Morgenmadstallerkentaxi? Ikke på min skiferie!

Skrevet af: 
Leon Birdi
5/7/2022
Del dette indlæg

Nå, kære venner udi det danske serviceland...

Nu har jeg været på skiferie for at nyde sneen, solen og min syv-årige søn helt alene - og det var fantastisk!Ser vi bort fra kernen - at stå på ski - så var der yderligere et par positive overraskelser på service- og salgsfronten. Hør lige her:GöttingenPå vej ned til Italien overnattede vi på et lille hotel i bymidten. Byen var overraskende hyggelig. Gamle bindingsværkshuse, en doven kanal gennem centrum og stille sne der dryssede fra nattehimlen. Perfekt!Værelset typisk tysk: For mange farver, syv gardiner (næsten) og superrent. Fint nok - men morgenmaden!Den var ikke stor og prangende. Snarere lille og simpel. Men personalet! To søde tyske damer i alderen 40-50 som med det samme var på. Smilede til min søn og sørgede for varm cacao til ham.Spurgte til om alt var ok - serverede kaffe og sørgede i det hele taget for en fantastisk, positiv og rolig atmosfære. Perfekt start på yderligere 600 km kørsel i snevejr.Jeg tror ikke at den danske morgenmadstallerkentaxi er kommet til Göttingen endnu. Vielen Dank for det!På destinationen i Livigno ankom vi til et fyldt hotel fredag aften. Værten bød velkommen, tog vores pas, gik ud fra receptionsskranken (!) og fulgte os til værelset. Åbnede døren, hjalp os ind og smilede mens han sagde: "Ife you neede annythinge I amme downenstairse - ok'e?"OK!Det tog et minut. Gad vide hvor mange der er gået sure forbi receptionen fordi han var væk? Gad vide hvor mange der var inde og stjæle de 60 sekunder der ikke var opsyn i den lille lobby?Du forstår budskabet. Tak :-)Den sidste - og måske mest overraskende - serviceoplevelse var de to guider fra rejsebureauet. Dybest set havde jeg ikke behov for hjælp, men de var fantastiske!Louise og Nicoline (et sted i tyverne) fra Movement Travels - de kan deres kram. Og de fik også solgt os en udflugt til EUR 20 plus det løse. Fin balance mellem salg og service som ikke engang mere erfarne altid magter.Hver gang vi stødte på dem var de på: I hotellets lobby, på pisterne eller når de opsøgte os i lejligheden for at høre om alt var ok. De huskede vores navne fra dag et. De optrådte professionelt som få.Sagt helt enkelt: Jeg har sjældent oplevet en så perfekt balance mellem ægte, opsøgende service og respekt for gæsten.Det var overbevisende! Så jeg skal tilbage!Hvis du vil opleve den gode morgenmad i Göttingen, så er det her: Hotellet i GöttingenEllers er der bare tilbage at sige (som så ofte før) at når de små kan, så kan de voksne også! Det gælder både tjenere, guider og hoteller!Velkommen ind i kampen!