart hvad forskellen er.
Pointen er, at alle hoteller har forskellige værelser, som måske er mere værd. Det kan fx. være:
Større værelse, udsigt, større seng, badekåbe og badekar, balkon osv.
Princippet er fuldstændig ligesom i et fly: Passagerer betaler gerne for 10 cm mere benplads, bedre mad, større sæder og fleksibel booking – men de skal spørges!
Prøv at forestil dig alle de muligheder som en ganske almindelig detailbutik har – for ikke at tale om resturanter, benzinstationer, blomsterforretninger, frisører etc.
God weekend!