Drop tilbudsskrivningen - og sælg mere!
Skriver du overflødige tilbud?
Selvfølgelig er der situationer hvor du skal skrive til tilbud før kunden overhovedet vil overveje at handle. Det sker især når der er involveret flere beslutningtagere, når beløbet er højt og når der er tale om komplekse, tekniske løsninger.
Så hvis du er IT-sælger så er dette blogindlæg slet ikke noget for dig, vel? For du sælger netop komplekse løsninger.Og du har ofte med store beløb at gøre.Og din kunde skal ofte spørge flere, for han sætter krusedullen på papiret.
Eller tager jeg fejl?Det gør jeg faktisk. Så læs med lidt endnu - og spar dig selv for en masse tid fremover. Samtidig med at du øger din omsætning.
Mange tilbud er overflødige
Prøv at tænke dine salg igennem. Mange nye kunder er kommet til efter at have lagt en mindre ordre - først senere er de begyndt at købe større ind. Mange af dine salg er ikke store, tunge og komplekse.
Der er faktisk en del af dem som er mindre, enkle og ligetil.Det er dem vi skal kigge på. Dem du kan spare tid og energi på. Dem du kan øge score på (antal ordrer pr. 100 tilbud).
For hvis du er som de fleste, så sker der dette når du sælger:Kundemøde (evt. på telefonen) -> Tilbud -> Opfølgning -> Ordre