fbpx

spild ikke tid på kunder

Kender du det, med at kunden siger “vi er meget interesseret” og derefter sker der intet… Du rykker, får et henholdende svar. Du ringer igen og kommer ikke igennem. Du sender et par mails – og der sker ikke rigtig noget. Det kender vi nok alle – og det er hamrende irriterende.

Det er her nemt at skyde skylden på kunden, den ubeslutsomme tosse! Men det er næppe kunden der er problemet. Det er os selv. Vi sælgere er nemlig ivrige, ofte entusiastiske og flittige. Men vi er ikke systematiske nok – og vi evner heller ikke altid at opsøge den rette person.

Der er faktisk tre gode ting, du kan gøre for at undgå at komme i ovennævnte situation:

  1. Du kan kortlægge kundens købscenter – altså de personer eller grupper af personer som er involveret i køb.
  2. Du kan finde Mr. Papo – og sikre, dig adgang til ham
  3. Du kan arbejde med din psyke – nemlig med at acceptere, at salg er 1% inspiration og 99% transpiration

Kort sagt: Du kan undgå mange af de situationer, hvor salget ikke bliver til noget. Det kan du, fordi det ikke er kunden, der er gal på den. Det er dig, der ikke styrer processen godt nok.

Hvordan du gør? Det får du meget præcist at vide i denne episode af podcasten “Sælg for Helvede”, som du kan lytte til lige her

Hvis du hellere vi lytte med på Apple Podcasts, så klik her

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer