Derfor - og sådan - skal du podcaste dig til flere kunder...
Kan du også podcaste dig til flere kunder?
1950: Cold calling er cool
1980: Direct mail er den nye vej til kunderne
2000: Websider gør dig synlig
2010: Podcast giver dig gratis reklame...men er du også en podcaster?
Alene ordet podcast kan få mange der arbejder med salg til at få hjerteflimmer.
Der skal skrives et manus. Indtales en fejlfri optagelse. Styr på volumen og lydkvalitet. Der skal redigeres. Uploades. Og der er noget med iTunes og alt muligt man intet fatter af...
Så er det bedre at vente aggressivt på at kunderne henvender sig. Eller - hvis man er presset - at canvasse lidt her og der.
Det er jo noget vi kender.
Men det er helt forkert!
At podcaste er ikke svært, kompliceret eller grænseoverskridende - det er nærmest genialt.I denne blogartikel vil jeg dele mine erfaringer med dig - og forhåbentlig inspirere dig til at podcaste dig til flere kunder.
Kan det svare sig?
Nej - det er spild af tid... Den første uge. Men på lang sigt? Wow - regnestykket er ret vildt.
Prøv at forstille dig, at du (som jeg) publicerer en podcast om måneden i gennemsnit. Det tager tre timer - så dit totale tidsforbrug er 36 timer årligt - altså en arbejdsuge for de fleste.
Det behøver ikke at være i arbejdstiden, så hvis du podcaster en aften eller i weekenden, fjerner du ikke salgstid eller produktionstid sammen med kunden.
Og regn så på det: En uges arbejde om året der i al fremtid giver dig flere og flere loyale lyttere, som anbefaler dig til andre. Som besøger din hjemmeside. Som køber dine ydelser. Som også om ti år lytter til den podcast du optog i aftes.
Det er en fantastisk investering!