Kursusoversigt

Din virksomhed har et mål. I sidste ende drejer det sig om omsætning og indtjening. Men er organisationen klar? Er sælgernes adfærd og kultur justeret?

Vi hjælper jer til at identificere forskelle – og vi lukker huller så I når jeres mål.

Udvikling er komplekst – men ikke umuligt. Få inspiration her – men gi’ en kop kaffe hvis du vil udfordres!

Salgsforedrag

Jeg afholder ofte salgsforedrag, du kan komme og lære en masse sammen med en masse andre. Læs mere om de næste arrangementer og bestil i dag.

Salg

Det personlige salg. Optimering af hele salgsprocessen: Fra mødebooking til vedligeholdelse af kundesamarbejdet.

  • Fra mål til handling – sådan planlægger du dit år
  • Effektiv mødebooking (telefoncanvas)
  • Planlægning af mødet
  • Salgsmødet
  • Argumentationsteknik
  • Prisargumentation
  • Tilbud der sælger
  • Effektiv opfølgning på tilbud
  • Sådan lukker du ordren
  • Account Management

Mødebooking

Lær at finde nye kunder via telefonen

  • Strukturering af din hverdag så du har tid til at ringe
  • Udarbejdelse af det optimale manus
  • Indvendingsbehandling
  • Spørgeteknik
  • Opfølgning

Vil du ha' et e-kursus i mødebooking?

Mødebooking på den intelligente måde

Alt om mødebooking – på den enkle og motiverende måde…

Telefonsalg

Salg pr. telefon. Optimering af hele processen fra det første opkald til den vedligeholdende indsats.

  • Planlægning – fra mål til antal opkald pr. dag
  • Samtalens faser (introduktion, budskab, behovsaktivering etc.)
  • At lukke ordren nu
  • Opfølgning

Mersalg

Kunderne er i hus – men køber de nok?

Vi hjælper alle typer virksomheder med at øge bundlinien betragteligt – ofte blot ved at hjælpe teknikere, receptionister og andre godtfolk med at sætte gode spørgsmål i system…

  • Balancen mellem mersalg og service
  • Mersalgsbrainstorm
  • Mersalgsteknik
  • Planlægning af mersalget
  • Måling af muligheder, indsatser og resultater
  • Sådan sikrer du at mersalget også virker om et år

Vil du læse mere om struktureret mersalg?

Mere end 20 års erfaring med mersalg har lært mig en ting:

30% af dine kunder køber gerne mere – hvis du hjælper dem!

Excellent kundeservice

Kunderne er tilfredse – men er de også 100% loyale? Vi er specialister i serviceudvikling som sikrer dig langsigtet vækst på bundlinien.

  • Definition af begrebet service
  • Hvad gør din service excellent?
  • Sammenhængen mellem service og loyalitet
  • Sådan gør de bedste…
  • Servicebrainstorm
  • Service i hele huset, fra reception til produktion
  • Planlægning af service

Præsentationsteknik

Du ved hvad du vil sige. Her får du konkret viden til måden du kan gøre det på, så du fremstår overbevisende og professionel.

  • Balancen mellem indhold og måde
  • Hvordan kan du styre modtagerens oplevelse ved hjælp af  ”9 gode vaner ?”
  • Hvordan giver du feedback som er udviklende og positiv ?
  • Stemme, kroppen og bevægelser – hvordan?
  • Hvordan bygger jeg mit indhold op, så de køber ideerne ?
  • Gennemslagskraft – sådan gør du

Effektiv kommunikation

Lær at kommunikere kort og præcist uden misforståelser…

  • Spar tid: Sig det du mener!
  • Opsøg problemet og spar tid
  • Tal direkte og opnå bedre resultater
  • Sådan opnår du respekt og sympati mens du siger din mening
  • Positivt sprogbrug

Konverter flere leads

Boost hitraten på de kundeemner der kontakter dig

  • Der kommer emner fra Social Selling – sådan sælger du mere til dem
  • Lær at screene indgående leads så du frigør tid til de vigtige
  • Sælg hurtigere – drop tilbudsgivningen
  • Konverter flere emner til købende kunder
  • Svartiden skal ned – kvaliteten skal op. Sådan gør du

Klagehåndtering

Lær at bruge kundeklager konstruktivt!

