fbpx

Sådan prioriterer du dine leads – så du bruger tiden rigtigt

Når du har screenet dine leads, skal du til at handle. Nogle skal bare have en autoreply – andre vil du gerne mødes med. Her får du tips til hvordan du kan vælge rigtigt – altså det jeg kalder intelligent prioritering. God fornøjelse 🙂

Transkription:

Og her kigger vi så på, hvordan vi så kan prioritere de her kunder. Der var høje, der var mellem og som var lave – ud fra nogle helt banale værktøjer… Jeg spoler lige lidt tilbage. En af mine kunder sagde til mig forleden dag: Jamen, når jeg får en forespørgsel fra en kunde – et lead – når jeg får en forespørgsel fra en kunde, så kan jeg ikke lide at de ligger og sylter i for lang tid. Så behandler jeg altså… Jeg tager dem altså i rækkefølge. Det kan godt være, at det er rigtigt. Det kan godt være, at det meget klogt at tage dem rækkefølge… Lige ringe op til dem og sige: Dav! Hvad er det for en opgave, du har – og lad mig lige høre mere om den, fordi når du har gjort det, så har du screenet, så har du prioriteret opgaven.

Men det er altså ikke klogt at bruge en time på en lille opgave og så vente to dage og brug en time på en stor opgave. De skal nok byttes om, og det kan du gøre ved at kigge på værktøjet her. På det her værktøj kan du se, at jeg prøver at illustrere, at hvis du har en PI’er – det er den grønne til oppe højre, som du gerne vil have en høj sandsynlighed for at lukke… nu kalder vi den 66 procent’s sandsynlighed for at lukke, så skal du ikke svare inden for en dag eller en uge. Så skal du nok svare inden for et minut eller to eller tre eller fem – og du skal nok tilbyde kunden et møde. Det jeg prøver at sige er: Svartiden skal være ultrakort og kommunikationskanalen skal være meget personlig, dvs. du skal tæt på.

Så med de højt prioriterede kunder: Svar med det samme. Det kommer vi tilbage til i næste video. Svar med det samme og se at booke et møde med dem. I den anden ende af skalaen. Henrik Jensen, der skulle købe for et par tusinde og aldrig køber mere? Jamen, det kan godt være, du skal svare med det samme, sige: Hej Henrik. Jeg vender lige tilbage – tak for din forespørgsel. Jeg kan godt hjælpe dig… Og så vente en uge med at sende ham en mail. Det jeg prøver at sige på en firkantet måde, det er, at i den anden ende af skalaen – fra mødet om et minut, som vi booker et minut, har vi altså den her mail, som vi kan sende om et par dage, som gør, at Henrik Jensen må vente længere, fordi vi har noget, der er vigtigere.

Det betyder ikke, at man skal være uforskammet over for Henrik Jensen. Vi kan sagtens være venlige og høflige og imødekommende og skrive til Henrik: Kære Henrik. Jeg beklager meget den lange ventetid. Jeg har såmænd bare ligget vandret med opgaver. Jeg håber, at du har haft tålmodighed til at vente lidt. Nu skal du høre, hvordan vi kan hjælpe dig med denne her sag. Det jeg mener med den her mail til Henrik Jensen det er: Den skal du nok ikke bruge så meget tid på, Du skal ikke lave et omfattende tilbud. Send ham en pris. Send et link til, hvor han kan købe dine ydelser. Vær venlig. Vær høflig – og lad være med at følge på nødvendigvis. Brug dit krudt på de store sager. Det vil sige det, jeg forsøger at sige til dig det er: Skru ned og skru op.

Share This