Sådan er det i min familie: Do it yoursælf ellers bliver det ikke til noget.

Det handler om min fødselsdagsgave. “Jeg ønsker mig et nyt tv” siger jeg til fruen i god tid inden den 21. maj hvor jeg ifølge diverse offentlige papirer er født.

På dagen: Kein Fernseh-apparat!

“Du får det når vi er færdige med at bygge om” siger fruen mildt.

Vi bygger om. Intet tv. Jeg venter. Stadig intet.

Så går jeg i aktion. Nyt Samsung hos Hifi-Klubben. Faldet 2.000 siden min f-dag så det er en god handel.

Jeg sætter det op på væggen. Tænder og nyder et fantastisk billede…

…lige indtil der sker et-eller-andet og skærmen går – ikke i sort – i lilla. Med striber.

Øv! Nå, jeg skriver fluks til Samsung. Dagen efter får jeg denne mail:

Hej Leon 

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic. 

Since the lines are there all the time, we also suspect a hardware malfunciton. We can offer you an on-site technician if you wish or you can return it to your retailer with all the accessory and packaging that came with the TV. 

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os igen. 

Med venlig hilsen 

Kristian 

På to sprog – vildt!

Nå, men det er da et svar der er til at forstå, så jeg ringer til Hifi-Klubben. De forklarer, at der er 14 dages DOA service (Dead On Arrival).

Det betyder for mig, at jeg ikke skal undvære tv’et til reparation. Jeg får da bare et nyt! Nu! Cool!

Well – der hvor jeg købte tv’et er der ikke flere tilbage, så sælgere undersøger hvor de findes et – og sender mig derhen.

30 minutter senere har jeg et nyt tv. Jeg fik det endda båret ud i bilen – og mit gamle (nye) tv med fejl modtages af medarbejderen i butikken uden at jeg skal skrive under, forklare eller redegøre for om noget mangler.

Nemt og lækkert!

Tænk hvis det også var sådan hos Apple og andre, som jævnligt (med rette, velsagtens) bliver skældt ud for at have lidt for meget skepsis overfor kunderne.

Samsung igen? Ja, tak.

Hifi-Klubben? Always!

Go’ hedebølge!

 

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer