fbpx

Visitkortet er overflødigt

Ja, det er blevet så moderne at undskylde. Derfor vil jeg gerne begynde med at undskylde overskriften.

Jeg beklager. Det skal ikke ske igen (foreløbig). Jeg skal allerede nu trække i land hvis nogen føler sig trådt over dameskoene.

Men jeg har ret!

Hør her: Et visitkort bruger du primært til at smide i hovedet på potentielle købere.

“Vil du ikke ha’ mit kort?” spørger du høfligt – og håber på at modtager gemmer det under “Leverandører jeg skal spendere millioner på næste måned”

…men det virker ikke!

Det gør dig sløv, dit visitkort. Det passiviserer dig (muligvis et nyt ord der ikke findes – er ved at undersøge-  stand by) og det snyder dig!

Snyder mig? Ja, til at tro, at du har gjort en salgsindsats der rykker. Det har du nemlig ikke!

Jeg er løbet tør for visitkort. Det har jeg været i over et år – og hvor er det dog smart!

Nu er jeg jeg jo tvunget til at få den andens kort. Jeg ved, at han ikke kan kontakte mig, for han har ingen data…

…og det betyder, at jeg er tvunget til at ringe eller maile til ham.

Så rent psykologisk, har det været en salgsbooster for mig – for jeg kan ikke bilde mig selv ind, at “de nok ringer når de har behov”

Skal du skal droppe at have visitkort? Nej, men du skal overveje om du bruger dem rigtigt, hvis initiativet ligger hos modtager.

Alt initiativ i salg ligger her, hos mig – ikke hos den anden. Husk det 🙂

 

Lyt på din favoritkanal:

Facebook kommentarer