Detail! Kom nu ind i kampen!
Jeg er en glad mand. Jeg ser muligheder for detailbranchen her til lands. Hør nu lige her:Jeg har netop læst denne bog: http://insidethemindoftheshopper.com/ og har lært en masse:
- Salget går amok når kunden er i dialog med en sælger (det vi kalder en ekspedient i Danmark)
- Butikker der er overskuelige øger salget markant (dvs. lave reoler som man kan se henover)
- 80% af kundens tid benyttes til at bevæge sig rundt i butikken - ikke på at købe eller se på varer
- Kunder der køber tilbudsvarer ved kun om 50% af varerne at de er nedsat - de sdste 50% køber de uden at vide at varen er sat ned.
- 40% af de kunder de ved at de køber en vare på tilbud, ville have købt den til fuld pris alligevel
- Kunder søger hurtigt mod bunden af butikken
- Når kunden rammer bunden af butikken, søger de til venstre og mod udgangen
- I England, Australien og Japan søger kunderne mod højre
- 45% af alle kunder benytter en indkøbsseddel
- Den mest effektive måde at promovere varer på er ikke lave pris - det er korrekt placering, fx. på endegavle
Hvad har din detailist gjort for dig i dag?