To x fem sekunder er nok til at gøre en forskel!
I dag var jeg i SuperBest.
Jeg skulle købe lidt mad.
Min søn på otte år var med og vi havde haft en dejlig dag med bowling og frokost i byen.
Nu skulle vi et kort smut ind i SuperBest og derefter hjem og lave god mad.
Banal hverdagsaktivitet - men der skete noget uventet!
Da vi havde købt ind og gik frem mod kassen skete den ene ting som jeg faktisk bemærkede - og som sker ufattelig sjældent: Kassedamen (pigen) fik øjenkontakt med os.
Hun smilede selv om vi var fem meter væk - og jeg tror egentlig at hun mente det!
Jeg blev spontant glad - og tænkte samtidig, at det var utroligt så lidt der skal til for at glæde min primitive sjæl.
Derefter skete den næste ting: Kassedamen tager en bakke tomater vi har købt og siger: "Jeg synes ikke de ser friske ud. Se, de er helt rynkede et par af dem. Vil du ikke have en anden bakke?"
Det ville jeg - og efter at have betalt gik vi hen og tog en ny bakke tomater.
Jeg tænker på, at der er så mange små ting som kan gøre en forskel i masser af situationer:
Når jeg kører taxi, går ind i en bus, kommer ind i Matas, Fona eller banken og når jeg ringer til kommunen.
Men 9 ud af ti gange sker det ikke...Hvad er din plan for de 2 x 5 sekunders serviceboost som du endnu ikke har sat i system?