Hold på kunden, kære ejendomsmægler
Der er brancher som har det svært. Der er brancher der har det nemt.
Som ejendomsmægler er der en ting der er svært: At holde på kunden år efter år.
For det går nemt 5-10 år fra jeg sætter en bolig til salg og køber en ny - til jeg igen skal samme mølle igennem.
Derfor er det svært at holde på kunderne - og hvis både mægler og kunde glemmer hinanden, så finder sælger en ny mægler.
Det er dyrt. Det er ærgerligt. Og faktisk er det også unødvendigt...
Inden du får lov at komme videre, så er der endnu en ting som gør situationen svær: Disruption. Ny konkurrence, fra nye aktører med nye metoder og nye måder at tænke på.
De kan være svære at spule væk - men for den mægler der har forstået budskabet med at fastholde kunder, er det ikke en umulig opgave.
I denne podcast kan du høre mere om, hvordan du som sælger af lavfrekvente produkter (fedt begreb, ikke?) kan arbejde på at fastholde kunden, så han:
1. Kommer igen om syv år.
2. Anbefaler dig til nye og gamle naboer.
3. Giver dig adgang til hans netværk.
Desuden er det mere vigtigt end nogensinde før, at kunden (sælger og køber) forstår hvad de betaler for.
Hvis værdien består i at de for solgt hytten - men prisen er 50K - så er det ikke nemt at se fidusen.
Hvis kunden derimod får en oplevelse af, at der reelt er værdi for pengene, så er sagen en anden.
Men hvordan synliggør vi værdi? Som du måske har set i andre blogindlæg, så er min favorit denne formel:
Den formel går jeg også igennem - og den skal hjælpe dig til at planlægge synliggørelsen af den værdi du tilfører...Well - jeg håber at du vil få glæde af denne podcast:
...som også kan ses på YouTube, hvis du vil have 10% mere udbytte: