Podcast – Gratis inspiration til salg

Har du en medarbejder som har brug for et quick-fix?

Lad ham lytte med her, bare for at få inspiration til at skabe mere salg:

 

En pose blandet salgsguf

27/09/2016

En podcast skal ikke altid være strømlinet. I dag er vi i
mix-mode og har talt om en række emner der sikkert har din
interesse, hvis du arbejder med salg og salgsledelse. Her er
emnerne:

• Forandringsparathed som sælger
• Service
• Salgsledelse
• Nørden som sælger
• Hvorfor skal du bruge dit personlige LinkedIn netværk i
virksomhedens interesse?
• Rabatter
• Dur telefonsalg overhovedet mere?
• Hvordan du kommer forbi gatekeepers
• Sådan holder du energien oppe i salget
Det er igen Leon Birdi fra birdi.dk og Leif Carlsen fra Social Selling
Company der har været i studiet. Denne gang i vor hidtil
længste podcast - perfekt til turen tværs over landet på vej til
spændende møder.

Lytterne spørger - vi svarer. Salg og service - få et boost!

27/09/2016

Velkommen til endnu en fed podcast med Social Selling Co. og Leon Birdi Hver måned - og nogle gange hyppigere - podcaster vi om spændende emner i kategorien "salg" og "social selling".   Denne gang taler vi bla. om: Sådan strukturerer du ugen så du bliver en mere effektiv sælger Drop de interne møder og sælg mere! Hvornår er det bedst at ringe canvas? Hvordan behandler - og forebygger - du indvendinger? Når der kun er et par minutter til at lukke salget... Hvad gør du så? Sådan generere du leads via de sociale medier ...og meget mere. Alle disse relevante emner har vi fået takket været vores ihærdige og trofaste følgere på Facebook og via Linkedin Vil du hellere se vores podcast som video? Det fixer vi. Kig her: God fornøjelse - og tak fordi du lytter med!

Lytterne spørger - vi svarer. Del II

27/09/2016

Velkommen til endnu en fed podcast med Social Selling Co. og Leon Birdi Hver måned - og nogle gange hyppigere - podcaster vi om spændende emner i kategorien "salg" og "social selling".   Denne gang taler vi bla. om: Derfor skal du skræve færre tilbud! Derfor skal du ikke maile alle dine tilbud Hvordan Facebook kan benyttes på en konstruktiv måde Hvordan du skaber værdi for kunden via de sociale medier Hvordan du motiverer dine sælgere til at blive ved og ved og ved... ...og meget mere. Alle disse relevante emner har vi fået takket været vores ihærdige og trofaste følgere på Facebook og via Linkedin God fornøjelse - og tak fordi du lytter med!    

Lytterne spørger - vi svarer. Del III

27/09/2016

Tredje og sidste del - tre timer med salgstræning direkte i dit øre... Hvorfor er svenskere bedre til at yde service? Er kundetilfredshedsanalyser spild af penge? Hvad i alverden er værdibaseret salg egentlig? Hvordan kan man vende et "nej" til et ja? Spørgeteknikker der virker... Dette og meget mere kan du høre i denne tredje og sidste del af vores "lytterne spørger - vi svarer podcast". Vi kommer med vores syn på kundeanalyser - og vi griller alle jer der analyserer jer halvt ihjel. Leon hidser sig op over virksomheder der ikke bruger mere energi på at sælge - mens Leif er den voksne og fornuftige. Vi påstår at tyskere og svenskere generelt er bedre mennesker - og vi kommer også med gode råd til hvordan vi kan kopiere disse østlige og sydlige naboers gode kundeservice. Så taler vi om spørgeteknikker - og her er faktisk en del at lære, selv for den øvede sælger. Der kommer også en lang, lang dialog om værdibaseret salg - og du får en meget kort konklusion, som hjælper dig til at komme i gang med en værdibaseret dialog med dine kunder. Næste podcast kommer til at omhandle et tema - mere herom på på vores respektive Facbook-profiler 🙂  

Birdi om Mødebooking

22/09/2013

Rabatter og prisreduktion?

22/09/2013

Inden du ringer til dine emner

24/05/2013

Fra mål til handlingsplan — en svær ting?

22/09/2013

Opfølgning — processen mod afgørelsens time

22/09/2013

Præsentation af løsningen

22/09/2013

Behov sat i system

22/09/2013

Spørgeteknik og købssignaler

22/09/2013

Persontyper

22/09/2013

Sådan Kæler Du For Detaljerne På Kundemødet

22/09/2013

Indvendinger, modstand eller…?

22/09/2013

Skal du på messe? Undgå disse fejl...

09/06/2016

Når du er messedeltager - altså udstiller - så bruger du tid, mange penge og en masse energi...

...men udnytter du messens potentiale fuldt ud? Her er en række konkrete tips der gør din messeinvestering mere sikker.

Få nu styr på den kundeservice...

27/09/2016

Har du en serviceplan? Det har Nespresso og McDonalds og de fleste andre med succes. Men mange mellemstore og små virksomheder har ikke fattet, at det også er noget for dem. I denne sure podcast - som dog ender lykkeligt - får du inspiration til hvordan du selv kan optimere din kundeservice uden at blive ruineret. Du hører bla. om: - service og loyalitet - servicehjulet - kontaktpunkter - hvorfor service bliver vigtigere og vigtigere Uanset om du er en enkeltmandsvirksomhed eller har 10.000 ansatte, så lyt med. Det er så nemt at få styr på - men det er der mange der ikke har forstået... Mere inspiration lige her: http://birdi.dk/blog/service-er-90-bullshit/

Excellent service - hvordan? En to timers guide til konkret handling...

27/09/2016

God service er det nye gennemsnit!
Sammen med Leif Carlsen fra Social Selling Company har jeg igen været bag mikrofonen for at inspirere dig. Denne gang om service - det vi alle kan lide - og som vi får for lidt af.
Det dårlige nyhed er, at "god service" ikke er nok. Når jeg går ind i den lokale Q8 får jeg nemlig god service. De siger "hej", "tak" og "go' weekend" - og jeg får mine varer hurtigt i en ret høj kvalitet.
Hvis jeg blev bedt om at score min oplevelse på en 10-skala, ville jeg nok vurdere den til 7-8-9 - simpelthen fordi jeg fik det jeg kom efter, betjeningen var hurtig, venlig og uproblematisk og især fordi jeg ikke havde de højeste forventninger til en benzintank.
Det er en dårlig nyhed for dem der tænker: "Vi har fået 82% i servicemålingen for maj - det var fan'me godt!"
Sorry - men det resultat er intet værd - for alle de andre scorer også 80% - og lige pludselig er du ikke anderledes. Du har, med andre ord, ikke adskilt dig fra de andre. Dermed er din kundeloyalitet ikke højere end den er hos dine konkurrenter - og så har du ikke kunden i din hule hånd!
Den gode nyhed? Den virkelig gode nyhed er, at det er vildt nemt, billigt og sjovt at gøre det meget bedre. Det kræver ingen penge, ingen revolutioner eller eksterne konsulenter.
Det kræver faktisk kun:
1. En plan
2. Tre-fire små serviceboosts - fra døren går op til kunden smutter igen
3. Effektmåling og feedback til organisationen
Du får det hele her i vores lange podcast...
God fornøjelse 🙂

Boost salget - kom nu på Facebook!

27/09/2016

Boost salget - brug så de sociale medier! Det er så mærkeligt! Halvdelen af danske virksomheder er ikke synlige på de sociale medier. Halvdelen tilvælger at fravælge (!) muligheden for at få bred, gratis og hyppig omtale - lige der hvor deres kunder er. I denne podcast brokker jeg mig over, at det skal være så svært at indse, at salg bedst opnås som en kombination af kold canvas og varm social kommunikation. Du får et par tips til at begynde med de sociale medier - jeg taler om mikro, min, medium og maximum synlighed. Du får tips til at lave indhold - og du får en kort orientering om hvordan du kan bruge Facebook, Twitter, Linkedin, Google+ mm. Vær sød at sende denne til din direktion, hvis du er en af de 50% der ikke arbejder i en virksomhed som har set lyset... Måske det hjælper til at I får en dialog om hvor ufarligt og superfedt det kan være - uanset om I er en bank, advokatfirma eller gulvafhøvlere... Linket her viser en opgørelse over brugen af sociale medier her til lands - fra Danmarks Statistik Danmarks Statistik - om danskernes brug af SoMe

Ejendomsmægler: Hold på dine kunder!

27/09/2016

Hvad er ejendomsmægleres største kunst? ...at få en sælger til at vende tilbage om mange år, når han igen skal sælge. Det er ærgerligt, for det koster dig kunder og masser af energi. Så hvordan får du dine kunder til at blive hos dig? Hvordan bliver du en Trusted Advisor? Eller en "preferred ejendomsmægler"? Det får du lidt inspiration til i denne podcasts - hvor jeg også skubber til jer andre, der ikke følger op! Så kære bilsælgere, it-sælgere mm.: Lyt, lad dig provokere og lov mig at du arbejder på at fintune din forretning. Hør bla. om: Værdiformlen Servicehjulet og kontaktpunkter Den dumme køkkensælger ...og hør om hvordan du bruger dine kræfter klogt mht. at dyrke kundens netværk mere aktivt. Se denne podcast med grafik lige her: Velkommen - og tak fordi du lytter med 🙂

Bliv bedre til at konvertere dine tilbud til ordrer

27/09/2016

Sammen med Leif Carlsen fra Social Selling Company, har jeg igen
været i studiet for at tale om tilbud.
Mange tilbud dur ikke. De er for korte, for lange, for
prisfokuserede eller for uforståelige for den almindelige
kunde.
Uanset om du er bilsælger, advokat eller trappevasker, så skal
dine tilbud være snorlige - det får du masser af inspiration til
her.
Læs også denne roste artikel om tilbud:
TILBUD DER VIRKELIG SÆLGER
Hør bla. om:
Sådan kobler du indholdet i tilbuddet til mødet
Hvordan skal jeg præsentere prisen?
Tilbuddets struktur
...og meget mere.
God fornøjelse - og husk at læse min blog lige her: birdi.dk/blog

Derfor skal du ikke skrive tilbud!

27/09/2016

Sender du også tilbud pr. automatik. Du ved: Møde, tilbud, rykke, ordre? Tror du, at det er smart at holde et møde, skrive et tilbud og satse på at kunden selv finder ud af resten? Så tro om… Nu skal du provokeres: Du skal ikke skrive tilbud mere! Eller… Ikke særligt mange… …for mange af […]

Content. Skriv dig til mere salg!

27/09/2016

Der er andet end canvas. I denne podcast hvor jeg igen er sammen
med Leif Carlsen fra Social Selling Company, taler vi om hvordan du
sælger ved at fortælle en god historie og om hvordan du får den ud
til dine lyttere og læsere på de sociale medier.
Den gode nyhed er, at du ikke behøver at have forfattertalent
for at få dine historier ud.
Den bedste nyhed: Alle har en historie som andre vil lytte til.
Om du sælger brunkul, Ferrarier eller ukrainsk rødkål, så er der en
historie som andre gerne vil kende til.
Her får du en times tid om hvordan du bruger de forskellige
kanaler til at tegne og fortælle dig til mere opmærksomhed.

Inbound salg er nemt - med disse tips om responstider.

27/09/2016

Ved du hvor lang tid der går fra kunder trykker "Kontakt Mig"
til der bliver svaret?
Ved du om mail eller telefon er bedst, når du skal svare på en
udfyldt web-form?
Hvordan prioriterer du bedst?
Svaret på dette får du i denne podcast om respons på
kundehenvendelser.
I disse tider hvor mere og mere salg flyttes til at være
inbound, er den rigtige reaktion meget vigtig- Det er ikke nok at
have en slap svarkultur - du ved sådan en der lyder at "...vi
svarer samme dag" eller "...når vi har tid."
Lyt med og få inspiration og et (måske) relevant og værdifuldt
wake-up call - og lyt nu, inden dine konkurrenter overhaler
dig...
Hvis du vil nørde lidt, så kan du læse en interessant artikel -
som denne podcast bygger på - lige her:
Why 71% of Internet Leads are Wasted...
 

Bevar energien og drivet når du sælger

27/09/2016

Mange sælgere hader et "nej". Og endnu flere sælgere hader mange
"nej'er".
Det forstår jeg godt - og det er heller ikke sjov med
afvisninger. Måske du kan gøre noget ved det...
Måske et "nej" ikke er et "nej" - måske du bare tolker det
forkert?
Måske de kunder der ikke vil tale nu, faktisk er værd at gemme
på alligevel?
Måske du selv kan gøre meget for at holde fanen højt?
Lyt med og få inspiration til at øge dit salgsdrive.
Mere inspiration? Læs min blog på birdi.dk/blog

Nørden som sælger.

27/09/2016

Du kan måske nikke genkendende til den traditionelle opdeling af
firmaet: Dem der administrerer, dem der producerer, dem der sælger
og dem der udvikler.
Nørden - som i min optik er et positivt ord - er ofte gemt lidt
for meget væk. Han sidder og udvikler eller bevæger sig rundt med
sine værktøjer - og han er ikke sælger. Til gengæld er han ofte i
direkte kontakt med kunden - og han er den der i sidste instans kan
gøre kunden rigtigt tilfreds - for han skal hjælpe sælgeren med at
indfri kundens forventninger.
Den nærhed med produktet gør, at kunden kan være mere sammen med
nørden efter det første salg - og den nærhed bør du få det bedste
ud af.
Hør bla. om hvordan:
Du kan forbedre samarbejdet mellem sælger og nørd
Du kan sætte nørdens og specialistens salgsarbejde i system
Du kan motivere til salg - selv om nørden jo ikke er sælger
God fornøjelse - og husk, at der kan ligge mange, mange penge i
en korrekt udført plan for nørden som sælger.
 

Tips til at lukke kvartalet

27/09/2016

Jeg har været i studiet med Leif Carlsen fra Social Selling Company igen. Her får du vor fælles podcast #4 med tips og tricks til at nå dit salgsmål i Q4.
Vi nærmer os årsafslutningen - og måske du ikke helt har nået dit salgsmål endnu. Vi giver dig 95 minutters superpodcast med tips og tricks til at lukke lidt flere ordrer lidt hurtigere.
Lær bla. om hvordan du vurderer hvilke kunder der er "værd at bruge tid på" så du ikke spilder dyrebar tid med kunder der ikke haster.
Lær konkret spørgeteknik der lukker flere ordrer, lidt tidligere end ellers, uden at kunden bliver presset.
Kort sagt: Lær en masse 🙂

Salgsinspiration lige i øret – ny podcast!

27/09/2016

Så er der sommerpodcast. Helt frisk og med en halv times salgsinspiration. Både til dig der arbejder med opsøgende salg – og til dig der tager imod mails og telefoner. Lyt med her, eller endnu bedre: Abonner på iTunes – så er du altid opdateret. Det koster gratis! Denne podcast er en kort gennemgang af […]

Social Selling møder Classic Selling

27/09/2016

Verden ændrer sig. Salg bliver sværere med mindre du tænker nyt. Derfor har jeg allieret mig med Leif Carlsen fra Social Selling Company Leif er specialist i at sælge via Linkedin og andre sociale medier. Sammen har vi nu valgt at udgive en serie lærerige podcasts om hvordan den traditionelle sælger kan klare sig godt i […]

Unselling – idag sammen med Social Selling Company

27/09/2016

Der er en ny dreng i sælgerskolens klasse. Han hedder ikke Sælger Helge og han har hverken brede dæk eller fælge. Den nye dreng hedder Rådgiver Rolig og arbejder med fokus på at være til gavn og nytte for sine kunder. Han presser ikke på – men han husker naturligvis at lukke salget når han […]

Mødebooking classic og moderne – ny podcast

27/09/2016

Velkommen til podcast nummer to i serien hvor Leif Carlsen fra Social Selling Company og Leon Birdi gør dig klogere på hvordan den analoge mødebooking møder den digitale. Eller sagt på en anden måde: Her får du en times ny viden om hvordan du supplerer den hårde, telefoniske mødebooking med den blødere, langsommere elektroniske. Pointen er, […]

The Trusted Advisor. Lige i øret. Ny podcast.

27/09/2016

The Trusted Advisor? Smarte ord. Konsulentsprog. På engelsk! Hvor fisefornemt og hellerupsk kan det blive? Ro på. Som du nok ved er jeg om nogen fortaler for at vi skal tale dansk. Ikke it’sk eller konsulentsk eller MBA’sk. Dansk, så vores modtagere forstår os… Men jeg har et problem. Jeg kan ikke oversætte The Trusted […]

Ny podcast om salg i børnehøjde

27/09/2016

Det er ofte børnene der har mest at sige når kunden skal vælge butik eller restaurant. Min egen søn, David på ti år, lægger faktisk mærke til mange ting når vi er ude at handle. Jeg tænkte på, at det kunne være sjovt at interviewe ham, for at høre hans mening om go’ service. Derfor […]

#6 Sådan kæler du for detaljerne på kundemødet

28/11/2016

Du skal til kundemøde. Du skal begynde godt, have en god dialog, afdække behov og påvirke behov. Du skal en masse ting – og det kan godt virke lidt uoverskueligt.

Få en række gode og konkrete input her. Få de nyeste afsnit leveret så snart de udkommer. Skynd dig ind på iTunes og abonnér nu.

#3 Telefoncanvas – effektiv mødebooking

28/11/2016

Så skal der møder i hus. Det er her de fleste sælgere går kolde – og laver overspringsbevægelser. Drikker sig syge i kaffe, opfinder opgaver der ikke er vigtige (men trygge) og fedter rundt. Hvorfor? Fordi de (endnu) ikke har lyttet til denne podcast:

#42 - Derfor skal du vælge en karriere som sælger

31/08/2017

Det er fedt at være sælger! Du bliver rigere end dine kolleger. Du får en federe bil. Dit liv bliver friere. Ordene er mange, når jeg skal puste livet som sælger op til noget stort - og jeg mener det faktisk. Men hvad er det, der gør at det er fedt at være sælger? Hvad kan du egentlig bruge sælgerkarrieren til? Og kan du få glæde af at være sælger - selv om du skifter karriere senere? Disse og mange andre spørgsmål får du belyst i denne podcast der handler om sælgerens dejlige liv - som sælger. Du kan bla. høre om:   Hvorfor sælgere er eftertragtede. Derfor kan en salgsstilling være det perfekte skridt på karrierestigen. Kunsten at sælge kan bruges i næsten alle aspekter af dit liv. Du vil aldrig havne i et job, hvor du ikke skal sælge en tanke, en ide eller forslag til en anden person... ...og vi taler også om: Hvilke kompetencer giver salg? Hvad lærer du om kommunikation, når du arbejder som sælger? Derfor får sælgere mere selvtillid. Sådan kommer du ud af din comfortzone Forbered dig på at få nogle tæsk. God fornøjelse - og tak fordi du lytter med 🙂

#34 Mine Seks Mest Effektive Konverteringstips

17/03/2017

Vil du ha' mine bedste tips? Jeg har samlet mine seks bedste konverteringstips og dem får du i denne podcast. Efter at have været sælger i snart 30 år, har jeg gjort mig en masse observationer. Jeg har altid arbejdet på at tjene flest penge med mindst muligt arbejde. Det har jeg haft held med - og en del af det held viser sig faktisk at være baseret på salgsoptimering. Hvorfor bruge to timer på noget der kune tager en? Nu har jeg samlet mine seks bedste konverteringstips i en (forholdsvis) kort podcast. Du kan bla. høre om hvordan du får mere ud af dine: Canvasopkald - flere møder med mindre tidsforbrug Telefonsalg - flere ordrer via mere nærgående spørgeteknik Salgsmøder - flere ordrer på kortere tid Tilbud - bedre konvertering fra tilbud til ordre Social selling - fokus på at levere værdi som giver henvendelser Denne podcast har jeg streamet på Facebook Live - og hvis du vil se hvordan det foregik, så klik på videoen herunder. Tak for din støtte - du er med til at sikre en masse andre sælgere gratis salgstips og jo flere I er der lytte, jo mere indhold producerer jeg 🙂   God fornøjelse.

#35 - Du skal måle dine sælgere, salgschef

29/03/2017

Det er fedt at måle dine sælgere! ...men gør du det? Måler du dine sælgere på nok parametre? Måler du dem med den rette frekvens? Bruger du målingerne korrekt? Jeg oplever at der er alt for få salgschefer og salgsdirektører der benytter sig af den viden som CRM- og ERP-systemet kan give. Jeg oplever enkelte steder en frygt for at måle - og en erfaring med måling som er så negativ, at virksomheden foretrækker at navigere i blinde. Det er synd, for det koster penge og det fratager medarbejderne delvist for muligheden for at udvikle sig. I denne solopodcast (ingen gæster) bliver jeg lidt grov og forurettet - men det er for din skyld. Lyt med og ta' dine tæsk - og få konkrete ideer til hvordan du kan: Motivere via måling Udvikle via måling Mersælge via måling Læs også denne artikel på Amino om emnet Kan man måle sælgernes social selling? Ja! I podcasten kan du både høre om måling af traditionelt salg: Canvas, møde, tilbud og ordre - og du kan få viden om hvordan du også kan måle på deres social selling. God fornøjelse!  

#37 Transaktionsanalyse - et super værktøj til bedre sælgerkommunikation

05/05/2017

Transak..-hvad? Transaktions Analyse. Transaktionsanalyse. TA. Det lyder svært - men det er nemt. Det lyder dyrt - men det er det ikke. Det lyder som om det ikke er noget for mig, jeg er jo sælger... Men det er det! TA er genialt. Det er tre ting: 1. En måde at vurdere dig selv på - og den adfærd du har. 2. En måde at vurdere din kunde på 3. Et værktøj der hjælper dig til at justere sin adfærd, din kommunikation, så du opnår bedre resultater. TA er baseret på sund fornuft, og er en beskrivelse af hvordan mennesker kommunikerer med hinanden. I podcasten får du en grundig gennemgang af Transaktionsanalyse - og du får eksempler på hvordan du kan bruge TA både overfor kunder og privat. Du får input til at styre gennem konflikter, til at justere din adfærd op og ned i forhold til dominans og du får en masse viden som du måske ikke vidste du havde brug for. Personligt mener jeg - helt alvorligt - at Transaktionsanalyse er det værktøj der har flyttet mig mest - og det værktøj der indirekte er årsag til at jeg er blevet en god sælger. Det er det, fordi jeg har fået: Selvindsigt - sådan virker jeg på andre Viden: Sådan reagerer andre Mulighed for action: Sådan kan jeg konkret gøre i en given situation. Lyt bare - men læs også mit meget populære indlæg om TA på Linkedin. Du finder artiklen lige her... God fornøjelse 🙂

#38 Den moderne sælger

14/05/2017

Der er mange virksomheder som er i tvivl om hvordan salget skal foregå......og det er der ikke noget at sige til. Hvor der i gamle dage skulle canvasses - både på telefon og via fysiske besøg - skal der i dag mere til. Nogle siger at canvas er død. Andre at den er i topform - og absolut i live. Nogle sælger kan næste ikke booke møder mere - altså via telefonen, hvor andre har kæmpesucces med det. Hvis du også er i tvivl, kan du glæde dig til en time og tre kvarters relevante input til, hvordan den moderne sælger skal arbejde. Vi guider dig via eksempler til at gøre op med "enten eller" når det kommer til opsøgende salg anno 2017. Du kan bla. høre om hvordan Leif og jeg arbejder med salg - og hvilke erfaringer vi har med det. Og du kan høre eksempler på hvordan vores kunder oplever transformationen fra klassisk canvas-salg til moderne opsøgende salg. Vi går igennem alle salgets faser, altså før, under og efter salget - og vi belyser alle tre faser ud fra en klassisk salgsvinkel og en social selling vinkel. Vores konklusion er, at vi nok skal stoppe med at tale om canvas eller social... Vi kalder den rigtige måde at sælge på, for "Det Moderne Salg". Vi kalder den optimale sælger for "Den Moderne Sælger". Rigtig god fornøjelse 🙂  

#39 Få styr på marketing - gæstepodcast med Michael Rasmussen fra Attivo

08/06/2017

Hvilken kampagne? Hvor har du set den annonce? Til hvilken pris? Med fem års garanti? Nej - det tror jeg ikke vi har... Den slags kommunikation finder sted hver dag. I butikker. På benzinstationer. I firmaer. På telefonen. Pr. mail. Den skyldes dårlig intern kommunikation. Den skyldes manglende samarbejde mellem marketing og salg. Den skyldes måske også at min gæst i denne podcast, Michael Rasmussen, ikke har været inde over og har hjulpet virksomheden med at lede sin marketing. Michael er gæst fordi han har skrevet bogen "Ledelse af marketing" - som er en bog om at få styr på marketing og om hvordan du får samarbejdet mellem marketing og salg til at fungere optimalt. Lyt til Michael og lær en masse om udfordringer og løsninger på hvordan din marketingafdeling bliver toptunet.   Vi taler bla. om: Derfor er kunderne blevet så underlige Kunden bestemmer mere - hvad gør marketing så? Derfor er samarbejdet mellem marketing og salg svært Kravene til marketing år 2017   Du får en masse baggrundsviden, tips og konkrete anvisninger til at få mere ud af din salgsafdeling - som jo både er marketingfolk og sælgere. Ikke den ene og den anden - begge i skøn forening. God fornøjelse og læs mere om Michael lige her: www.attivo.dk  

#40 - Onboarding og fastholdelse af gode sælgere...

31/08/2017

En ting er at træne sælgere... En anden ting er at finde de rette, udvikle dem og holde på dem. I denne podcast har jeg igen besøg af Alexander Kragh fra virksomheden Statum. Vi taler om emnet "sælgere - sådan tiltrækker du dem og sådan fastholder du dem" Du kan bla. høre om: Find ud af præcis hvad I vil have. Er personlighed vigtigt? Sådan finder du kandidater der vil være med på jeres rejse og som ikke kun tænker på sig selv. Bliv CV-detektiv: Springer personen rundt? Hvad er grunden til opsigelserne i de forskellige stillinger. Ansæt den kloge i stedet for den hurtige. Sådan motiverer du på lang sigt... Endelig taler vi om, det der sker når din virksomhed har brug for en sælger og I har brug for en nu. Når I derfor får ansat en person, som I ikke tror 100 procent på. Lyder dette genkendeligt? Mange virksomheder kæmper med et stort turnover i blandt deres sælgere. Hvordan sænker du dette turnover, og hvordan opbygger du en salgsorganisation, der har tillid til dig og hinanden? God lyttelyst!  

Få et opkald fra Leon Birdi — helt uforpligtende





Mine nyeste podcasts

En pose blandet salgsguf

27/09/2016

En podcast skal ikke altid være strømlinet. I dag er vi i
mix-mode og har talt om en række emner der sikkert har din
interesse, hvis du arbejder med salg og salgsledelse. Her er
emnerne:

• Forandringsparathed som sælger
• Service
• Salgsledelse
• Nørden som sælger
• Hvorfor skal du bruge dit personlige LinkedIn netværk i
virksomhedens interesse?
• Rabatter
• Dur telefonsalg overhovedet mere?
• Hvordan du kommer forbi gatekeepers
• Sådan holder du energien oppe i salget
Det er igen Leon Birdi fra birdi.dk og Leif Carlsen fra Social Selling
Company der har været i studiet. Denne gang i vor hidtil
længste podcast - perfekt til turen tværs over landet på vej til
spændende møder.

Lytterne spørger - vi svarer. Salg og service - få et boost!

27/09/2016

Velkommen til endnu en fed podcast med Social Selling Co. og Leon Birdi Hver måned - og nogle gange hyppigere - podcaster vi om spændende emner i kategorien "salg" og "social selling".   Denne gang taler vi bla. om: Sådan strukturerer du ugen så du bliver en mere effektiv sælger Drop de interne møder og sælg mere! Hvornår er det bedst at ringe canvas? Hvordan behandler - og forebygger - du indvendinger? Når der kun er et par minutter til at lukke salget... Hvad gør du så? Sådan generere du leads via de sociale medier ...og meget mere. Alle disse relevante emner har vi fået takket været vores ihærdige og trofaste følgere på Facebook og via Linkedin Vil du hellere se vores podcast som video? Det fixer vi. Kig her: God fornøjelse - og tak fordi du lytter med!

Lytterne spørger - vi svarer. Del II

27/09/2016

Velkommen til endnu en fed podcast med Social Selling Co. og Leon Birdi Hver måned - og nogle gange hyppigere - podcaster vi om spændende emner i kategorien "salg" og "social selling".   Denne gang taler vi bla. om: Derfor skal du skræve færre tilbud! Derfor skal du ikke maile alle dine tilbud Hvordan Facebook kan benyttes på en konstruktiv måde Hvordan du skaber værdi for kunden via de sociale medier Hvordan du motiverer dine sælgere til at blive ved og ved og ved... ...og meget mere. Alle disse relevante emner har vi fået takket været vores ihærdige og trofaste følgere på Facebook og via Linkedin God fornøjelse - og tak fordi du lytter med!    

Lyt til resten på Podcast siden.

Gratis e-bog om møde-booking

Gratis e-bog om møde-booking

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få en gratis e-bog om mødebooking.

 

Du får også en gang imellem et nyhedsbrev med gode tips og tricks til at forbedre dit salg i din virksomhed.

Tak for din tilmelding. Kig i din indbakke for mere information og din gratis e-bog!

Share This