Kursus i kundeservice

God kundeservice giver din forretning en lang fordele, som du med næsten 100% sikkerhed ikke udnytter godt nok på nuværende tidspunkt.

Du har muligvis opnået en række tilfredse kunder gennem tiden, og måske har de endda lagt gode ordrer. Det kan også være, at du har en høj score på Trustpilot og flotte anmeldelser på dit website og på Facebook.

Men er dine kunder loyale?

Handler de hos dig igen og igen?

Kunne de lægge langt flere ordrer i din virksomhed, og måske med en større værdi pr ordre?

At vide hvordan kunderne oplever din forretning, om de overhovedet husker dig, og hvad der gør, at de næste gang vælger dig til… eller fra, kan virke som en gåde – men sådan behøver det ikke at være.

 Dit udbytte af kurset:

  • Overblik over kontaktpunkter med dine kunder, så du får indflydelse på kunderejsen og kan designe den optimalt.
  • Værdifuld indsigt i kundens oplevelse, der hjælper dig til at sælge langt mere.
  • Giver dig håndterbare værktøjer til at få fuld styring over kundeoplevelsen.
  • Får klarlagt alle relevante touchpoints, som du kan bruge til løfte din kundeservice, der hvor det har effekt

Kundeloyalitet er mange virksomheders største udfordring

Vi lever i en verden, hvor dine kunder konstant bliver bombarderet med muligheder, tilbud og øget værdi, for dem selv og deres virksomhed. Verden er blevet væsentlig mindre, og alle kan købe af alle.

Så hvorfor skulle dine kunder vælge dig?

Hvorfor skal de vælge at handle hos dig igen?

Lad os bare være ærlige, i Danmark lærer man ikke at give verdens bedste kundeservice på arbejdspladsen. Hverken i det offentlige, i servicebranchen og desværre heller ikke i salgsorganisationerne.

 

Mange tror, de har styr på serviceniveauet, men spørger man deres kunder, så er virkeligheden ofte en helt anden.

Og det er virkelig ærgerligt, for de få virksomheder som har lært, hvordan man giver excellent kundeservice, formår at få deres kunder til at købe igen og igen… og igen, også selvom deres produkt ikke nødvendigvis er det billigste på markedet.

Det handler nemlig om tillid.

Tillid til at du opfylder deres forventninger på en række helt konkrete punkter.

Vil du vide, om du imødekommer de forventninger?

Start med at spørge dig selv om følgende:

 

  • Dine kunder ved, at de kan få fat i dig eller dine medarbejdere, når de har brug for dig?
  • Om de kan fange dig via den kommunikationsmetode, der passer DEM bedst, (og altså ikke den der passer DIG bedst) – her tænker jeg både på mail, telefon og Messenger?
  • Dine kunder kan forvente, at du altid løser deres udfordring og/eller opfylder deres ønsker, når de kontakter dig – også når det drejer sig om en lidt vanskelig situation?
  • Om de kan forvente, altid at blive mødt med en venlig tone, gensidig respekt og god rådgivning – uanset hvilken medarbejder de taler med?

Optimering af din kundeservice

Kundernes oplevelse af din virksomheds serviceniveau skal fremstå som en solid helhed, du skal nemlig ikke bare give god kundeservice – du skal give excellent kundeservice!

Hvorfor?

Fordi det øger din bundlinje og giver dig muligheden for at sælge igen og igen – til de samme kunder.
De virksomheder der yder den absolut bedste service, er samtidig dem der har styr på hele kunderejsen – uanset hvor du møder deres brand eller deres produkter, så er virksomhedens profil den samme, og dermed også deres kundeservice.
Det giver trygge, loyale kunder, og det er dem, der gør at din forretning bliver en succes.

 

Tag fx en virksomhed som Nespresso…
De sælger kaffe til ualmindeligt høje priser, og (alligevel) har en kæmpe fanskare.
Hvordan gør de det?
Det skal jeg fortælle dig; de har styr på hele kunderejsen, og lever op til kundernes forventninger, uanset hvor de bliver mødt af brandet.

 

Jeg lærer dig præcist, hvordan du opnår det samme med dine kunder, så excellent kundeservice bliver lig med langsigtet vækst af din omsætning.

Og bare rolig, excellent kundeservice har ikke at gøre med at fedte for kunderne eller være bange for at tale lige ud af posen – tværtimod!

Det handler heller ikke om at påtage sig en amerikaniseret virksomhedkultur, som kan virke forloren og alt for indladende for mange danskere.

Det du lærer på dette kursus, er nemlig at bruge ærlighed til at levere den værdi, der gør at dine kunders forretning vækster, og du derigennem øger din indtjening.

Planlægning af kundeservice

Kundeservice skal struktureres og planlægges, som alle andre processer i virksomheden. Processen skal beskrives, og alle i firmaet skal følge denne proces fra topledelsen til lagermedarbejderen.

Når processen er klarlagt og beskrevet, og alle kender den, er I klar til at levere bedre kundeservice – den slags kundeservice der gør kunderne til ambassadører for jeres virksomhed og jeres produkter, og I vil blive overrasket over, hvad det reelt kan gøre for salget.

Men inden I når hertil, skal I afklare hvor og hvordan I kan gøre det bedre.

På kurset gennemgår vi disse konkrete punkter, der gør jer klar til levere langt bedre kundeservice, end I gør nu:

– På hvilke områder kan I optimere jeres kundeservice?
– Hvordan implementerer I disse ændringer?
– Hvilke barrierer kan der være for de nye tiltag?
– Hvordan følger I op på om ændringerne bliver gennemført?

 

Kundeservice er ofte det område, der er absolut mest potentiale i, når det drejer sig om optimering af omsætningen, og når I har lært hvad I skal ændre, og hvordan I kommer i gang med, vil det inden længe blive en automatisk proces, der går i gang i møder en eksisterende eller en potentil kunde.

Kursusprogram

På kurset gennemgår vi disse punkter:

  • Derfor er service vigtigere end produkt og pris
  • Kunderejsens elementer
  • Definition af virksomhedens touchpoints
  • Beslutning om service i hvert touchpoint

 

Hvordan ved jeg, om dette kursus er for mig?

Hvis du kan svare ja til et eller flere af disse spørgsmål, så er kurset noget for dig eller dine medarbejdere:

”Jeg har kundekontakt hver dag – enten via mail, telefon, chat eller i butikken eller på kontoret”
”Jeg holder tilbage med at rådgive kunderne, for jeg er bange for, at de vil opfatte det som salg”
”Jeg ved ikke, hvordan mine kolleger (eller medarbejdere) håndterer virksomhedens kundeservice”
”Jeg oplever, at mine kunder ofte kun handler hos mig én gang”
”Vi har mange besværlige og krævende kunder”
”Vi har for mange reklamationer”

Jeg tilbyder dette kursus både som et åbent kursus, hvor du kan tilmelde dig her (link), eller som en undervisningsdag, hvor jeg kommer ud til jeres virksomhed og afholder kurset for alle de aktuelle medarbejder.

Skriv til mig herunder, hvis du er interesseret i en undervisningsdag om excellent kundeservice i jeres virksomhed:





Share This