Dette kursus vil give dig alle de nødvendige værktøjer til at optimere dit personlige salg. Fra at booke møder til at fastholde et succesfuldt kundesamarbejde, vil du lære alle trin i salgsprocessen. Du vil lære, hvordan du effektivt planlægger dit salgsår, hvordan du booker møder via telefon og hvordan du planlægger og gennemfører møder på en professionel måde.
Du vil også lære, hvordan du kan argumentere for dit produkt og håndtere prisspørgsmål. Desuden vil du blive undervist i at udarbejde tilbud, der sælger, og hvordan du kan følge op på disse. Endelig vil du lære, hvordan du lukker ordren og opretholder et langvarigt kundesamarbejde gennem account management.
Dette kursus vil give dig alle de nødvendige færdigheder til at øge din salgsperformance og opnå succes på lang sigt.
Det personlige salg er vigtigere end nogensinde.
I en digitaliseret verden, hvor effektivitet og optimering bliver pålagt stort set alle arbejdsprocesser i mange virksomheder, er evnen til at skabe en stærk relation til kunden oftest det, der skiller de succesfulde firmaer fra de knapt så succesfulde.
Pistolsælgeren er for længst død og borte, og de timelange sælgerbesøg er røget samme vej.
Turen i Parken, på golfbanen, kunderejser og teaterture er mange steder sparet væk.
Men hvordan skaber man så relationen?
Hvordan får man skabt den forbindelse til kunden, der afføder loyalitet, og som skaber salg efter salg?
Er du salgskonsulent af den gamle skole, eller du ansat i en virksomhed med en traditionel salgsledelse, kan du sikkert nikke genkendende til nogle af disse udfordringer:
– Du har svært ved at få møder i kalenderen.
– Kunderne skifter ofte leverandør.
– Kold canvas er nu koldere end is, og de leads der kommer ud af opkaldene er ofte af yderst lav kvalitet.
– Konkurrenterne dumper priserne, og gør dit arbejde endnu sværere.
– Kunderne presser priserne.
– Du bruger for lang tid på tilbudsskrivning.
– Lukning af ordrer tager længere tid end tidligere, og kræver mange kommunikationsgange.
Lyder det bekendt?
Med en klar og målrettet strategi for dit salg, baseret på de rette salgsteknikker, kan du blive en langt bedre sælger, der forstår at bygge holdbare og loyale relationer til dine kunder.
Jeg giver dig konkrete værktøjer, der tilfører dine salgsmetoder ny værdi, og lærer dig hvordan du sælger gennem rådgivning, så kunden ser dig mere som en samarbejdspartner, end som leverandør.
Med disse teknikker bliver dit salgsarbejde lang mere sjovt og flydende, du vil opleve, at det bliver lettere at sælge, og at en lang række salg kommer af sig selv. Samtidig får du passionen i arbejdet tilbage, og det vil bære frugt – tro mig!
Selv i en moderne virksomhed, finder jeg ofte salgsprocesser, der er uhensigtsmæssige, og enten bliver ineffektive tidsrøvere eller slet ikke afføder den mængde salg, som de har potentiale til.
Det kan være små ting, der med en smule omlægning kan optimeres væsentligt, og dermed kan øge virksomhedens resultater med få procent – procenter som på bundlinjen gør en betydelig forskel.
Når jeg underviser virksomheder i salg, så tilpasser jeg indholdet til det enkelte firma, og de udfordringer de måtte have. Men for langt de fleste virksomheder går de samme ting igen, og derfor kommer vi blandt andet omkring nogle af disse punkter på salgskurset:
– Opsøgende salg/leadgenerering
– Tilbudsskrivning
– Kundetyper
– Mersalgsmuligheder
– Kundeservice/rådgivning
– Mødebookning via telefon
– Salgsmødet
Dette er kursus er for alle de medarbejdere, der gerne vil være (eller har brug for at blive) en bedre sælger.
Det betyder, at det er for alle de ansatte i virksomheden, som beskæftiger sig med et eller flere af følgende områder:
– Opsøgende salg
– Opfølgende salg
– Reklamationer
– Kundehenvendelser
– Rådgivning
– Markedsføring eller PR
Alle, der på en eller anden måde kommer i kontakt med kunder, er med til påvirke salget, og om kunden forbliver loyal og dermed bliver ved med at bruge jeres virksomhed som leverandør.
Derfor er det også betydningsfuldt, at alle disse medarbejder lærer præcist, hvordan de bidrager til den samlede omsætning bedst muligt, og er medvirkende til en positiv salgsudvikling i firmaet.
Disse punkter gennemgår vi på dagen:
Vil du have grundig inspiration til at optimere hele din salgsproces? Så lyt med til denne lange podcast-episode om hele salgsprocessen...
Hør hvordan Leon de sidste mange år har løftet mennesker og virksomheder til et højere niveau med salgstræning, foredrag og kurser.
Nils Mandrup
Founder & CEO
Christian Brauner
Founder & CEO
Niclas Lundsgaard
CEO - GrowthMate.dk
Charlotte Petersen
Salgschef
Niels Jensen
Direktør
Christian Nygaard
Direktør