tilfredse kunder

Tilfredse kunder? Intet værd??

Nemlig. Jo, selvfølgelig er kunden noget værd nu og her – alene fordi kunden lægger omsætning – men set i et større perspektiv er det ikke de kunder, der giver dig tre eller fire stjerner, som du bliver rig af. Pointen er, at kunder der er 80% tilfredse, svarende til fire ud af fem stjerner, faktisk ikke er specielt glade. De er nærmest ligeglade…

Det er de fordi den gennemsnitlige kundevurdering er højere end man skulle tro. Logikken siger, at kunder der kan score deres tilfredshed på en skala fra et til fem i gennemsnit vurderer leverandøren til et tretal – som jo er gennemsnittet af et og fem.

Men det gør de ikke. De scorer dig netop til fire ud af fem – 80%

Så skalaen går ikke fra et til fem. Populært sagt får den fra tre til fem – fordi ingen virksomheder overlever med ret mange ettere og toere…

Så hvad skal jeg gøre?

Du skal skaffe femmere – og (igen populært sagt) skal du op på 4,5 eller 90% før du rykker. Før du får loyale kunder. Før værdien af din virksomhed virkeligt rykker.

Hvorfor og hvordan? Det kan du høre om i denne spændende episode af Sælg For Helvede Podcasten. Tak fordi du lytter med 🙂


 

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer