Mindre markedsføring, færre reklamer… Krise, siger TV2
Det var TV2 der sagde det. Jeg siger: Det er muligt. Der er nok noget om snakken. Det er irriterende og det kan koste dig penge.Men! For der er altid et “men” i min verden:Det kan du gøre noget ved. Fra i morgen…Der er faktisk mange virksomheder der ikke nødvendigvis behøver at blive ramt markant af krisen. Det er de der tager action. De der styrer i stedet for at blive styret - og de der har klare mål for salget.Bemærk: Jeg skrev “salget” - ikke “det som kunderne køber”.Læs lige blogindlægget “Du skal styre” og tænk over om du har fat i markedet - eller om du flyder med som de fleste?At flyde med er ikke det samme som at være doven - men det er lige så dumt!Du skal nemlig ikke forveksle budgetter, forecasts og andre fine begreber med det reelt at være i kontrol. De fleste virksomheder kan snildt fortælle mig hvor de står - og hvor de vil hen.De kan bare ikke fortælle mig hvad de lige nu er ved at gøre i salgsafdelingen for at nå deres mål. Det er fordi de har opgivet at styre - de flyder med, håber, tror og beder - men den slags gøres bedst i kirken.Hvis DU vil styre mere - og være mere upåvirket af krisen end alle de andre - så kan du bare ringe. Så skal jeg fortælle dig et par sandheder.Altså sandheder som udvikler dig - lidt ligesom da jeg sendte min gode, gamle ven Jacob over til www.status-kbh.dk for at gøre hans privatøkonomi bedre: De kaldte ham en idiot og han blev kunde!Sådan er jeg også - for din virksomhed fortjener at blive styret af dig - ikke af krisen.God fornøjelse!