fbpx

Supermarket flyingI dag var jeg i SuperBest. Jeg skulle købe lidt mad. Min søn på otte år var med og vi havde haft en dejlig dag med bowling og frokost i byen.

Nu skulle vi et kort smut ind i SuperBest og derefter hjem og lave god mad.

Banal hverdagsaktivitet – men der skete noget uventet!

Da vi havde købt ind og gik frem mod kassen skete den ene ting som jeg faktisk bemærkede – og som sker ufattelig sjældent:

Kassedamen (pigen) fik øjenkontakt med os. Hun smilede selv om vi var fem meter væk – og jeg tror egentlig at hun mente det! Jeg blev spontant glad – og tænkte samtidig, at det var utroligt så lidt der skal til for at glæde min primitive sjæl.

Derefter skete den næste ting:

Kassedamen tager en bakke tomater vi har købt og siger: “Jeg synes ikke de ser friske ud. Se, de er helt rynkede et par af dem. Vil du ikke have en anden bakke?”

Det ville jeg – og efter at have betalt gik vi hen og tog en ny bakke tomater.

Jeg tænker på, at der er så mange små ting som kan gøre en forskel i masser af situationer:

Når jeg kører taxi, går ind i en bus, kommer ind i Matas, Fona eller banken og når jeg ringer til kommunen.

Men 9 ud af ti gange sker det ikke…

Hvad er din plan for de 2 x 5 sekunders serviceboost som du endnu ikke har sat i system?

 

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer