Excellent kundeservice

Dette kursus vil lære dig, hvordan du kan udvikle din virksomheds service og sikre langsigtet vækst på bundlinien ved at skabe 100% loyalitet blandt dine kunder.

Kunderne er tilfredse – men er de også 100% loyale? Vi er specialister i serviceudvikling som sikrer dig langsigtet vækst på bundlinien.

Dette kursus vil lære dig, hvordan du kan udvikle din virksomheds service og sikre langsigtet vækst på bundlinien ved at skabe 100% loyalitet blandt dine kunder. Vi vil starte med at definere begrebet service og gennemgå, hvad der gør din service excellent. Vi vil se på sammenhængen mellem service og loyalitet og undersøge, hvordan de bedste virksomheder tilbyder en fremragende serviceoplevelse til deres kunder.

Du vil lære, hvordan du kan brainstorme nye ideer og tiltag til forbedring af din service. Vi vil også se på, hvordan service bør integreres i hele huset, fra receptionen til produktionen, for at skabe en sammenhængende og helstøbt serviceoplevelse for kunden.

Endelig vil vi gennemgå, hvordan du kan planlægge og implementere en effektiv servicestrategi, der vil give din virksomhed et konkurrencefordele og øge kundeloyaliteten.

  • Definition af begrebet service
  • Hvad gør din service excellent?
  • Sammenhængen mellem service og loyalitet
  • Sådan gør de bedste…
  • Servicebrainstorm
  • Service i hele huset, fra reception til produktion
  • Planlægning af service

KURSUS I KUNDESERVICE

God kundeservice giver din forretning en lang fordele, som du med næsten 100% sikkerhed ikke udnytter godt nok på nuværende tidspunkt.

Du har muligvis opnået en række tilfredse kunder gennem tiden, og måske har de endda lagt gode ordrer. Det kan også være, at du har en høj score på Trustpilot og flotte anmeldelser på dit website og på Facebook.

Men er dine kunder loyale?

Handler de hos dig igen og igen?

Kunne de lægge langt flere ordrer i din virksomhed, og måske med en større værdi pr ordre?

At vide hvordan kunderne oplever din forretning, om de overhovedet husker dig, og hvad der gør, at de næste gang vælger dig til… eller fra, kan virke som en gåde – men sådan behøver det ikke at være.

Dit udbytte af kurset:

  • Overblik over kontaktpunkter med dine kunder, så du får indflydelse på kunderejsen og kan designe den optimalt.
  • Værdifuld indsigt i kundens oplevelse, der hjælper dig til at sælge langt mere.
  • Giver dig håndterbare værktøjer til at få fuld styring over kundeoplevelsen.
  • Får klarlagt alle relevante touchpoints, som du kan bruge til løfte din kundeservice, der hvor det har effekt

Kundeloyalitet er mange virksomheders største udfordring

Vi lever i en verden, hvor dine kunder konstant bliver bombarderet med muligheder, tilbud og øget værdi, for dem selv og deres virksomhed. Verden er blevet væsentlig mindre, og alle kan købe af alle.

Så hvorfor skulle dine kunder vælge dig?

Hvorfor skal de vælge at handle hos dig igen?

Lad os bare være ærlige, i Danmark lærer man ikke at give verdens bedste kundeservice på arbejdspladsen. Hverken i det offentlige, i servicebranchen og desværre heller ikke i salgsorganisationerne.

Mange tror, de har styr på serviceniveauet, men spørger man deres kunder, så er virkeligheden ofte en helt anden.

Og det er virkelig ærgerligt, for de få virksomheder som har lært, hvordan man giver excellent kundeservice, formår at få deres kunder til at købe igen og igen… og igen, også selvom deres produkt ikke nødvendigvis er det billigste på markedet.

Det handler nemlig om tillid.

Tillid til at du opfylder deres forventninger på en række helt konkrete punkter.

Vil du vide, om du imødekommer de forventninger?

Start med at spørge dig selv om følgende:

  • Dine kunder ved, at de kan få fat i dig eller dine medarbejdere, når de har brug for dig?
  • Om de kan fange dig via den kommunikationsmetode, der passer DEM bedst, (og altså ikke den der passer DIG bedst) – her tænker jeg både på mail, telefon og Messenger?
  • Dine kunder kan forvente, at du altid løser deres udfordring og/eller opfylder deres ønsker, når de kontakter dig – også når det drejer sig om en lidt vanskelig situation?
  • Om de kan forvente, altid at blive mødt med en venlig tone, gensidig respekt og god rådgivning – uanset hvilken medarbejder de taler med?

Tilmeld dig mit åbne kursus her

Eller book mig til at undervise i din virksomhed

Optimering af din kundeservice

Kundernes oplevelse af din virksomheds serviceniveau skal fremstå som en solid helhed, du skal nemlig ikke bare give god kundeservice – du skal give excellent kundeservice!

Hvorfor?

Fordi det øger din bundlinje og giver dig muligheden for at sælge igen og igen – til de samme kunder.
De virksomheder der yder den absolut bedste service, er samtidig dem der har styr på hele kunderejsen – uanset hvor du møder deres brand eller deres produkter, så er virksomhedens profil den samme, og dermed også deres kundeservice.
Det giver trygge, loyale kunder, og det er dem, der gør at din forretning bliver en succes.

Tag fx en virksomhed som Nespresso…
De sælger kaffe til ualmindeligt høje priser, og (alligevel) har en kæmpe fanskare.
Hvordan gør de det?
Det skal jeg fortælle dig; de har styr på hele kunderejsen, og lever op til kundernes forventninger, uanset hvor de bliver mødt af brandet.

Jeg lærer dig præcist, hvordan du opnår det samme med dine kunder, så excellent kundeservice bliver lig med langsigtet vækst af din omsætning.

Og bare rolig, excellent kundeservice har ikke at gøre med at fedte for kunderne eller være bange for at tale lige ud af posen – tværtimod!

Det handler heller ikke om at påtage sig en amerikaniseret virksomhedkultur, som kan virke forloren og alt for indladende for mange danskere.

Det du lærer på dette kursus, er nemlig at bruge ærlighed til at levere den værdi, der gør at dine kunders forretning vækster, og du derigennem øger din indtjening.

Tilmeld dig >>

Planlægning af kundeservice

Kundeservice skal struktureres og planlægges, som alle andre processer i virksomheden. Processen skal beskrives, og alle i firmaet skal følge denne proces fra topledelsen til lagermedarbejderen.

Når processen er klarlagt og beskrevet, og alle kender den, er I klar til at levere bedre kundeservice – den slags kundeservice der gør kunderne til ambassadører for jeres virksomhed og jeres produkter, og I vil blive overrasket over, hvad det reelt kan gøre for salget.

Men inden I når hertil, skal I afklare hvor og hvordan I kan gøre det bedre.

På kurset gennemgår vi disse konkrete punkter, der gør jer klar til levere langt bedre kundeservice, end I gør nu:

– På hvilke områder kan I optimere jeres kundeservice?
– Hvordan implementerer I disse ændringer?
– Hvilke barrierer kan der være for de nye tiltag?
– Hvordan følger I op på om ændringerne bliver gennemført?

Kundeservice er ofte det område, der er absolut mest potentiale i, når det drejer sig om optimering af omsætningen, og når I har lært hvad I skal ændre, og hvordan I kommer i gang med, vil det inden længe blive en automatisk proces, der går i gang i møder en eksisterende eller en potentil kunde.

Kursusprogram

På kurset gennemgår vi disse punkter:

  • Derfor er service vigtigere end produkt og pris
  • Kunderejsens elementer
  • Definition af virksomhedens touchpoints
  • Beslutning om service i hvert touchpoint

Hvordan ved jeg, om dette kursus er for mig?

Hvis du kan svare ja til et eller flere af disse spørgsmål, så er kurset noget for dig eller dine medarbejdere:

”Jeg har kundekontakt hver dag – enten via mail, telefon, chat eller i butikken eller på kontoret”
”Jeg holder tilbage med at rådgive kunderne, for jeg er bange for, at de vil opfatte det som salg”
”Jeg ved ikke, hvordan mine kolleger (eller medarbejdere) håndterer virksomhedens kundeservice”
”Jeg oplever, at mine kunder ofte kun handler hos mig én gang”
”Vi har mange besværlige og krævende kunder”
”Vi har for mange reklamationer”

Tilmeld dig nu >>

Jeg tilbyder dette kursus både som et åbent kursus, hvor du kan tilmelde dig her (link), eller som en undervisningsdag, hvor jeg kommer ud til jeres virksomhed og afholder kurset for alle de aktuelle medarbejder.

Leon birdi forelæsnings billede
Hør mere om vores kurser

Kontakt Leon Birdi og hør hvordan han kan hjælpe netop dig og din virksomhed

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Det siger kunderne om Leon Birdi

Hør hvordan Leon de sidste mange år har løftet mennesker og virksomheder til et højere niveau med salgstræning, foredrag og kurser.

"Hvis du leder efter en der kan sætte salg på formel, så kan jeg varmt anbefale Leon. Vi bruger Leons online kursus til løbende at udfordre vores salgsproces og resultatet er tydeligt – langt flere nye kundemøder og dermed flere ordrer."

Nils Mandrup

Founder & CEO

"Jeg troede, at jeg var en god sælger. Men jeg vidste at jeg kunne optimere noget… Så med Salesbooster’s Online Kursus har vi fået flere møder - og vi er blevet endnu bedre til at  lukke nye kunder. Det bedste jeg har lært er strukturen og de små tips der gør, at kunden ser mere på værdi end på pris."

Christian Brauner

Founder & CEO

"Leon har igennem de sidste 5 år været en helt essentiel del af min udviklingen inden for salg. Med alt fra 1:1 coaching og pladser til foredrag kan jeg kun takke Leon for alt det jeg ved om salg den dag i dag."

Niclas Lundsgaard

CEO - GrowthMate.dk

"Mit team og jeg deltog i et af Leons salgskurser, og det var fantastisk.

Hans engagerende undervisningsstil og praktiske tilgang har virkelig forbedret vores salgsevner over hele linjen."

Charlotte Petersen

Salgschef

"Leon Birdi hjalp os med at øge vores salg med 25% på kun 3 måneder. Han er en fremragende salgskonsulent med en imponerende viden og færdigheder." 

Niels Jensen

Direktør

"Salesbooster online salgskursus har været noget af en øjenåbner for os. Ligesom vi gik og troede, at det med salg da selvfølgelig lå på rygmarven, blev vi klogere. Salgsbooster online salgskursus har både givet os ny viden og genoplivet hvor godt, det kan være, at arbejde struktureret med sit salg og have styr på sine budgetter. "

Christian Nygaard

Direktør