  • Lær at vende de utilfredse kunder til glade ambassadører
  • Sådan opsøger du kunden inden han evt. klager
  • Klager skal ikke kun behandles – de skal forebygges
  • Sådan afstemmer du forventninger via effektiv kommunikation
  • Styr samtalen via transaktionsanalyse

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Mine nyeste podcasts

#45 - Den Moderne Sælger II

29/01/2018

Som Leon Birdi og Leif Carlsen var inde på i episode #38, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resultater. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både og. Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. Den gennemsnitlige kunde tager i dag ca. 60 % af købsprocessen selv før han eller hun kontakter en sælger. Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling og content marketing indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder. Dette er igen temaet i denne episode #45, hvor Mr. Classic Sales a.k.a. Leon Birdi taler med Mr. Social Selling a.k.a. Leif Carlsen. Leon og Leif taler om hvordan du som en moderne sælger kan arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling. Læs endnu mere om den nye måde at sælge på her: https://birdi.dk/blog/det-hele-hodet-jeg-aner-ikke-hvordan-jeg-skal-styre-mit-salg-mere/

#44 Eric Ziengs er gæst - om at booste salget via ambassadører

04/01/2018

Kunden som ambassadørDet kunne lyde som en ligegyldig frase, ligesom "kunden i centrum" - men Eric Ziengs er ikke manden der taler i fraser. Han er marketing-guru, kontant og tydelig i sit budskab... ...og så er han gæst i denne podcast nummer 44. Vi taler altså om kundeambassadører. Om de kunder der er så glade for dig, at de vil gøre nærmest alt for at hjælpe dig til at få endnu mere succes. Om de kunder der er så glade, tilfredse og loyale, at de burde lønnes som sælgere, fordi de tilfører penge i kassen. Det kan du høre I podcasten taler vi blandt andet om: Hvad er en ambassadør? Hvordan du kan identificere ambassadører? Hvad er det, der har gjort dem til ambassadører? Er ambassadører udelukkende kunder, som har købt? Hvor går grænsen mellem at bruge og udnytte en ambassadør? Mere fra podcastenEn ambassadør er en ekstraordinært tilfreds og loyal kunde - og i denne podcast får du inspiration til at gøre dine kunder til ambassadører. Influencer marketing er ikke det samme som ambassadører - det er direkte eller indirekte betalt omtale og gør slet ikke det samme for kunderne som den ægte ambassadør. Ambassadøren er med til at gøre din salgstragt mere effektiv. De påvirker andre kunder til at starte salgsprocessen længere nede i tragten   Vi taler også om, hvordan NPS - Net Promoter Score - er interessant når du skal skabe og identificere ambassadører. Hvad siger de om mig? Ud over Google Alerts er der et par services der kan hjælpe dig til at se, hvem der skriver hvad om dig: Talkwalker Alerts Overskrift.dk Rigtig go' fornøjelse!  

#43 Sælg mere ved at have styr på KPI'erne

15/10/2017

Key Performance Indicator... ...eller KPI i daglig tale kan lyde meget teknisk eller klogt. For klogt, måske. Men i virkeligheden er KPI'er bare en smart måde at gøre alt dit salgsarbejde gennemsigtigt på. Den gennemsigtighed skal ikke bruges til at slå medarbejderne oven i hovedet med. Den skal naturligvis bruges til at skabe overblik over tre ting: MulighederFx. hvor mange møder haft vi haft denne måned? Indsatser Fx. på hvor mange af disse møder har vi forsøgt et mersalg? Resultater Fx. hvad har vi solgt på de mersalgsforsøg? KPI'er kan naturligvis også bruges o produktionen, kundeservice og på alle andre funktioner der kan måles. Som Rasmus Brushøj fra Databoard siger: KPI' er et instrumentbræt som giver et overblik over virksomheden. I podcasten taler vi bla. om: Hvad er KPI'er? Hvorfor skal jeg kende mine KPI'er? Hvad skal jeg måle? Hvordan bruger jeg bedst den viden jeg får frem? Vi taler også om, hvorfor du ikke skal printe og hænge op. Vi taler om, hvorfor du skal bruge real-time data til at vise organisationens nøgletal på en skærm. Du kan også høre om, at du faktisk kan spare manpower ved at måle digitalt fx via Google Spreadsheets - og ikke kun via en tung Officepakke. Hvordan gør vi det selv?Rasmus Brushøj giver konkrete input om, hvordan han selv arbejder med KPI'er i sin virksomhed - og giver dig ideer til hvad du kan gøre i dit firma. Endelig taler vi om, hvad du kan gøre for at komme i gang med at bruge dine KPI'er til at skabe mere værdi i firmaet. God fornøjelse. Læs mere om at måle i denne populære artikel

Lyt til resten på Podcast siden.

Share This